• Anonym (Fredrik)

    Barn med ex

    Har ett barn med ett ex. Hon hade/Har en ny kille sedan 6 månader. Vet inte om de ff är ihop. Vi har vv med vårt barn. Har ingen kontakt alls förutom om barnet.

    Har heller inget otalt med varandra (vad jag vet)

    Aldrig träffat hennes nya. Förra veckan fick jag ett brev hemskickat till mig.

    "Fan vad dit ex är skön,en fantastisk kvinna. Du har tabbat dig som inte kunde hålla dig till en kvinna. Den enes död den andres bröd. TACK."

    Brevet var ett "klipp och klistrabrev" utskrivet via dator och utklippt sen ditklistrat på brevet. Går alltså inte att bevisa något via handstil.

    Är det mitt knäppa ex som skickat? Nya killen? Vem??

  • Svar på tråden Barn med ex
  • Anonym (***)
    Anonym (Fredrik) skrev 2021-06-29 12:03:49 följande:

    Har ett barn med ett ex. Hon hade/Har en ny kille sedan 6 månader. Vet inte om de ff är ihop. Vi har vv med vårt barn. Har ingen kontakt alls förutom om barnet.

    Har heller inget otalt med varandra (vad jag vet)

    Aldrig träffat hennes nya. Förra veckan fick jag ett brev hemskickat till mig.

    "Fan vad dit ex är skön,en fantastisk kvinna. Du har tabbat dig som inte kunde hålla dig till en kvinna. Den enes död den andres bröd. TACK."

    Brevet var ett "klipp och klistrabrev" utskrivet via dator och utklippt sen ditklistrat på brevet. Går alltså inte att bevisa något via handstil.

    Är det mitt knäppa ex som skickat? Nya killen? Vem??


    Någon som inte gillar dig. Tror du att ditt ex skulle kunna sjunka så lågt? Var du otrogen mot henne, dvs stämmer det som står i brevet?

    Kan vara den du var otrogen med som vill hämnas eller den nya killen, vem vet.
  • Anonym (Fredrik)
    Anonym (***) skrev 2021-06-29 12:08:30 följande:

    Någon som inte gillar dig. Tror du att ditt ex skulle kunna sjunka så lågt? Var du otrogen mot henne, dvs stämmer det som står i brevet?

    Kan vara den du var otrogen med som vill hämnas eller den nya killen, vem vet.


    Var INTE otrogen mot henne. Ja jag tror mitt ex kan vara den som skickat brevet. Liksom VARFÖR skulle nya killen skicka ett brev!?
  • Fjäril kär

    Låter som nån form av hämndaktion. Kanske det finns händelser som ledde fram till er separation som nu bubblar upp till ytan?

  • cosinus

    Ignorera men spara och notera datum brevet kom för framtiden och om det skulle komma fler.

    Kan vara vem som helst som skickat men är det exets nya kille så känns det som stor varningsflagg på det beteendet. Då hade jag försökt vara lite extra vaksam på om exet mår bra. Han lär knappast bli allt för aggressiv mot dig men hon kan ju ligga risigare till.

  • Anonym (***)
    Anonym (Fredrik) skrev 2021-06-29 12:13:16 följande:
    Var INTE otrogen mot henne. Ja jag tror mitt ex kan vara den som skickat brevet. Liksom VARFÖR skulle nya killen skicka ett brev!?
    Varför skulle ditt ex ljuga?
  • Anonym (Fredrik)
    Fjäril kär skrev 2021-06-29 12:18:21 följande:

    Låter som nån form av hämndaktion. Kanske det finns händelser som ledde fram till er separation som nu bubblar upp till ytan?


    Vet inte. Det enda jag gjort är att minimera kontakten till endast kontakt om Barnet,blockat exet på Fejjan och har bara kontakt via mobilnummer.
    Anonym (***) skrev 2021-06-29 12:27:24 följande:

    Varför skulle ditt ex ljuga?


    Finns inga bevis för det finns inga helt enkelt. Var INTE otrogen.

    Kanske hon skyller på mig när det var hon som var otrogen. Kanske hon inte älskade mig längre. Kanske hon fick en "psykos" efter förlossningen som var mkt svår. Kanske hon ångrar sig nu och skickar konstigt brev.....
  • Anonym (*)
    Anonym (Fredrik) skrev 2021-06-29 12:13:16 följande:
    Var INTE otrogen mot henne. Ja jag tror mitt ex kan vara den som skickat brevet. Liksom VARFÖR skulle nya killen skicka ett brev!?
    Skulle det vara likt ditt ex att skicka ett sådant brev då?
  • Anonym (Andreas)

    Det behöver inte alls handla om otrohet rent fysiskt men det kan handla om andra saker som ditt ex anser att du gjort dig skyldig till att det i hennes ögon räknas som svek och "förtjänar" hämnd. Nån snygg kollega du haft gott öga till, chatt med gamla ex eller ovanligt många tjejkompisar, eller bara hennes känsla över att nånting inte stämmer... Ni har ju trots allt gjort slut eller hur??

    Och nu kan hon ha triggas av sin nya kille när de berättar om tidigare förhållanden...

  • Anonym (***)
    Anonym (Fredrik) skrev 2021-06-29 12:33:16 följande:
    Vet inte. Det enda jag gjort är att minimera kontakten till endast kontakt om Barnet,blockat exet på Fejjan och har bara kontakt via mobilnummer.
    Anonym (***) skrev 2021-06-29 12:27:24 följande:

    Varför skulle ditt ex ljuga?


    Finns inga bevis för det finns inga helt enkelt. Var INTE otrogen.

    Kanske hon skyller på mig när det var hon som var otrogen. Kanske hon inte älskade mig längre. Kanske hon fick en "psykos" efter förlossningen som var mkt svår. Kanske hon ångrar sig nu och skickar konstigt brev.....
    Det jag menar är att ditt ex verkar ha gått vidare, har en ny kärlek, så varför då vara bitter. Hade förstått det bättre om hon var ensam och du gått vidare med ny kärlek.
    Eller så är hennes nya relation inte så bra, och hon är instabil, och att du blockat henne fick det att tippa över. Du visar att hon inte betyder något för dig, och det får henne att bli knäpp.

    Hur tänker du gå vidare? Låtsas som ingenting eller konfrontera henne/dom?
Svar på tråden Barn med ex