Msofie skrev 2021-08-10 12:36:52 följande:
Hej fina ni, vet inte om det är kvar någon i gruppen som kommer ihåg mig, men jag känner igen en del av er. Är så ledsen att det inte har hänt för er än.
Vår första IVF misslyckades i början av juni månad med inga embryon till frysen. Så jag beslutade mig för att ta en paus till augusti och att vi skulle göra vår andra runda IVF. Helt ärligt, jag gick sönder. Men på något sätt lyckades jag snabbt göra det jag aldrig har kunnat göra, släppa det. Det var precis som jag vaknade från en lång psykos. Stundtals har jag inte ens vetat vilken cykeldag jag har varit på. Jag har inte ens tänkt på att bli gravid varje dag. Och det har varit helt fantastiskt. För första gången på 1 och ett halvt år kände jag igen mig själv igen, glad och nära till skratt.
Vi fick hem nästa protokoll för två veckor sedan, jag lät den ligga i brevlådan i en vecka och kände att någonting skavde. Jag är fan inte redo. Jag fattade inte när jag var inne i det hur mycket IVF tär på din kropp och ditt psyke, och nu vet jag exakt vad det innebär. Innan har jag tänkt att det är värt allt, men nu är jag inte så säker längre. Så vi fattar beslutet att vänta en cykel till, ge oss själva sommaren.
Nu är vi på cykel 18 och använder såklart inte skydd. Vi kommer att börja runt mitten av september. Tills dess kommer jag fokusera på träning, AWs med mina vänner och att ta hand om min relation (förövrigt har vårt sexliv aldrig varit så bra som nu haha). Lite allmänna reflektioner från min sida, men tänker på er alla!
Såklart man kommer ihåg dig!! Glad att höra att du har kunnat komma tillbaka till dig själv och må bra under denna perioden! <3 Så himla skönt att du inte tänkt på den eviga "gravid-karusellen" så mycket! Bara få vara lite.
Tycker du gör helt rätt att följa din känsla och vänta ännu en cykel om det känns rätt för dig! <3 speciellt när du fått gå in i känslan av dig själv igen, så förstår jag att det kanske känns ångestladdat att möta detta igen!.. allt vad detta innebär.
Jag hoppas att det ändå går av sig självt innan nästa IVF <3 så ni bara kan skita i allt det där.