• Tue 15 Jun 2021 01:46
    2537 visningar
    21 svar
    21
    2537

    Hur går era döttrar klädda när de går i skolan?

    Varierar väl från dag till dag men vad är vanligast? Och skriv gärna om det är nåt av alternativen du undviker att ha på dottern i skolan?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur går era döttrar klädda när de går i skolan?
  • Anonym (olika­)
    Tue 15 Jun 2021 15:47
    #1

    Min dotter är 12 år och är väldigt intresserad av kläder, alltid varit noga med vad hon har på sig och ännu mer nu när hon börjat bli lite äldre.

    Hon har allt ifrån jeans, tights, kjol, mysbyxor som hon kombinerar med linne/kofta, hoodie, toppar med lång eller kort ärm, blusar. Hon har gärna höga jeans och till det en kort topp så att det är liten glipa men högt uppe. 

    Jag låter henne i stort sett bestämma själv hur hon vill klä sig. Kanske att jag har synpunkter om hon har väldigt tunna kläder när det är svinkallt eller så, men annars får hon känna själv hur hon vill ha det. 

  • Anonym (mjuki­sar)
    Tue 15 Jun 2021 22:32
    #2

    Vid den här tiden på året har de oftast shorts, är det lite svalare men torrt blir det oftast jeans men under större delen av året är det mjukisbyxor i någon form som gäller. T-shirt till det (7åringen har ibland klänning istället).

    Barnen är 7 respektive 10 år.

  • Anonym (A)
    Tue 15 Jun 2021 22:44
    #3
    -2 +1

    Mjukisbyxor och träningsbyxor går man inte ute bland folk med, det är sånt man sover i eller tränar i. Trashigt så det skriker om det.

  • Anonym (A)
    Tue 15 Jun 2021 22:44
    #4
    +1
    Anonym (A) skrev 2021-06-15 22:44:14 följande:

    Mjukisbyxor och träningsbyxor går man inte ute bland folk med, det är sånt man sover i eller tränar i. Trashigt så det skriker om det.


    Det gäller för skolålder alltså. Förskolebarn kan ha sådana kläder däremot.
  • Wed 16 Jun 2021 15:26
    #5
    Anonym (A) skrev 2021-06-15 22:44:14 följande:

    Mjukisbyxor och träningsbyxor går man inte ute bland folk med, det är sånt man sover i eller tränar i. Trashigt så det skriker om det.


    Jag tycker också att det känns fel att skicka bonusbarnet till skolan i mjukisbyxor och träningsbyxor, och har knappt sett nån på skolan som har det, varför jag ville se lite hur andra ser på det och hur vanligt det är.
  • Wed 16 Jun 2021 15:32
    #6
    -1

    Dottern har oftast tights och någon lite tjockare tröja. Typ hoodie. 10 år.

    Sönerna spenderar alla dagar i veckan året om i mjukisbyxor i skolan. T-shirt på den ena, långärmat på den andre. 13 och 15 år.

    17-åringen har jeans och oftast en lite tjockare överdel p g a frusen.

    Enda reglerna vi har är inga tröjor som inte når ner till byxorna när du står upp. Isf linne under. Gäller då yngsta dottern. Killarna har aldrig dragits till magtröjor och dottern får bestämma själv p g a ålder.

  • Anonym (olika­)
    Wed 16 Jun 2021 15:37
    #7
    -1 +1
    Anonym (A) skrev 2021-06-15 22:44:14 följande:

    Mjukisbyxor och träningsbyxor går man inte ute bland folk med, det är sånt man sover i eller tränar i. Trashigt så det skriker om det.


    Maymom skrev 2021-06-16 15:26:18 följande:
    Jag tycker också att det känns fel att skicka bonusbarnet till skolan i mjukisbyxor och träningsbyxor, och har knappt sett nån på skolan som har det, varför jag ville se lite hur andra ser på det och hur vanligt det är.

    Personligen tycker jag att mjukisbyxor är jättefult och en styggelse på alla sätt. Jag skulle själv aldrig gå ut i mjukisbyxor bland folk, knappt ens till brevlådan.

    MEN mina barn är egna personer och de måste få göra sina egna val , mer och mer ju äldre de blir.

    Min son (16 år) vill BARA ha mjukisbyxor, fula hängiga med knän.... och jag bara håller andan och tänker att med tiden kanske han utvecklar en bättre stil, eller så gör han inte det och då är det så.

    Dottern (12 år) har en mer blandad stil med mjukisbyxor ibland. Även där finns det inslag av kläder som jag tycker är fula eller missklädsamma. Men återigen,  hon är en egen person och i det ingår att få möjlighet att se ut som man vill och utveckla sin klädstil på sitt eget sätt. 
  • Anonym (Emma)
    Sun 4 Jul 2021 09:30
    #8

    Emma börja med string I eran årder å kläder som är utmanade

  • Anonym (Lill)
    Sun 4 Jul 2021 09:42
    #9

    Min tioåriga dotters favorit är nog jeggings och tröja. Jeans ibland, samt shorts, kjol och klänning också en hel del. Tights och leggings är samma sak i min värld? Sällan mjukisar i skolan men det har hänt nån gång. Magtröjor har vi inte haft några önskemål på än iaf.

  • Tue 6 Jul 2021 00:14
    #10
    Anonym (Lill) skrev 2021-07-04 09:42:05 följande:

    Min tioåriga dotters favorit är nog jeggings och tröja. Jeans ibland, samt shorts, kjol och klänning också en hel del. Tights och leggings är samma sak i min värld? Sällan mjukisar i skolan men det har hänt nån gång. Magtröjor har vi inte haft några önskemål på än iaf.


    Jeggings var ett bra tips. :D Här är tajts mer poppis än jeans då hon tycker jeansen är för hårda i midjan men jeggings kanske kan funka, känns mer påklätt än tajts också om hon vill ha en kortare tröja till.

    Leggings var tidigare strumpbyxor utan fot medan tajts/tights är i vanligt tyg. Men begreppen verkar ha blandats ihop hej vilt. :)
Svar på tråden Hur går era döttrar klädda när de går i skolan?