• Anonym (Badbollen)

    Badar du ute i sommar?

    Gillar du att bada bland folk och visa upp dig?

  • Svar på tråden Badar du ute i sommar?
  • Hotelliggaren
    Anonym (Testa vettja) skrev 2022-05-04 20:08:39 följande:
    Är gliringarna något som händer dagligen eller?
    Tror hans syster är värst när det kommer till gliringar.....
  • Anonym (Testa vettja)
    Hotelliggaren skrev 2022-05-04 20:47:59 följande:
    Tror hans syster är värst när det kommer till gliringar.....
    Japp, queen av gliringar.
  • Mimosa86
    Anonym (Solklart) skrev 2022-04-19 10:25:27 följande:
    Kvinnor som anmärker på en mans kropp, om han t ex gått upp nåt kilo, vad beror det på att kvinnor gör det?

    Om en man inte är kraftigt överviktig eller har missbildningar, eller andra kroppsliga defekter, så kan jag inte förstå varför kvinnor kritiserar eller anmärker på en mans kropp.

    Jag såg t ex en jämnårig kvinna som jag stötte på för längesen, alltid känt mig attraherad av henne. Jag la märke till att hon gått upp ett par kilo. Jag tyckte inte att det gjorde henne mindre attraktiv.
    Om jag hade umgåtts med henne, så skulle jag inte säga till henne att hon gått upp. Jag skulle inte anmärka negativt på hennes kropp, eller kritisera.
    När jag tänker efter så har jag aldrig kommenterat en tjejs/kvinnas kropp negativt.
    Folk som ger gliringar eller taskiga nyp gör inte detta för att de sitter inne på någon sanning. En människa som säger elaka saker gör det enbart i syfte att göra någon ledsen, att boosta sitt eget dåliga självförtroende. Det är enda anledningen bakom gliringen. För en människa som är trygg i sig själv skulle aldrig drömma om att säga så till någon annan- inte ens om det handlar om världens fulaste människa.

    Så om en tjej gör liknande igen, kontra med:

    -det tycker du, men vem bryr sig egentligen om vad du tycker lr inte tycker?, inte jag iallafall-

    eller

    - det var elakt sagt. Varför vill du göra mig ledsen? Vad är ditt syfte?- om hon då svarar med något försvar, säg då. -jag tycker synd  om dig, du kan inte må speciellt bra-

    paow!!
  • Anonym (Mermaid)
    Anonym (Solklart) skrev 2022-05-04 10:34:51 följande:

    Ibland hör man att man ska känna sig stolt över den man är. Du duger precis som du är. Man måste inte vara perfekt.
    Njut av livet, så länge det varar.
    Ja, livet skulle kännas roligare och lättare att njuta av, om man slipper höra gliringar från kvinnor om hur ens kropp ser ut.


    Det där är bara något man säger även om det borde vara en reell sanning och den enda faktiskt. En kropp är materia vi inte valt eller har kontroll över. Vi vissnar från tidig ålder och får resten av tiden låtsas att vi accepterar oss själva för att inte verka svaga och falla in i en depression.
    Att kommentera andras kroppar ser jag som väldigt ungt eller att man själv är osäker. Hade någon kommenterat min hade jag snoppat av dem i vuxen ålder och inte orkat bry mig, men det som präntats in en som liten blir ofta svåra komplex man får leva med och det är olyckligt. Jag kommer aldrig att gilla min kropp och varje steg i bikini inför andra kommer att utföras under medvetet obehag, men inte fan kommer det att stoppa mig från att bada (det fucking bästa jag vet) likaså sola, och att klämma in mig på en ganska fullproppad strand som jag hatar egentligen. Avskyr folkmängder, men där jag bor existerar inga folktomma stränder, så bara att bita i det bittersura äpplet och våndas.

