• Anonym (Ts)

    Borde jag fattat att han inte var intresserad?

    För nån vecka sen la en kille på gymmet till mig på insta. Han skickade uppskattande kommentarer på mina tränings- och bikinibilder från stranden. Vi chattade ganska mycket och han svarade inom tio minuter på alla mina meddelanden. Vi sågs av en slump på gymmet och han var supertrevlig. Jag har inte märkt av honom tidigare så denna plötsliga intensiva kontakt överrumplade mig lite.

    Han ser mycket bra ut och jag blev nyfiken. Tog för givet att han hade någon form av romantisk baktanke. Men när jag nu skrev att vi borde sticka och bada när det blir varmare igen så kommer det fram (lite subtilt) att han har tjej. Jag känner mig så jävla dum och bortgjord. Borde jag fattat att han bara var vänskaplig i och med att han inte skrev något uttryckligt flirtigt? Mer än att ge mig komplimanger när jag var i bikini.

    Är det vanligt att killar plötsligt börjar skriva massor till en tjej som de inte pratat med tidigare och bara har vänskapliga intentioner? Vi ser båda bra ut och är i samma ålder (drygt 30).

  • Svar på tråden Borde jag fattat att han inte var intresserad?
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Nej) skrev 2021-06-24 14:14:37 följande:

    Nej, det är han som gjort fel här. Man håller inte på så där om man har tjej. Han fick väl kalla fötter när du försökte få fram nåt riktigt av er kontakt.


    Tack för att du bekräftar att jag inte tänkte helt tokigt när jag trodde att han var intresserad. Nu när den första förvåningen lagt sig känner jag mig faktiskt lite arg för att han ?lät mig? göra bort mig såhär. Alltså, jag kommer ju inte konfrontera honom, fattar att han har alla möjligheter att säga att det bara var jag som tolkade in annat, vilket det ju uppenbarligen också var.. men ändå.

    Tur att jag fick reda på det nu och inte senare när jag kanske hunnit bli mer intresserad
  • Anonym (Ts)
    Räkan77 skrev 2021-06-24 14:35:25 följande:

    Märkligt beteende, jag hade inte blivit så glad om min partner lagt till nån på Instagram som han kollat in på gymmet men som han inte känner.


    Ja jag förstår då inte vad det hela handlade om. Ville han på allvar bli kompis? Eller bara flirta lite utan att det ledde till något? Om det är det senare så känns det faktiskt lite taskigt eftersom det gjorde så att jag hamnade i en märklig och för mig obehaglig situation..
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Nja) skrev 2021-06-24 14:47:35 följande:

    Nja, förstått och förstått. Man kan ju faktiskt vilja ha kontakt med någon utan att vara intresserad av något mer än vänskap. Som jag fattar det på trådstarten så hade han ju inte varit flörtig i sina meddelanden heller, så det är fel att automatiskt utgå från att han var intresserad. Han tyckte väl att TS var trevlig/intressant och de delar väl intresse för träning som jag fattar det.

    Man kan ju faktiskt lägga till någon på Instagram och uppskatta deras bilder utan att vara intresserad av dem (annars skulle alla influencers dö ut fortare än kvickt). Att han svarade snabbt på dina meddelande kan ju bero på att han gillade konversationen och inte hade så mycket annat för sig.

    Men nu vet du ju att han inte var intresserad av något mer än vänskap så du slipper fundera. Man öppnar sig ju alltid för att bli nobbad om man försöker bjuda ut någon.

    Många tjejer brukar ju klaga över att killar tror de är intresserade bara för att de är trevliga mot dem, och detta låter lite som ett sådant fall fast åt motsatt håll.

    Att du blir arg är ju bara löjligt. Tror du verkligen att han gått in i det hela med en baktanke om att du ska "göra bort dig"? Sen tycker jag inte att det är att "göra bort sig" för att man försöker fråga om den dejt och får ett nej. Då är det ju massor av människor som gör bort sig totalt varje dag.


    Ja, han ville kanske bara vara kompis då. Man läser ju in mycket av sig själv i andras beteenden, medvetet och omedvetet, och jag hade aldrig skrivit trettio meddelanden om dan i en vecka till en potentiell ny kompis. Men alla är vi ju olika och det var väl nån slags kommentar på det jag var ute efter. Alltså om det var ett sas normalt beteende för en enbart vänskaplig kontakt så får jag ju ta med mig det i framtiden vid nya kontakter med män.

