Inlägg från: Anonym (man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (man)

    Tråden där några berättar att de varit otrogna, och andra talar om om för vilka svin vi de ör

    Anonym (Utveckling?) skrev 2021-06-30 23:49:26 följande:

    25: Fan fan fan vad svinigt det är att vara otrogen, aldrig att jag skulle vara det!

    30: Ojdå. Det var ju inte så det skulle bli. Men nu gör jag slut så ser vi hur det nya går.

    50: Ska vi verkligen bara ha sex med varandra hela resten av livet? Alltså, om han ville byta meny tillfälligt så hade jag nog varit okej med det. Om jag också fick ha ett litet äventyr. För även en favoriträtt kan bli lite trist efter 20 år.


    25. Rakryggat, man vill inte missbruka sina näras förtroende

    30. Rakryggat, man skiljer sig hellre än missbrukar sina näras förtroende

    50. Helt ok att tänka så, och även många som inte är otrogna tänker likadant MEN den stora skillnaden ligger i hur man agerar.

    Fega personer tänker så men skiter i att prata om det med sin partner och komma fram till en GEMENSAM lösning och går bakom ryggen på sin partner för att tillfredsställa sina önskemål och sitter sen och tar sitt agerande i försvar med alla möjliga fantasifulla bortförklaringar och blir skitsura när någon påpekar att de agerat fel mot sin partner.

    Rakryggade personer tänker likadant men håller fast vid sina principer som man hade både vid 25, 30 och 40 och pratar hellre med sin partner om sina önskemål och ser om man kan komma fram till ett GEMENSAMT beslut och slipper få kritik för sitt agerande.

    Mao. Olika slags behov i olika stadier i livet behöver inte nödvändigtvis resultera i att man beter sig som ett svin mot sina nära och kära. Det går alldeles utmärkt att behålla sina principer livet ut och hantera olika situationer i livet på ett värdigt sätt.
    Att hantera olika situationer i livet genom att bete sig som ett svin är på inget sätt utveckling. Det är degradering. Utveckling är när man lär sig hantera olika situationer i livet med värdighet och hänsyn till andra.

    Otrogna människor verkar ha väldigt svårt att skilja på sina känslor och behov och sina handlingar, det som kritiseras är deras handlingar, INTE deras känslor eller behov. Men de försöker alltid vända det till att det är deras känslor och behov man kritiserar.
  • Anonym (man)
    Ordinär Man skrev 2021-07-01 15:33:09 följande:
    Finns viktigare saker att fundera på.
    Eller så vill man inte fundera över det för då skulle man ju behöva konfrontera sitt samvete och det vill man ju helst undvika för alla fina förklaringar man intalat sig själv kanske visar sig bara vara luft. Av samma anledning blir man oerhört irriterad när någon annan på pekar det Flört
  • Anonym (man)
    Ordinär Man skrev 2021-06-30 22:27:05 följande:

    Tänkte att det kunde vara på sin plats med en tar som tar upp detta ämne. Dels för att det verkar vara ett så kärt ämne, dels för att relaterade, men inte samma, ämnen, mer ostört kan diskuteras i dessa andra trådar.


    Det är fortfarande samma ämne, bara det att i vissa trådar verkar vissa har svårt för att deras agerande och "förklaringar" ifrågasätts Flört
  • Anonym (man)
    Frallan78 skrev 2021-07-01 19:16:47 följande:

    Var är (jaha) när man behöver en moralisk uppläsning?


    Om du varit otrogen så är du ett svin... 

    Räcker det så eller vill du ha mer? Flört
  • Anonym (man)
    Elefantmannen2 skrev 2021-07-01 21:20:31 följande:
    Ha ha ha. Du nappade! Så kul. Måste värma det sargade egot att få en tråd skapad för dig? Väldigt sarkastisk, men ändå. 
    Nejdå jag skriver i BÅDA trådar... men vad gör du här? Det denna tråd är ju baaaaara till för att påpeka för otrogna människor vilka svin de är och du är väldigt OT, skäms på dig Flört
  • Anonym (man)
    Anonym (Slyna) skrev 2021-07-01 21:35:30 följande:

    Jag har träffat otrogna män. De kontakter mig

    Jag gör det igen om tillfälle ges. Jag är en dålig, dålig människa. Sover gott om natten trots allt.


