• Voyager

Sveriges bästa stringstränder?

Smaken är som baken -- delad -- vilket blir extra tydligt när man har string på sig. Få ämnen verkar orsaka sådana återkommande debatter som string.                                                                                                                                                                                                        

För ung för string. För gammal för string. För stor för string. För liten (eller "platt") för string. Älskar string. Hatar string. Solat och badat i string, som jag, sedan tonåren -- och sedan mindre och mindre! Skulle aldrig visa upp mig i string på stranden.                                                                                                                                                                                                         
    Detta är ingen tråd för att upprepa alla dessa argument för eller emot -- utan förutsätter att du redan gillar att sola och bada i mikrominimala plagg. (Jag blev rekommenderad av en annan person här att starta en ny tråd och ställa frågan, so here we go -- med sex som kategori.)                                                                                                                                                                                                        

Vi som gillar att sola och bada i det allra senaste, pyttelilla minsta, som visar mer än det döljer, behöver ju inte irritera andra pryda badgäster som trivs bäst med att "tälta" i sina gigantiska shorts eller enorma baddräkter ? men vart ska vi andra ta vägen som tycker det senare är fult och både vill se och synas i en sexig och tillåtande atmosfär?                                                                                                                                                                                                         
    Vem vet "minst"? På vilka svenska stränder eller bad har flest och minst string?
  • Svar på tråden Sveriges bästa stringstränder?
  • Anonym (Men framsidan?)
    Voyager skrev 2021-07-11 14:59:19 följande:

En "front string" är en av de allra senaste modellerna som bara har string både bak och fram ("front"). Det finns lite olika varianter av dem, t.ex. som "dubbelstring" med öppning för klittan eller extremt kort i grenen som Xtreme Sling String.

"Not for the faint-hearted" men för oss som denna tråd är tillägnad

Åååååååå.....
  • Anonym (Att passa i string.)

Har man en rumpa som passar i string så kommer man bli antastad på diverse stränder, så att inte för stora/för platta eller folk som inte passar i string inte skall ha string är inte sant. Det är just om man har en rumpa som passar i string man inte skall använda string.

• Anonym (Stringis)
    Voyager skrev 2021-07-11 14:59:19 följande:

En "front string" är en av de allra senaste modellerna som bara har string både bak och fram ("front"). Det finns lite olika varianter av dem, t.ex. som "dubbelstring" med öppning för klittan eller extremt kort i grenen som Xtreme Sling String.

"Not for the faint-hearted" men för oss som denna tråd är tillägnad

Varför har man front string? Jag har string för att det är skönt, men frontstring kan knappast va skönt? Den kommer ju skära in. Och varför i helskotta badar man inte naken ist?? Det gör jag.
  • Voyager
    Anonym (Stringis) skrev 2021-07-11 15:08:04 följande:
    Varför har man front string? Jag har string för att det är skönt, men frontstring kan knappast va skönt? Den kommer ju skära in. Och varför i helskotta badar man inte naken ist?? Det gör jag.
    Ja, det är en mycket berättigad (och vanlig) fråga men här är sex skäl.

1. Man har alltid något på sig, även om det inte är nakenbad (men mycket sexigare och får nästan ändå lika mycket sol på kroppen).

2. De tar extremt liten plats. (Jag har t.ex. ett par i fickan, knappt märkbara.)

3. Inga blöta badkläder! (Det minimala tyget torkar på nolltid, lika snabbt som "lufttorkad skinka"

4. Mer miljövänligt -- lika minimalt klimatavtryck som badplagg.

5. Skönare än utan! (Det senaste badmodet är specialdesignat för att stimulera strategiska ställen. De jag nyligen fick hem var bara ett tajt nät som skulle trängas över kuken, med en tuff krage bakom ollonet och pungen bar.)

6. Praktiskt! Mina senaste är t.ex. väldigt enkla att ha vid olika aktiviteter utan att man behöver ta av dem och ökar njutningen.

