• Annita

Tillit till sin fru, hur långt ska man våga släppa henne?

Detta låter ju helt galet. Ja, vad i jösse namn ska hon prata med honom om?!

Jag försöker tänka mig in i hur jag skulle känna om min partner gjorde så mot mig. Och jag skulle bli väldigt ledsen, besviken och arg. Om han diskuterade en tjugo år gammal historia med en kvinna, och samtidigt menade att jag skulle lita på honom... nä, det skulle vara en riktig deal breaker!

• Annita
    Lyckebo1 skrev 2021-06-17 10:31:39 följande:
    Tack för ditt svar, det stärker ju en lite mer och att man inte är helt ute o cyklar.

Fundera just nu på att ta kontakt med en terapeut för att bättre kunna bena ut rätt o fel.
    Ja, det är kanske inte en så dum idé. Du verkar acceptera att hon behandlar dig illa, och tänker att du borde ha tillit till henne, när hon i själva verket beter sig elakt och respektlöst mot dig. Ju mer du backar, desto längre går hon, verkar det som. 

Det du beskriver är _inte_ okej!
  • Annita
    Lyckebo1 skrev 2021-06-17 17:42:17 följande:

Idag tog jag ett snack på nytt och sa att nu får du vissa upp konversationen i messenger mellan er, då kryper det fram att hon raderat vissa meddelanden.

Tilliten är på topp just känner jag.

Hon erbjuder sig att be den andra att skicka sådant hon raderat, vad fan tror hon, att jag skulle lita på att det var allt.

Nu är det stora krav på henne, godtas inte det så är förhållandet till ända.

Vad skriver de om, då? Den korta beröringen för 20 år sedan? Eller saker de tillsammans fantiserar om idag? Och om du frågar vad hennes syfte med att hålla kontakten med den här mannen, vad säger hon då?

Ja, ert förhållande har nog inte stora chanser att överleva detta. Obestämd
Svar på tråden Tillit till sin fru, hur långt ska man våga släppa henne?