    Tja, du står ju iaf för vad du är. Värre med alla fjantar som ska sitta och försöka rättfärdiga sig med alla möjliga bisarra förklaringar och mena på att de är inte alls är dåliga människor.
  • Anonym (man)
    Anonym (man) skrev 2021-07-05 11:05:54 följande:
    Tja, du står ju iaf för vad du är. Värre med alla fjantar som ska sitta och försöka rättfärdiga sig med alla möjliga bisarra förklaringar och mena på att de är inte alls är dåliga människor.
    Trådstartaren själv är ju en fena på det, i en annan tråd påstår han på fullt allvar att otrohet är helt ok för enligt honom är "människor inte monogama" men vill inte svara på frågan varför han öht valde ett monogamt förhållande om han inte ville leva så Drömmer
  • Anonym (man)
    Ordinär Man skrev 2021-07-05 15:51:47 följande:
    Kär och dum.
    Om man måste bedra sin partner så fort man blir kär? 
  • Anonym (man)
    Ordinär Man skrev 2021-07-05 15:51:47 följande:
    Kär och dum.
    Dessutom är det fortfarande inte ett svar på min fråga...

    Om du tror är övertygad om att människor inte är monogama. Varför lever du i ett monogamt förhållande?

    Varför valde du att gå in i ett monogamt förhållade öht?
  • Anonym (man)
    Ordinär Man skrev 2021-07-06 05:24:37 följande:

    Till Jaha:

    Du har FORTFARANDE inte förklarat för oss varför detta är så oerhört viktigt för dig? Många, däribland jag, har svarat på dina frågor, men vi väntar ännu på att du berättar om sin oerhörda sexfixering?


    Klart att det är viktigt när människor bli illa behandlade. Den verkliga frågan är varför det är så oviktigt för dig?

    Jag skiter fullkomligen i sexet, det jag kritiserar är sveket och lögnerna. Knullar man UTAN att bedra någon så är jag helt ok med det.

    Men snyggt försök att försöka vända fråga till att handla om sex Flört, dock har du fortfarande inte svarat på frågorna.

    Om du inte tror att människor är monogama, varför valde du ett monogamt förhållande?

    Varför skiljer du inte dig och startar ett nytt förhållande med någon som tycker som du istället för att gå bakom ryggen på din partner?
  • Anonym (man)
    Ordinär Man skrev 2021-07-07 09:56:00 följande:
    Jaså? Det handlar inte om sex?

    Makarna Aston och Elfrida Mård träffade varandra i ornitologiföreningen Fågelkika i Norrhammar. De gifte sig och fick barnen Bernt och Sigrid, och i och med familjen föll fågelintresset lite i glömska.

    Men när barnen blev lite större fick de lite mer tid, och Aston ville att de skulle återuppta intresset igen. Men Elfrida vill inte, då hon börjat med keramik i föreningen Krukan.

    - Då får jag väl hitta någon annan att skåda med, för ensam är det så tråkigt.
    - Gör du så fan heller! Fågelskådning är vårt intresse. Va i helvete behöver du någon annan? Skåda gör du med mig, själv eller inte alls.
    - Men du vill ju inte.
    - Jag skulle aldrig skåda med någon annan. Vilket svek!

    Men hursomhelst ville Aston i alla fall ut och titta på fågel. Så när han satt utanför Coop på en parkbänk och matade duvor, så träffade han på Vera Häger som också hade varit aktiv i Fågelkika. Hennes man hade dött förra året, och det hade varit lite ensamt sen dess.

    Så de bestämde sig för att ses vid Åkervira mycket tidigt morgon på morgonen den 7 mars för att se de första flyttfåglarna. Det kan väl inte skada tyckte Aston, Elfrida får ju inte veta något ändå. Hon är så morgontrött att jag antagligen hinner tillbaka innan hon ätit frukost.

    Sagt och gjort satte Aston sin inbyggda väckarklocka på 4.15 den 7 mars, och gjorde sig i ordning och fixade matsäck. Men nu bar det sig inte bättre än att Elfrida var dålig i magen av Marinaram Aston beställde hem från Sonnys Piiza kvällen innan. Det var hans tur, men han var lite för excalterad för att laga mat.

