Inlägg från: Anonym (kaffedraken2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kaffedraken2)

    Män som tror att kvinnan är intresserad

    Gjort såna här trådar tidigare.
    Många män får för sig att en kvinna är intresserad bara för att hon kollar på honom och ler. 
    Många kvinnor är trötta på att män inbillar sig nåt, bara för att hon är glad, social och trevlig.
    Jag har själv känt mig korkad när jag trott att en kvinna var intresserad.
    Men så läste jag det här nu. Vad tycker ni, är män korkade, eller är det förståeligt att män kanske tar fel ibland?

    I samma veva har forskarlaget löst en annan gåta; nämligen varför så många män ofta tolkar minsta tecken på vänlighet från kvinnor som inviter. Det beror, menar forskarna, på att en kvinna som möter en man för allra första gången sänder ut en serie subtila flirtsignaler. Dessa signaler kan mannen lätt misstolka som ett klartecken. I själva verket sänder en kvinna instinktivt ut signalerna varje gång hon träffar en ny man, för att utröna om han duger som möjlig partner.

    www.expressen.se/halsoliv/kvinnor-startar-tva-av-tre-flirtar/

  • Svar på tråden Män som tror att kvinnan är intresserad
  • Anonym (kaffedraken2)

    Måste nämna tjejen jag var kär i här. 5 flirtknep listas där, och ett av dom är direkt ögonkontakt i några sekunder.
    Jag minns två tillfällen där vi satt mitt emot varann, på raster, och hon tittade rakt in i mina ögon. Hon sa inget, och jag kände nåt. Det var ovanligt länge att titta sådär, så det var en av orsakerna att jag började fundera på om hon flirtade.

  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (jaha) skrev 2021-07-12 08:59:11 följande:
    Så du menar att det är kvinnors fel om du inte förstår. 

    Att en kvinna är vänlig och inte rakt ut otrevlig när man hälsar på en ny person, måste inte mannen tolka som att hon "vill något". Man kan faktiskt tolka det bara som att den här kvinnan är trevlig, glad, verkar gå att prata med osv. Att man har direkt ögonkontakt några sekunder - det har jag alltid när jag pratar med folk. I så fall skulle varenda kotte, varje dag, tro att jag flirtar med dem när jag pratar med dem. 
    Nej, men jag tror att det är lätt hänt att män tror att en kvinna kanske är intresserad, om hon faktiskt omedvetet skickar ut signaler subtilt.
    Jag brukar inte heller tolka det som att alla nya kvinnor jag träffar, som är glada, vill nåt. Det är mer när det känns som att hon flirtar, som jag börjar tänka så.

    Tjejen jag nämnde, när hon kollade så, det kändes annorlunda. Jag uppfattade hennes blick som utmanande.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-07-12 09:05:36 följande:
    Nej, men jag tror att det är lätt hänt att män tror att en kvinna kanske är intresserad, om hon faktiskt omedvetet skickar ut signaler subtilt.
    Jag brukar inte heller tolka det som att alla nya kvinnor jag träffar, som är glada, vill nåt. Det är mer när det känns som att hon flirtar, som jag börjar tänka så.

    Tjejen jag nämnde, när hon kollade så, det kändes annorlunda. Jag uppfattade hennes blick som utmanande.
    Läste på ett annat ställe att en tjej som är intresserad vill vara nära. Så tyckte jag det kändes med hon som jag var kär i, nåt förändrades den sista tiden. 
    Och en annan tjej jag träffade på jobbet, vi jobbade inte ihop, men jag besökte hennes arbetsplats regelbundet.
    Vid två tillfällen så dök hon bara upp bakom mig, och klämde sig förbi så hon strök sig mot mig. Normalt så brukar en tjej säga "ursäkta mig" om hon vill förbi. Det var bara vi två där. Och jag märkte att hon blev väldigt pratig när vi setts några gånger. Då trodde jag att hon kanske flirtade.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Andrea) skrev 2021-07-12 10:16:04 följande:
    Har du några fler exempel som du upplevt? Det kanske är så att fler flirtar med dig än du förstår och att du missar chanser.
    Ja. Minns en dejt där vi satt i soffan och hon visade bilder i fotoalbum. Hon satt nära och såg mig rakt i ögonen. Då kände jag nåt, men jag vågade inte göra nåt.
    En annan tjej jag träffade blev lite småberusad och hon började kråma sig, sträcka på sig, eller hur man ska förklara det, kändes som att hon ville visa upp sig. Jag minns jag tänkte "är hon sugen eller?". Men samma där, vågade inte göra nåt, rädd paja vänskapen. Och mycket riktigt, hon ville sa hon senare. Men när jag inte visade nåt så trodde hon inte jag var intresserad.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Andrea) skrev 2021-07-12 10:16:04 följande:
    Har du några fler exempel som du upplevt? Det kanske är så att fler flirtar med dig än du förstår och att du missar chanser.
    Hon jag träffade senast, 22-åringen jag nämnt i andra trådar. Där visste jag att hon var intresserad, men jag fick noll vibbar när vi sågs. Jag var extra försiktig med tanke på åldersskillnaden, och för att hon innan sagt hon är trött på killar som ska försöka saker på dejter, och hon är inte så intresserad av sex.
    2 år senare berättade hon att hon var sugen, men att det var jag som skulle ha tagit första steget.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Andrea) skrev 2021-07-12 10:16:04 följande:
    Har du några fler exempel som du upplevt? Det kanske är så att fler flirtar med dig än du förstår och att du missar chanser.
    Minns en annan tjej jag jobbade med, vi har känt varann sen barn. Faktiskt hånglat med varann ett par ggr. Hon var gift, och en gång gick hon mot mig, såg mig rakt i ögonen utan att säga nåt. Hennes blick kändes utmanande, och det var jättekonstigt. Säkert jag som inbillade mig, men jag minns det väl iallafall Skrattande
    (för att förtydliga, hånglet hände LÅNGT innan hon var gift, vi var bara 13)
  • Anonym (kaffedraken2)

    De optimistiska männen som inbillar sig intresse till höger och vänster... om inte vi funnits så hade väl mänskligheten dött ut för längesen SkrattandeThis excessive optimism may seem irrational, but it has an important evolutionary adaptive function: if males were not optimistic about their chances, they would lack motivation to attempt sexual intercourse with females and spread their genes. The more optimistic of our male ancestors tried more often, by the law of averages succeeded more often, and produced more offspring.

Svar på tråden Män som tror att kvinnan är intresserad