    Och om att känna sig bortgjord, det är ju relativt såklart. Jag har helt klart en stark känsla av att stå med byxorna nere, kanske eftersom jag aldrig fått ett nej på en sådan fråga förut. Just för att jag försökt försäkra mig om att killen är intresserad. Trodde att jag gjort det här också.
  • Anonym (Ts)
    Pinotage skrev 2021-06-24 14:49:31 följande:

    Han ville bara ligga ....


    Men han verkade ju inte ens vilja det. Isf hade han väl nappat på min ganska oseriösa invit om bad på stranden? Eller föreslagit något mer privat arrangemang om det passade honom bättre?

    Jag är naturligtvis inte intresserad av att ligga med honom om han är upptagen men annars hade det helt klart varit ett alternativ. Om han inte avslöjat sig hade han ju haft alla chanser.
  • Anonym (Ts)
    Mandel skrev 2021-06-24 16:16:59 följande:

    Tycker det är märkligt om ni inte känner varandra skapligt väl och har umgåtts att han väljer att kommentera en bikinibild. 

    Snygg klänning är en sak, men en bikinibild säger man bara något om om man A känner varandra väl B är intresserad och flirtar.


    Haha ja men såhär typ:

    ?den där tjejen verkar alltid glad och trevlig att ha att göra med, hon kanske skulle vilja träna ihop och byta tips på bra träningsupplägg. Hur ska jag ta kontakt med henne så att hon förstår mina intentioner? jo! Jag skickar eldsflammor på alla hennes lättklädda bilder men inga kommentarer på övriga!?

    Suck. Min ilska börjar övergå i uppgivenhet inför att förstå det manliga släktet?
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Nja) skrev 2021-06-24 15:47:58 följande:

    En av mina bästa kompisar är en tjej som hörde av sig till mig efter att vi träffats på en dans. Hon såg på Facebook att jag spelar Wordfeud och skickade in inbjudan till en match. Hon är gift med världens trevligaste karl och har barn med honom, men vi har redan från början i perioder skrivit mycket till varandra och pratat en del i telefon med varandra utan att jag tror att någon av oss någonsin trott att det varit något mer än vänskap. Och då har vi ändå varit lite retsamma och småfräcka mot varandra (dock utan att gå över någon gräns till att det skulle vara opassande), men vi har helt enkelt en humor som passar ihop.

    Nu är inte min situation lika som för dig eftersom jag redan visste att hon är gift, men vår vänskap gick framåt rätt fort.

     

    Har du aldrig fått ett nej förr är det inte konstigt att det kändes pinsamt, men det är inget du ska hänga upp dig på eftersom alltid är en risk att få nobben oavsett hur mycket man tror man försäkrat sig om ömsesidigt intresse.


    Jag har också vänner av motsatt kön. Tycker att det spelar stor roll om man lär känna varandra under premisserna att man vet om att en eller båda är upptagna innan man visar stort intresse för någons person (och kropp).
  • Anonym (Ts)
    Anonym (välkommen i klubben) skrev 2021-06-24 16:55:10 följande:

    Tja, det där är ju vad killar lär sig hantera sen tonåren. Tjejer är bara inte vana vid det.

    Som svar på din fråga så, nej du borde inte fattat för du som alla andra människor på planeten är inte tankeläsare och kan inte veta vad andra tänker. Så du gjorde helt rätt, du kommunicerade och tog reda på vad han tänkte. Bra där, 99% av alla tjejer väntar på att killen ska bjuda ut dem istället så de slipper riskera att göra bort sig, den risken får killen ta istället 


    Stackars killar. Tur att ni tjänar mer så att det finns nån rättvisa i världen.

    Men skämt åsido, du har nog rätt, och tack för support. Jag ska tillåta mig att sura och förfäras resten av dagen och sen ska jag skärpa till mig och gå vidare med mitt liv.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (välkommen i klubben) skrev 2021-06-24 17:38:49 följande:

    Tja, jag påpekar bara verkligheten, det är ALLTID den som bjuder ut som tar risken oavsett vad man har mellan benen. Och nu råkar det ju förhålla sig så att i 9 av 10 fall så är det killen som förväntas bjuda ut och därmed är det oxå han som tar risken att ha misstolkat hela skiten...nu var det du som gjorde det (vilket jag tycker är starkt av dig för det är ovanligt) och därmed var det du som tog risken.