    Sagt och gjort stötte de ihop i hallen.
    - Vart ska du nånstans?
    - Ska du säga. Jag ska till toa. Men vart ska du?
    - Ut och skåda själv. Själv.
    - Du gillar inte att skåda själv.
    - Jo, men nu så kan jag inget annat.
    - Jaså. Jaha. Få se här! Hmm. Nya fågelleksaker har du kostat på dig. Och va fan är det här????
    - Kaffe ...
    - TVÅ TERMOSAR!!! INTE FAN BEHÖVER DU TVÅ TERMOSAR KAFFE!
    - Men ...
    - MED DITT MAGSÅR FÅR DU KNAPPT I DIG EN MUGG. DITT JÄVLA SVIN! DU SKA UT OCH SKÅDA MED NÅGON ANNAN!

    - SÅ VARFÖR KUNDE DU INTE SKILJA DIG FÖRST DIN FEGIS!

    - UT MED DIG OCH SKÅDA DÅ DITT JÄVLA AS! HÄR KOMMER DU INTE IN IGEN! JAG BYTER LÅSET!

    SÅ FÅR DU BO I DITT JÄVLA GÖMSLE NERE VID LINDMOSSE, OCH DU KAN TITTA PÅ FÅGLAR MED VEM FAN DU VILL! JAG BRYR MIG INTE!
    Vilken del av "du får knulla vem fan du vill så länge du inte går bakom ryggen på någon" var det du inte förstod?

    Är det sveket och lögnerna eller sexet man syftar på då?

    Resten är så oerhört bisarrt att det inte ens är värt att kommentera. 
  • Anonym (man)
    Ordinär Man skrev 2021-07-07 16:10:38 följande:
    Med tankte på att det är en direkt parallell är den inte särskilt bisarr. Men jag förstår dig, eftersom det visar hur bisarr du är.

    Nu handlar det inte om att "knulla hur mycket du vill", utan om att inte knulla alls. Då blir det separation bums. Och det finns ofta anledning att undvika. Utom för såna självgoda typer som du förstås.

    Så förklara gärna varför du är så sexfixerad. Och gärna också varför fågelskådning tillsammans med någon annan än frun är bisarrt.
    Skulle det vara ett sakligt svar menar du? På vilket sätt menar du att det är en parallel att ljuga med att inte ljuga?

    OM man inte får knulla alls är det väl kanske läge att skilja sig på ett värdigt sätt istället för att förnedra sin partner genom att vara otrogen. Men det fattar väl inte falska typer som du?

    Så förklara gärna varför du kär med såna påatetiska argument som liknar det dagisbarn kör med? Men vänta nu... du är ju falsk... så din argumentation är väl i samma klass Drömmer

    PS! Du har fortfarande inte förklarat varför du är i ett monogamt förhållande när du hävdar att människor inte är monogama? Eller var det bara ännu en av dina patetiska försök att borförklara din falskhet och feghet?
  • Anonym (man)
    Ordinär Man skrev 2021-07-07 21:25:14 följande:
    1. Har ingen aning om vad du svamlar om. Men du låtsas förstås inte förstå parallellen.
    2. Som jag skrivit tidigare. Det finns viktigare saker att bekymra sig om än ptrohet. Nog för att jag vet att du inte tycker det, men försök att lyfta blicken lite nu.
    3. Att det är patetiska argument får du gärna tycka. Däremot kan du väl själv i alla fall försöka argumentera.
    4. Ja, kanske det. Men var ligger nivån? I vilka sammanhang talar du inte alltid sanning?
    5. Jo, det har jag visst gjort. Flera gånger.

    Däremot har du fortfarande inte förklarat din otroliga sexfixering. Vad är det som gör otroheten så viktig, jämfört med andra liknande svek/osanningar/... ?
    1) Klar det inte finns någon parallel när jag precis skrivit att jag skiter i sexet utan kritiserar sveket och lögnerna. Om du inte förstår det så är det nåt allvarligt fel med din läsförståelse

    2) Ah den klassiska det finns värre saker i världen.. men oj så förvånande att den kom uppFlört. Så om någon ger dig en fet smäll så är det såklart helt ok för vadå... det finns ju viktigare saker i världen... 

