Flash Gordon skrev 2021-06-08 13:00:05 följande:
Så du bor i Sverige men vill absolut inte för någonting i världen att ditt barn ska ha ett svenskt namn och du skriver om "dessa människor" när det handlar om judar ...
... och DU kallar svenskarna för smygrasister?
.
Jag tror såhär. Rent krass så blir det nog bättre för ditt barn om du väljer ett namn som uppfattas som svenskt. Sedan kan det passa in i islam också. Gabriel, Mikael och Adam är tre förslag.
Väljer du att medvetet markera att ditt barn är muslim så kommer det (rätt eller fel) med all säkerhet att bli allt svårare för honom framöver.
Aldrig i mitt liv. Jag sa innan att jag inte skulle välja något sånt namn.
Linnie skrev 2021-06-08 13:36:10 följande:
Aydin, Rami och Adnan är ju också väldigt fina arabiska namn (vet inte om alla tre är just arabiska men de jag känt med dessa namn har varit kurder (de räknas inte som araber väl? Ber om ursäkt för min okunnighet..) eller kristna syrianer.
Ja dom var fina namn. Kurderna är inte araber. Dom tycker mer om sina traditioner som att festa och dansa.....
Anonym (E) skrev 2021-06-08 13:13:47 följande:
Vad är det för fel på Tors hammare...? Du klagar och skriker högt och brett om rasister i tråden, den som uttryckt nåt som helst rasistiskt är du själv, och nu visar du ännu fler fördomar. Riktigt många om man ska vara ärlig.
Men vadå vad är det för fel på Tors hammare, du kan gissa själv kanske