    Fattar inte varför kvinnor tycker det är så provocerande att man påpekar detta. Speciellt när många av dem själva gråter floder och tycker det är oooooerhört jobbigt att ha misstolkat saker eller fått nobben... varför skulle inte killar kunna känna likadant? Det du känner nu är precis vad varenda kille känner när de stött på någon och fått nobben, alla tycker sånt är jobbigt och pinsam oavsett kön.


    Jag vet inte om jag håller med om dig i att det är killar som bjuder ut i så mkt större utsträckning. För det mesta är det väl lite av en dans, flirtandet, man testar lite kommentarer och agerande och ser vad man får för respons och så utvecklas det från det tills man står inför faktum att båda vill inleda något mer eller mindre seriöst.

    Det du beskriver har jag också råkat ut för, dvs att en kille, helt utan att bygga upp spänning eller attraktion, frågar ut en på dejt. Sånt funkar måhända i amerikanska filmer, men för mig känns det mest som brist på social kompetens.

    I mitt fall här trodde jag att jag hade den första situationen, men hade missuppfattat, vilket känns lite jobbigt.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (välkommen i klubben) skrev 2021-06-24 18:34:35 följande:

    Ja och den där dansen initieras rätt ofta EFTER att killen tagit den första kontakten (i ditt fall var det väl han som skickade det första meddelandet, eller hur?), många tjejer verka ofta tycka att bara befinna sig i samma rum och blinka med ögonen är likställt med att faktiskt gå fram till någon och bjuda ut personen.

    Men skitsamma, huvudpoängen är att ALLA människor oavsett kön tycker det är jobbigt att bli nobbade när man är intresserade av någon. Så det du känner är fullt naturligt.


    Jaja det där kan ju diskuteras i oändlighet, alla har olika erfarenheter och uppfattningar. Din poäng håller jag med om.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (RT) skrev 2021-06-24 17:26:12 följande:

    Lägg av, sluta vara så ego. Killen behövde bara lite bekräftelse att han hade lite magi kvar i fingrarna. Det är helt ok att flirta utan att det leder någonstans!


    Måste väl ändå vara helt ok att vara ego om en kille tillgodogör sina bekräftelsebehov på ens bekostnad eller? Tänker ju knappast kräva honom på skadestånd liksom.
  • Anonym (Ts)

    Jag svalnade lite när flickvännen dök upp i matchen. Nu har han skrivit några gånger och vill ses och träna ihop. Jag är less på hela situationen. Trist på nåt sätt att jag inte fattade från början att det var vänskap som gällde, det hade ju kunnat bli jättebra. Nu känns det lite besvärat och märkligt.

    Hur formulerar jag mig på ett bra sätt utan att låta som en kränkt bitch eller som kaffedraken?

  • Anonym (Ts)
    Anonym (Gris) skrev 2021-06-24 21:27:16 följande:

    Jag tänker att du inte alls missförstått något, utan att du bemött killens intresse på en rätt rimlig nivå. Sen är det ju trist att han inte fattade att han sände ut signaler om en annan typ av intresse.

    Personligen håller jag med dig om att man bör vara tydlig med att man inte är tillgänglig och vill ha vänskap.... Så jag tror att han sonderar terrängen och är en sån där klassisk fjant som är redo att gå vidare trots att han har flickvän.

    Ta det bara lugnt och gör inget som inte känns ok. Det är inte en rättighet att bygga vänskap med folk, utan det tar lite tid. Man har heller ingen skyldighet att förklara sig ang. ev. gemensam träning/vänskap. Man ser vad som fungerar och då gör man så.


    Tack för ditt svar. Vad han tänkt, vill och tycker kan jag ju inte veta. Det enda jag vet är att han nu sagt att han har tjej men att han fortfarande är intresserad av att träffas och träna ihop.

    Jag har haft en eftermiddag på mig att vara förvånad, bortgjord och sur och nu har jag landat i att missförstånd kan hända den bästa. Jag gjorde inget dumt eller konstigt utan det var ett rimligt antagande från min sida att han var intresserad.

    Nu vet jag att han bara vill ha vänskap och han är väldigt trevlig (och kommer kunna hjälpa mig massor med min träning) så jag kommer satsa på det. Känns egentligen perfekt att ha en killkompis som inte har några baktankar (har råkat ut för det förr). Flirta tänker jag göra på annat håll.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Linn) skrev 2021-06-25 08:09:28 följande:

    Min tanke är att han kollade intresset lite försiktigt. La till dig på Instagram, gjorde uppskattande emojis på de mer lättklädda bilderna men inget på de andra. Skrev massor med dig.