Det är framförallt denna kombination jag tycker är både läcker och skön, på mig själv och andra som vågar.
  • Voyager
    Anonym (Att passa i string.) skrev 2021-07-11 15:07:52 följande:

Har man en rumpa som passar i string så kommer man bli antastad på diverse stränder, så att inte för stora/för platta eller folk som inte passar i string inte skall ha string är inte sant. Det är just om man har en rumpa som passar i string man inte skall använda string.

Tråkigt att bli antastad -- oavsett rumpform. (Jag har själv fått "smekningar" både bak och fram, men för min del, inget ovälkommet och kanske annorlunda för en man som gillar det?)

Jag tänker att "rumpformen" drunknar i "havet av rumpor" om många har string på stranden och väljer själv hur utmanande man vill klä sig. Själv tittar jag mycket mer åt en kvinna i mikro-bikini, oavsett ålder och BMI, än åt den mest perfekta modell i mer traditionell stringbikini (som ofta inte är "riktig string" och lite lam).
  • Anonym (Stringis)
    Voyager skrev 2021-07-11 15:24:27 följande:

Ja, det är en mycket berättigad (och vanlig) fråga men här är sex skäl.

1. Man har alltid något på sig, även om det inte är nakenbad (men mycket sexigare och får nästan ändå lika mycket sol på kroppen).2. De tar extremt liten plats. (Jag har t.ex. ett par i fickan, knappt märkbara.)3. Inga blöta badkläder! (Det minimala tyget torkar på nolltid, lika snabbt som "lufttorkad skinka" 4. Mer miljövänligt -- lika minimalt klimatavtryck som badplagg.5. Skönare än utan! (Det senaste badmodet är specialdesignat för att stimulera strategiska ställen. De jag nyligen fick hem var bara ett tajt nät som skulle trängas över kuken, med en tuff krage bakom ollonet och pungen bar.)6. Praktiskt! Mina senaste är t.ex. väldigt enkla att ha vid olika aktiviteter utan att man behöver ta av dem och ökar njutningen.

Det är framförallt denna kombination jag tycker är både läcker och skön, på mig själv och andra som vågar.

Jag är piercad i klitoriskappan å detdär snöret skulle antingen ligga o skava rakt på o bli obekvämt eller skära in o lägga sej mellan o ha klittan o ena sidans blygläpp på ena sidan o en blygläpp på den andra (ja man har fyra blygdläppar men mina inre är så små så dom inte syns om jag inte är kåt).

Jag tycker personligen det är sexigare m hotpantstring eller vad dom heter, bredare trosor i spets som man ser underdelen av skinkorna på, string tycker jag dock är skönast men dom får ju då täcka in fittan m blydläppar o allt o inte skava.

Jag såg iof nån string med två snören fram som då ligger på var sin sida av fittan, det funkar nog bättre men fan så värdelöst, har man dom under byxor kommer fittsaften väta ner byxorna o badar man i dom så hellre naken, jag älskar att bada naken. Men kul att höra om er som gillar dessa nya modeller. En ggn klippte jag bort grenen i strumpbyxorna för o överaska min fästman så han kunde knullapå mej under klänningen. Det va kul.
  • Voyager
    Anonym (Stringis) skrev 2021-07-11 15:46:37 följande:
    Jag är piercad i klitoriskappan å detdär snöret skulle antingen ligga o skava rakt på o bli obekvämt eller skära in o lägga sej mellan o ha klittan o ena sidans blygläpp på ena sidan o en blygläpp på den andra (ja man har fyra blygdläppar men mina inre är så små så dom inte syns om jag inte är kåt).

Jag tycker personligen det är sexigare m hotpantstring eller vad dom heter, bredare trosor i spets som man ser underdelen av skinkorna på, string tycker jag dock är skönast men dom får ju då täcka in fittan m blydläppar o allt o inte skava.