    Vad jag tröstar mig med är att de allra flesta, vi talar hundratals säkert tusen en het sommardag, ser ganska fula och operfekta ut och ser  inte särskilt mycket bättre ut än jag. Endast kanske 5-10 st har såna kroppar jag skulle kunna dö för att ha fötts med men herregud. De är ofta under 20 och är en bråkdel. Så mitt råd till dig är. NJUT AV STRÄNDER; SOMMAR, DIN KROPP SÅ LÄNGE DEN FUNGERAR, OCH KÄNN VATTNET OMFAMNA DIN MÄNSKLIGA KROPP SOM SERVAR DIG:)

    Du är vuxen och ingen människas (kvinnas åsikt bekommer dig längre och kan beröra dig)
  • krille62
    mari123 skrev 2022-04-30 16:47:37 följande:
    Här i V-norrl kan vi ju riktigt varma somrar kanske ha 20+ grader på det grundaste i ngn sjö...........och inte IS-kallt.......men jä....ligt kallt ändå.
    Nu tog du väl ändå i, jag tycker att insjöar ofta ligger runt 24 grader och havsvikar ca 22 grader varma sommardagar vilket jag tycker är klart badbar temperatur.
    Längtar till sommaren och sköna badSolig.
  • mari123
    krille62 skrev 2022-05-05 06:11:55 följande:
    Nu tog du väl ändå i, jag tycker att insjöar ofta ligger runt 24 grader och havsvikar ca 22 grader varma sommardagar vilket jag tycker är klart badbar temperatur.
    Längtar till sommaren och sköna badSolig.
    Brrrrr
  • Anonym (Solklart)
    Anonym (Mermaid) skrev 2022-05-05 01:16:40 följande:
    Det där är bara något man säger även om det borde vara en reell sanning och den enda faktiskt. En kropp är materia vi inte valt eller har kontroll över. Vi vissnar från tidig ålder och får resten av tiden låtsas att vi accepterar oss själva för att inte verka svaga och falla in i en depression.
    Att kommentera andras kroppar ser jag som väldigt ungt eller att man själv är osäker. Hade någon kommenterat min hade jag snoppat av dem i vuxen ålder och inte orkat bry mig, men det som präntats in en som liten blir ofta svåra komplex man får leva med och det är olyckligt. Jag kommer aldrig att gilla min kropp och varje steg i bikini inför andra kommer att utföras under medvetet obehag, men inte fan kommer det att stoppa mig från att bada (det fucking bästa jag vet) likaså sola, och att klämma in mig på en ganska fullproppad strand som jag hatar egentligen. Avskyr folkmängder, men där jag bor existerar inga folktomma stränder, så bara att bita i det bittersura äpplet och våndas.

    Vad jag tröstar mig med är att de allra flesta, vi talar hundratals säkert tusen en het sommardag, ser ganska fula och operfekta ut och ser  inte särskilt mycket bättre ut än jag. Endast kanske 5-10 st har såna kroppar jag skulle kunna dö för att ha fötts med men herregud. De är ofta under 20 och är en bråkdel. Så mitt råd till dig är. NJUT AV STRÄNDER; SOMMAR, DIN KROPP SÅ LÄNGE DEN FUNGERAR, OCH KÄNN VATTNET OMFAMNA DIN MÄNSKLIGA KROPP SOM SERVAR DIG:)

    Du är vuxen och ingen människas (kvinnas åsikt bekommer dig längre och kan beröra dig)
    Ja, hos mig sitter det djupt, det är därför som jag inte tar av mig på stranden, och inte heller badar.
    Kvinnorna som kommenterade var inte unga, dom var runt 40-50 år då.
    Jag tycker att kvinnor kan tänka på vad dom säger till klllar ibland.
  • Anonym (Kd)
    Anonym (Solklart) skrev 2022-05-05 11:59:38 följande:
    Ja, hos mig sitter det djupt, det är därför som jag inte tar av mig på stranden, och inte heller badar.
    Kvinnorna som kommenterade var inte unga, dom var runt 40-50 år då.
    Jag tycker att kvinnor kan tänka på vad dom säger till klllar ibland.
    Du vill inte släppa det. Vad skulle du då älta om? 
  • Anonym (Obs)

    Man badar ute för att det är skönt, inte för att visa upp sig.

  • Jonnynilsson
    Anonym (Badbollen) skrev 2021-06-09 18:36:35 följande:
    Badar du ute i sommar?

    Gillar du att bada bland folk och visa upp dig?