    När du visar ett visst intresse tillbaka slänger han fram att han har tjej. Igen vill han kolla intresset. Är det ok för nya gymtjejen att ses lite vid sidan av?

    Nu skriver han till dig och vill träna tillsammans. Han kollar om du fortfarande är intresserad.

    De som skriver här att "han vill bara vara vän" etc... jo tjena.

    Om min kille lägger till en ny tjej som han sett på gymmet på insta, börjar göra eld- och hjärtemojis på hennes mer utmanande bilder samt börjar skriva med henne ett antal gånger per dag - då tar jag det som att otrohet är nära förestående och förhållandet skulle vara över.


    Men så deppigt om det är så. Att han bara kollar möjligheten att ha mig vid sidan av.

    Hur hanterar man det då? Måste jag bryta all kontakt för att han är ett potentiellt svin mot sin flickvän? Hade ju ändå varit trevligt att vara gymkompis om det fanns som alternativ.

    Mitt intresse för mer än vänskap dog när flickvännen dök upp.
  • Anonym (Ts)
    Anfield12 skrev 2021-06-25 07:55:55 följande:

    Alltså, som han la upp det hade du väl inte kunnat tro annat än att han var intresserad av något romantiskt? Jag tänker att en kille som haft vänskap i tankarna hade snackat med dig på gymmet, sett till att nämna sin tjej tidigare, föreslagit att ni skulle träna ihop eller så. Inte gjort typ hjärtögonemojin på dina bikinibilder.

    Han kanske är en sån som gillar att skriva med andra tjejer för att få lite bekräftelse men nu när du var så driftig och föreslog häng på en gång var han tvungen att nämna sin tjej.

    Det här är inte pinsamt för dig, det är pinsamt för honom. Du verkar vara väldigt vettig och driftig, han verkar slemmig. Så upp med hakan och skit i honom.


    Tack för moraliskt stöd! Jag ältade en stund igår men idag känns det mkt bättre. Känner mig inte korkad eller bortgjord längre, det var inte ett konstigt förslag från min sida utifrån hur kontakten sett ut.

    Han fortsätter skriva väldigt mycket. Jag svarar på ungefär vart tredje meddelande och börjar samtidigt känna att han känns lite väl intensiv, hade nog tappat intresset tids nog även om han varit singel.
  • Anonym (Ts)
    elin1989 skrev 2021-06-25 09:35:14 följande:

    Jag skulle inte förutsätta att han bara vill ha vänskap. Jag skulle som du utgå från att han var intresserad när han först tog kontakt. Och jag skulle DEFINITVT säga nej till träningen. Skulle du vilja att din pojkvän tog kontakt med en random tjej på gymmet och började träna med henne? Det skulle definitivt inte jag iaf. Så varför riskera att hamna i mitten av ett svartsjukedrama mellan dem, har du inget bättre för dig eller är det bara att det känns spännande?


    Oj det var värst vad du tog i. Nej jag känner nog att hela situationen känns allt annat än spännande. Nu är gymmet av ett sådant slag att många tränar ihop och sätter ihop pass och fixar socialt så det är nog inte så konstigt som det skulle kunna vara om det var ett vanligt gym. Jag har tränat med många, både män och kvinnor, både i par och i grupp. Den här killen är väldigt duktig och jag skulle kunna lära mig mycket av honom, vilket känns lockande. Han är dessutom trevlig och lätt att ha att göra med.

    Ansvaret för hans relation lämnar jag med varm hand över till honom. Jag kommer inte erbjuda mer än vänskap eftersom jag tycker att otrohet är avtändande.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Mycket anstrangning for att skaffa en kompis) skrev 2021-06-25 11:34:22 följande:

    Han kanske ar beroende av uppmarksamhet? Finns ju tjejer som teasar killar, for att kanna sig omtyckta och omsvarmade, men nar killen sen vill mer sa vill tjejen bara vara kompis. Han kanske ar likadan? Beroende av uppmarksamhet och att vara omsvarmad och omtyckt av tjejer, men sen nar han fatt nagon pa kroken sa vill han bara vara kompis (men fortsatter att ha tjejen i sitt beundrarharem)? Beundrarharemet ar ju bra att ha den dagen han trottnar pa sin nuvarande tjej eller kanner for att vara otrogen.

