• Monsoon

Tolka kram!

Hej! Hjälp mig tolka gårdagens kram. Jag kramades normalt, han kramade mig tillbaka men hans händer stannade liksom i luften utan att röra vid mig. Vi är bra bekanta, skulle kunna klassas som nästan kompisar.

Jag hade ett vanligt linne, kanske han tyckte jag var svettig o klibbig? Vi var utomhus och det var väldigt varmt.

• Svar på tråden Tolka kram!
  • Anonym (för nära)

Jag är kvinna men tycker själv att det kan kännas lite väl intimt att krama någon (oavsett kön) som bara har linne på sig. Ska man lägga sin hand direkt mot huden eller långt ner mot midjan? Inget av det känns riktigt passande. Och lägger man handen mot linnet så är det ändå bara ett tunt lager lite fuktigt och varmt tyg mellan mig och personens kropp.

• Monsoon
    Anonym (V) skrev 2021-06-12 16:08:44 följande:

Varför tror du inte det? Finns det annat än kramen du baserar det på?

Jag vet att han inte ogillar mig för att han har sagt det, att han trivs med mig.
    Anonym (V) skrev 2021-06-12 16:08:44 följande:

Varför tror du inte det? Finns det annat än kramen du baserar det på?

Jo, han har tidigare sagt att han trivs med mig.
  • Monsoon

Oj vad konstigt , ett citat försvann men sen kom som en dublett när jag svarade igen. Skumt.

• Monsoon
    Anonym (för nära) skrev 2021-06-12 16:49:52 följande:

Jag är kvinna men tycker själv att det kan kännas lite väl intimt att krama någon (oavsett kön) som bara har linne på sig. Ska man lägga sin hand direkt mot huden eller långt ner mot midjan? Inget av det känns riktigt passande. Och lägger man handen mot linnet så är det ändå bara ett tunt lager lite fuktigt och varmt tyg mellan mig och personens kropp.

Det kan vara så det blev för honom med
  • Anonym (llll)

Tror i så fall mest på att det var svettigt. Han kanske var varm själv och inte ville att du skulle känna hans svettiga handflator mot ryggen liksom Glad

• Anonym (K)

Jag gillar svettig kvinnohud, det är ju sexigt om det så länge det luktar fräsch svett

• Anonym (Villkor)
    Monsoon skrev 2021-06-12 13:42:25 följande:

Hej! Hjälp mig tolka gårdagens kram. Jag kramades normalt, han kramade mig tillbaka men hans händer stannade liksom i luften utan att röra vid mig. Vi är bra bekanta, skulle kunna klassas som nästan kompisar.

Jag hade ett vanligt linne, kanske han tyckte jag var svettig o klibbig? Vi var utomhus och det var väldigt varmt.

En kram ger man en kompis.

Fast helst inte alls. Covid.
  • Anonym (Blomman)

Tycker det är sunt om en man inte kramar en kvinna fullt ut om hon bara är i linne.

Tyckte han agerade helt rätt

• Monsoon

Tack alla som svarade. Vi kör på gentleman plus fara för svettig hud.

• Mr K69
    Monsoon skrev 2021-06-13 21:41:46 följande:

Tack alla som svarade. Vi kör på gentleman plus fara för svettig hud.

Haha gör det! Väntar med spänning på att du ger invit till att mer än kramas nästa gång så han vet vad du vill, om du vill
  • Anonym (Villkor)
    Mr K69 skrev 2021-06-13 21:51:25 följande:
    Haha gör det! Väntar med spänning på att du ger invit till att mer än kramas nästa gång så han vet vad du vill, om du vill
    Hur ger en kvinna sådana inviter?
  • Mr K69
    Anonym (Villkor) skrev 2021-06-13 23:01:38 följande:

Hur ger en kvinna sådana inviter?

Dra fingrar längs hans ryggrad, håll kvar armarna lite längre när han släpper, se i ögonen före och efter, dra ett djupt andetag med näsan vid hans hals och påpeka att du gillar hans doft och vill känna en gång till, be honom att hålla en stund till, pussa på halsen försiktigt, lägg en hand på hans bröst och dra fingrarna där, stryk insidan på hans underarm, ta hans hand efter kramen, viska äntligen nära i hans öra. Har han inte fattat då så är det kört... Nä skojar bara, välj själv :)
  • Anonym (Villkor)
    Mr K69 skrev 2021-06-13 23:19:50 följande:
    Dra fingrar längs hans ryggrad, håll kvar armarna lite längre när han släpper, se i ögonen före och efter, dra ett djupt andetag med näsan vid hans hals och påpeka att du gillar hans doft och vill känna en gång till, be honom att hålla en stund till, pussa på halsen försiktigt, lägg en hand på hans bröst och dra fingrarna där, stryk insidan på hans underarm, ta hans hand efter kramen, viska äntligen nära i hans öra. Har han inte fattat då så är det kört... Nä skojar bara, välj själv :)
    Jag tror många män fattar om hon ger sådana signaler.
    Men det är inte alltid kvinnan ger så tydliga signaler.
    Hur vet man då?
  • Mr K69
    Anonym (Villkor) skrev 2021-06-13 23:30:01 följande:

Jag tror många män fattar om hon ger sådana signaler.

Men det är inte alltid kvinnan ger så tydliga signaler.

Hur vet man då?

Du är singel va?
  • Anonym (Villkor)

Någon annan som vet när en kvinna ger inviter till mer än kramas, när signalerna inte är tydliga?

• mari123

Kram? I dessa infekterade tider? Jag skulle tolka det som att personen i fråga bor under en sten. 

• Anonym (M)
    mari123 skrev 2021-06-14 04:36:35 följande:

Kram? I dessa infekterade tider? Jag skulle tolka det som att personen i fråga bor under en sten. 

Fullt okej att krama kompisar.. Sålänge man inte har många
  • Anonym (Villkor)
    Anonym (Villkor) skrev 2021-06-13 23:38:14 följande:

Någon annan som vet när en kvinna ger inviter till mer än kramas, när signalerna inte är tydliga?

Ingen?
  • Anonym (XXX)
    Anonym (M) skrev 2021-06-14 08:59:52 följande:
    Bara i detta idiotiska land. Det är bara här FHM pratar om "bubblor" i stället för "hushåll". Helt galet eftersom medlemmarna i "bubblorna" kan växla mycket oftare än vad medlemamrna i ett hushåll normalt gör. 

För övrigt bör man inte ens krama sina hushållsmedlemmer niu, om inte samtliga i hushållet sitter i karantän sedan minst två veckor tillbaka. Har någon haft IRL-kontakt med någon ufanför hushållet, så kan ju denne vara smittad. Och corona smittar redan dygnet innan symptomen börjar märkas. 
  • mari123
    Anonym (M) skrev 2021-06-14 08:59:52 följande:
    Definiera "många" Jag har inte kramat mina vuxna döttrar på ett år utan bara klappat dem försiktigt på kinden och så skickar vi slängkyssar och så sms med många hjärtan och snälla ord.
Svar på tråden Tolka kram!