    3) Ja dina argument är väldigt patetiska... tex som att påstå att det är ok att vara otrogen för att det finns viktigare saker i världen... eller vad sägs om... påstå att det är ok att vara otrogen för att "människor är inte monogama" men inte kunna svara på varför du då valt ett monogamt förhållande Tomte

    4) Var ligger nivån?... fråga din partner. Hon borde veta var hon tycker att nivån går. Men å andra sidan, med tanke på hur du inte vill att hon får veta nåt så tror jag nog att du vet var nivån går.

    5) Vart nånstans? citera

    Det sista om sexfixering är ett bra exempel på punk 1 och 3 
  • Anonym (man)
    Ordinär Man skrev 2021-07-08 13:52:58 följande:
    Läs parallellen med den fågelskådande maken.
    Du menar ännu en bisarr ursäkter? Vad är meningen med det, du vet ju ändå om att du gör fel eftersom du inte vill att din fru får reda på vad du gör?
    Ordinär Man skrev 2021-07-08 13:52:58 följande:
    Det finns viktigare saker i flehållandet ny för familje nu att fokusera på. Detta blir något att ta tag i när barnen är tillräckligt stora.
    Vad betyder "ta tag i det" förresten? Betyder det att du kommer vara ärlig med henne med vad du pysslat med under alla år eller kommer du bara köra med de vanliga lögnerna?

    Vad finns det att "ta tag i" när du enligt dig själv inte gör något fel?
  • Anonym (man)
    Ordinär Man skrev 2021-07-09 12:04:18 följande:
    Spela inte dum. Du liksom alla som läser vet precis vad jag menar med att läsa om den fågelskådande maken. Och varför du inte låtsas om den genom att kalla den bisarr. Förklara i stället kanske varför den är bisarr?

    Ta tag i äktenskapet. Men det förstod du också. Men du gör vad du kan för attt bort fokus från din egen sexfixering.
    Ja och den är lika bisarr som alla andra dåliga ursäkter du kläckt ur dig.. som tex att det skulle vara ok för dig att gå bakom ryggen på din fru för att "människor inte är monogama" och sen inte vilja svara på frågan om varför du då valde ett monogamt förhållande...

    Grejen är såhär, du kläcker ur dig ofattbart irrationella saker, och förväntar dig sen att folk ska vilja föra en saklig diskussion med dina irrationella påståenden som grund. Det finns liksom inget att föra ett samtal kring eftersom alla dina påståenden är ju rena påhitt i syfte att rättfärdiga ditt agerande.

    Din argumentation är som att påstå att jorden är platt och sen ska man diskutera kring varför den är platt och hur man gör för att inte trilla över kanten som att jorden var platt skulle vara någon slags fakta. Givetvis kommer ingen gå på det där skitsnacket utan påpeka att jorden inte alls är platt.
  • Anonym (man)
    Anonym (Utveckling?) skrev 2021-08-02 17:52:53 följande:
    Ja, det tycker jag.

    Finns klart stolpskott bland båda könen och jag tror att det har skiftat lite från att mannen var den som övergav familj 1 och sket i sina barn förr till att idag även kvinnor lämnar. Men de tenderar att inte säga upp bekantskapen med sina barn då, åtminstone.
    Nä, det skyller allt på mannen de bedragit och snyftar sig till ensam vårdnad. 
  • Anonym (man)
    Anonym (Utveckling?) skrev 2021-07-28 16:07:52 följande:
    Knappast.

    En kvinna får stå för sina beslut likaväl som en man. Jag ser nog en kvinnas otrohet som mer medveten än en mans just p.g.a. att vi inte har handikappet att ha en kuk som ibland tänker åt oss.
    Nja, jag tror att otrogna kvinnor styrs lika mycket av fittan som männen av kuken... det är bara det att kvinnor är duktigare på att linda in sitt agerande i finare ord...för alla vet ju att knulla runt bakom ryggen på sin partner för att man blev kääääääääär så så mycket bättre än att knulla runt bakom ryggen på sin partner för att man blev kåt.Drömmer
Svar på tråden Tråden där några berättar att de varit otrogna, och andra talar om om för vilka svin vi de ör