    Allt tydde pa att han ville mer (han kanske egentligen ville att TS skulle tro det for att halla hennes intresse uppe), men nar TS inte holl sig passiv sa foll allt igenom. Da blev han tvungen att avsloja att han redan hade flickvan. Men att sen intensivt fortsatta att skriva till TS verkar lite desperat. Helt klart uppmarksamhetssokande och att han inte vill forlora TS intresse. Men om han nu har flickvan, varfor ha sa intensiv kontakt med TS, en for honom okand tjej, och insistera pa att vara vanner?

    Lite som "Hon tar over min kille"-traden. Mannen borjade umgas med nagon som delade hans intresse, var otrogen mot sin fru under lang tid och nar allt stalldes pa sin spets sa valde han att lamna frun for "kompisen". Har gymkillen brist pa kompisar eller varfor maste han skapa nya kontakter med en snygg tjej pa gymmet? Skicka dregelemojis pa hennes bikinibilder och messa intensivt... for att lyckas fa en kompis? Han kanner ju inte ens TS sa hur vet han att de kommer att bli bra kompisar? Han var attraherad, men nar TS foreslog en publik aktivitet pa stranden istallet for, som han kanske ar van vid, han foreslar en romantisk dejt pa en odslig klippa, ensamma i en vacker skogsglanta eller ensamma pa en bat, ja da sprack det. Han var inte beredd och blev da tvungen att antyda att han redan hade flickvan. Hade TS inte overraskat med initiativet kanske de gatt pa nagra odsliga dejter tills killen bestamt sig for att fortsatta vara otrogen eller om han skulle lamna flickvannen for TS. Vem vet?


    Jadu, vi kommer väl aldrig få veta vare sig intentioner eller förhoppningar från hans sida. Men i din story låter jag ju som snudd på hjälten! Skål för det och glad midsommar på dig :)
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Linn) skrev 2021-06-25 10:37:02 följande:

    Jag skulle finna hela situationen olustig. Jag skulle även tänka på hans tjej och vad hon skulle tänka om detta, även om han nu inte bryr sig så mycket.

    Som någon annan skrev så skulle jag inte vilja hamna i något triangeldrama och få en ledsen och arg flickvän efter mig.

    Du säger att han fortfarande skriver mycket till dig, och att du svarar mindre. Håller man verkligen på så om man bara vill ha en träningskompis? Är inte det lite väl intensivt och nästan påträngande? Som att han vill mer....?


    Ja, han är fortfarande på och har lagt till mig på fler sociala medier sen igår. Jag blir mer och mer avvaktande och sval i mitt bemötande ju mer han anstränger sig. Vi har bestämt att vi ska träna ihop, men det kommer vara fler med på passet så känns inte iintimt. Jag är mkt noga med att inte sända ut några signaler som antyder annat än kompis. Känns lite som att han är desperat efter min uppmärksamhet nu när han börjar tappa den.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (A-M) skrev 2021-06-25 14:01:32 följande:

    Alltså, om en man skrev till mig och berömde mitt utseende, så skulle jag ta för  givet att han var intresserad på "det" sättet. Men jag vet inte hur det är i gymfåne (förlåt! ) -kretsar. Där kanske det är normalt att man skriver till personer av både det egna och andra könet, och kommenterar varandras kroppar? För att detta med kroppen och träningen tar upp så mycket av tankarna, och ses som ett naturligt samtalsämne?

    Jag förstår för övrigt att du känner dig bortgjord, men ALLA har gjort detta misstag någon gång, och man kommer över det. Var i alla fall glad att det inte var någon som du måste träffa varje dag, t.ex. på jobbet, eller någon ingift släkting...

    Jag lyckades med att intressera mig lite för mycket för en man nyligen, först för att vi hade ett gemensamt intresse som han var starkt engagerad i, men visst hade jag andra känslor också som växte fram, fast jag försökte att inte visa dem. Han blockade mig överallt... :( Fruktansvärt pinsamt.


    Alltså, jag är ju helt klart en gymtjej och har en snygg kropp jag slitit hårt för. Lägger upp rätt mkt avklädda bilder, som de flesta i min krets. Det blir en del kommentarer men jag tycker ändå att jag märker skillnad på när någon berömmer för att jag satt ett nytt PR eller om det är ett mer romantiskt intresse (får en del sådana också).

    Han måste ha suttit med telefonen i handen nästan hela tiden och skrivit i en vecka (det gjorde ju nästan jag innan flickvännen uppdagades!). Kanske jobbar tjejen eller nåt, annars borde hon nästan misstänkt nåt.

    Blev lite nyfiken, varför blockade han dig? Måste ni träffas ändå och blir det obehagligt?
Svar på tråden Borde jag fattat att han inte var intresserad?