Jag såg iof nån string med två snören fram som då ligger på var sin sida av fittan, det funkar nog bättre men fan så värdelöst, har man dom under byxor kommer fittsaften väta ner byxorna o badar man i dom så hellre naken, jag älskar att bada naken. Men kul att höra om er som gillar dessa nya modeller. En ggn klippte jag bort grenen i strumpbyxorna för o överaska min fästman så han kunde knullapå mej under klänningen. Det va kul.
    Man ska givetvis välja ett plagg som passar anatomin och eventuellt piercing men har man en i kappan som du skulle man också kunna tänka sig en Xtreme Sling String som är extremt kort i grenen och slutar strax under klittan. I alla fall jag tycker det är enormt sexigt med en sådan syn med en piercing dinglande strax ovanför denna extremt minimala string.
  • Anonym (Men framsidan?)
    Voyager skrev 2021-07-11 15:53:11 följande:

Man ska givetvis välja ett plagg som passar anatomin och eventuellt piercing men har man en i kappan som du skulle man också kunna tänka sig en Xtreme Sling String som är extremt kort i grenen och slutar strax under klittan. I alla fall jag tycker det är enormt sexigt med en sådan syn med en piercing dinglande strax ovanför denna extremt minimala string.

Oj.oj...det jag vet nu visste jag inte i morse

Tack!
  • Voyager
    Anonym (Men framsidan?) skrev 2021-07-11 15:58:28 följande:
    Oj.oj...det jag vet nu visste jag inte i morse

Tack!
    Men vad roligt att få bidra till lite stringglädje!

Hoppas det finns fler tips på stränder för dig och oss andra, inte bara Skrea eller "var som helst".

(Jag såg t.ex. inte en enda string vid Delsjön i Göteborg i torsdags utom mina egna och är ofta ensam kille med string på svenska stränder och knappt några kvinnor heller i mikro-bikini. Utomlands är det annorlunda men i sommar undrar jag var i Sverige som är bäst att sola och bada i dessa små plagg.)
  • Voyager
    Anonym (Stringis) skrev 2021-07-11 15:46:37 följande:
    Jag funderade själv på en PA-piercing och då är ju de badbyxor jag har nu helt ypperliga eftersom de den svarta nätstringen sitter som en  "krage" i skåran och är öppna för ollonet och sedan en tajt resår runt skaftet. Inget som skaver, bara skön, fräck och kåt stimulering
  • Voyager

Tack för tipset om Skrea, alltid något även om jag trodde det fanns fler svenska stränder med riktiga mikro-bikinis. Resultatet hittills verkar tyvärr stämma med Aftonbladets undersökning:

Det här tycker vi svenskar inte okej att ha på sig på stranden
    Mankini 25 %
    Bara bikinitrosa (topless) 20 %
    Hajfena 19 %
    Speedos 18 %
    Stringbikini 17 %
    o.s.v.

Jämför med Copa Cabana, Ipanema, eller South Beach, där var och varannan har minimala badkläder. Tråkigt det inte finns något liknande i Sverige.
  • Voyager
    RuneBert skrev 2021-07-14 08:06:32 följande:

Puffar tråden

Tack!

Kanske är många svenskar fortfarande för blyga för att ha riktigt små g-string (av sådan typ vi tagit upp tidigare) och ännu mer ovanligt på killar här. Denna tråd syftar ju inte heller till debatt för eller emot string utan förutsätter att läsarna här redan själva använder det och bara vill tipsa varandra om stränder och bad där det är flitigt förekommande.

Jag hade nog ändå trott det skulle dyka upp tips om Kärsön, Rålis, Ribban, Näset, Smitten, Smedsudden, Långholmen, Frescati, Älgö, Truve, Amundön, Saltholmen, Vrångö, Hönö, Mollön, Knähaken, Tylösand, Skanör, Svanrevet, Sandhammaren, Delsjön, Kåsjön, Härlanda tjärn, Saltö, Sandhamm, Gustavsvik, Hagön, Gropahålet, Båstad, Rullsand för att bara nämna några, där jag besökt en del men långt ifrån alla och gärna skulle ha fler tips inför semestern.
Svar på tråden Sveriges bästa stringstränder?