    Ja jag gillar att bada ute.
    Nej jag gör det inte för att visa upp mig.
    Ja jag föredrar att bada helt naken.
    Nej jag söker inte sex på stranden.
  • Anonym (Mermaid)
    Anonym (Solklart) skrev 2022-05-05 11:59:38 följande:
    Ja, hos mig sitter det djupt, det är därför som jag inte tar av mig på stranden, och inte heller badar.
    Kvinnorna som kommenterade var inte unga, dom var runt 40-50 år då.
    Jag tycker att kvinnor kan tänka på vad dom säger till klllar ibland.
    Tror du råkat ut för några väldigt korkade, ytterst ovanliga och elaka kvinnor. Men
    bara KOM ÖVER det och visa att du är herre på din egen täppa. ATTRAKTIVT: Vad ska de göra. Springa efter dig och bita dig eller uppmärksamma alla om din strandnärvaro i megafon. Knappast. LEV HÄR, LEV NU! Finns det något du kommer ångra på din dödsbädd är ältet och andras kontroll över alla dina komplex och bortvalda erfarenheter.
  • Anonym (Testa vettja)
    Anonym (Solklart) skrev 2022-05-05 11:59:38 följande:
    Ja, hos mig sitter det djupt, det är därför som jag inte tar av mig på stranden, och inte heller badar.
    Kvinnorna som kommenterade var inte unga, dom var runt 40-50 år då.
    Jag tycker att kvinnor kan tänka på vad dom säger till klllar ibland.
    Varför skriver du från olika signaturer? Du verkar ju vara TS Badbollen, men numera är du Solklart?
  • mari123

    Den som högt kommenterar någon annans utseende (negativt eller positivt) på badstranden (eller var som helst)  är VÄLDIGT märklig om man frågar mig. Och OVANLIG! Vanligt vettigt folk gör inte sånt men det finns ju folk till allt som det brukar heta. Trist att de där UFO:na lyckas påverka.

  • Anonym (Jo)
    krille62 skrev 2022-05-05 06:11:55 följande:
    Nu tog du väl ändå i, jag tycker att insjöar ofta ligger runt 24 grader och havsvikar ca 22 grader varma sommardagar vilket jag tycker är klart badbar temperatur.
    Längtar till sommaren och sköna badSolig.
    Kallt
  • Anonym (Njet)

    Har inte badat på hemmaplan på flera år, för kallt. är väldigt frusen av mig

  • Anonym (Kvinna 50 år)

    Det är inga problem att ha bikini på sommaren eller att bada om det inte är för kallt. Däremot har jag aldrig tänkt tanken att "visa upp mig".

  • Anonym (Solklart)

    Ni kvinnor som anmärker på mäns kroppar, hur ser ni ut?
    Ursula Andress var väl första Bondbruden, hon var 26 då.
    Och såhär såg Halle Berry ut när hon badade, 40 år senare. Hon var 36 år.
    (märk väl att hon rör sig i slow motion när hon kommer upp ur vattnet)


  • Anonym (Plask)

    En tråd jag gjorde förut togs bort, så jag skriver här.
    Jag går ju miste om en del som inte badar ute och inte tar av mig på överkroppen. Är ju sånt normalt folk gör på sommaren.
    Men det finns plus också.

    Jag känner mig mer avslappnad, och slipper känna mig granskad av folk.
    Många kvinnor slipper gärna att se män med bar överkropp.
    Och så skyddar jag huden mot stark sol, när jag alltid har t-shirt på mig
    .?Riktiga män drar på sig en t-shirt i solen, inte av? - Dagens Medicin

  • Anonym (Plask)

    Vilken skillnad det är på folk. Jag vet ju att jag visar upp min kropp för andra om jag badar ute, och flera här i tråden känner likadant.
    Sen så är det många som inte alls ser det så, att dom inte exponerar sin kropp för andra människor.

  • Anonym (Badboll)

    Jag såg en intervju med Schwarzenegger. Han tycker det är jobbigt att åldras och se sig i spegeln, att ha en shitty body. Musklerna är borta. "You suck"
    Jag kan känna samma och jag är 25 år yngre. Jag känner av åldern och det börjar synas. Inte ens när jag var ung så fick jag känna mig fin och fri, utan att andra ville få mig att känna att jag har en shitty body.

Svar på tråden Badar du ute i sommar?