• Anonym (tonårsbarn)

    Hur gör ni?

    Ni andra som har tonåringar hemma och som vill ha/har ett aktivt sexliv, hur gör ni?

    Tonåringarna (tre stycken) somnar långt senare än vi vuxna, och några av dem är i åldern då de inte vill åka någonstans... Ofta är det också nån kompis här. 

    Jag funderar på hur man ska få till sexet. På kvällen är de som sagt vakna, på dagen är de ofta hemma. Det är morgonen då, men vi jobbar båda dagtid. 

    Alltså, vi får ju till det, men jag funderar över moralen. I badrummet och i sovrummet med låst dörr. Men tonåringarna fattar ju, även om man är tyst osv. 

    Är speciellt en fråga nu i semestertider, då alla är hemma... 

  • Svar på tråden Hur gör ni?
  • Anonym (Öken)

    Jadu här blir det inte mkt av den varan då min partner ej vill bli påkommen. När det blir så blir det tidig morgon?men jag är inte så pigg på det eller pigg alls på den tiden på dygnet :) Tyvärr inte så många ?luckor? att få till det på. Men är man två med lust och som ser luckorna och möjligheterna till sex så blir det ju lite roligare tänker jag, även om det givetvis kan vara svårt med längre stunder. Ni kan ju planera in en weekend i månaden kanske på annan ort??

  • Anonym (Fråga)

    Hej Rosita Ja det pinsamt hur gammal va barn då

  • Tom Araya
    Anonym (tonårsbarn) skrev 2021-07-13 15:55:10 följande:

    Ni andra som har tonåringar hemma och som vill ha/har ett aktivt sexliv, hur gör ni?

    Tonåringarna (tre stycken) somnar långt senare än vi vuxna, och några av dem är i åldern då de inte vill åka någonstans... Ofta är det också nån kompis här. 

    Jag funderar på hur man ska få till sexet. På kvällen är de som sagt vakna, på dagen är de ofta hemma. Det är morgonen då, men vi jobbar båda dagtid. 

    Alltså, vi får ju till det, men jag funderar över moralen. I badrummet och i sovrummet med låst dörr. Men tonåringarna fattar ju, även om man är tyst osv. 

    Är speciellt en fråga nu i semestertider, då alla är hemma... 


    Jag trodde först att frågan gällde att tonåringarna ville ha ett sexliv. Ett litet syftningsfel där. Glad

    Hur gamla är de?
    Hur bor ni?
    Spelar det någon roll om de vet att ni har sex?
  • Anonym (A)

    Har inte tonåringar än men när jag var tonåring så stängde mina föräldrar bara dörren. Hängde bara i mitt eget rum ändå om jag var hemma så märkte det sällan. Jag är glad att mina föräldrar hade ett bra sexliv även om det kändes konstigt då. Men jag menar jag tog ju hem min pojkvän och de fick ju stå ut med att veta att vi hade sex också.

    Jag ser alltså inget större problem med att ni stänger stänger dörren och kör på även om någon är hemma så länge nu är respektfulla med det.

  • Tecum
    Anonym (tonårsbarn) skrev 2021-07-13 16:55:42 följande:
    De går ju aldrig in, dessutom låser vi. Vi har balkongdörr och nyckel i låset om något skulle hända (ex brand). De fattar ju som sagt, och pratar liksom inte genom dörren om den är stängd, utan då vänder de bara.

    Jag har också tänkt att liksom, ja men vad fasiken, de får köpa det bara, de behöver aldrig se och vi är tysta. Men tänkte att det kanske ses som omoraliskt fel?
    Ja de får köpa det, inget är omoraliskt eller fel från er sida. Med stängd dörr och tyst sex går det alldeles utmärkt med ungar i huset. Så gjorde vi, aldrig att jag accepterat att dra ner på sexlivet, bara förändra. På kvällarna är det bäst innan de går och lägger sig, då är de sysselsatta med något och hör inte. Alltså tvärtom som med små barn. På morgnarna sover de och ibland blir det tomt på dagen, då passar man på.
  • Anonym (Fint)
    Anonym (tonårsbarn) skrev 2021-07-13 16:55:42 följande:

    De går ju aldrig in, dessutom låser vi. Vi har balkongdörr och nyckel i låset om något skulle hända (ex brand). De fattar ju som sagt, och pratar liksom inte genom dörren om den är stängd, utan då vänder de bara.

    Jag har också tänkt att liksom, ja men vad fasiken, de får köpa det bara, de behöver aldrig se och vi är tysta. Men tänkte att det kanske ses som omoraliskt fel?


    Så som ni sköter det hela är det tvärtom moraliskt rätt. Ni visar era barn ett sunt o levande kärlekaförhållande. Jättefint tycker jag. Värre med föräldrar som bara bråkar, aldrig visar känslor eller de som kör sexshower öppet för sina ungar.
  • Anonym (Rosita)
    Anonym (Fråga) skrev 2021-07-13 17:05:07 följande:

    Hej Rosita Ja det pinsamt hur gammal va barn då


    Fick den bakifrån när jag höll mig mot snickarbänken och plötsligt öppnade någon dörren. Ja, det var grabben och han är 16. Hände nyligen.

    Pinsamt ja, men skönt också...
  • Anonym (Fråga)

    Rosita din son tyckte spännande se ni den ställningen i garage

  • Anonym (tonårsbarn)
    Anonym (Fint) skrev 2021-07-13 17:48:42 följande:

    Så som ni sköter det hela är det tvärtom moraliskt rätt. Ni visar era barn ett sunt o levande kärlekaförhållande. Jättefint tycker jag. Värre med föräldrar som bara bråkar, aldrig visar känslor eller de som kör sexshower öppet för sina ungar.


    Tack! Känns faktiskt bra att få läsa det.

    Mina föräldrar hade det inte så bra när jag kom upp i tonåren, de slutade dela sovrum strax innan dess. Min mans föräldrar skildes tidigt och levde sedan ensamma. Så svårt att veta om man tänker rätt eller fel gällande att ha sex.
  • Anonym (tonårsbarn)
    Anonym (Fint) skrev 2021-07-13 17:48:42 följande:

    Så som ni sköter det hela är det tvärtom moraliskt rätt. Ni visar era barn ett sunt o levande kärlekaförhållande. Jättefint tycker jag. Värre med föräldrar som bara bråkar, aldrig visar känslor eller de som kör sexshower öppet för sina ungar.


    Tack! Känns faktiskt bra att få läsa det.

    Mina föräldrar hade det inte så bra när jag kom upp i tonåren, de slutade dela sovrum strax innan dess. Min mans föräldrar skildes tidigt och levde sedan ensamma. Så svårt att veta om man tänker rätt eller fel gällande att ha sex.
    Tecum skrev 2021-07-13 17:27:20 följande:

    Ja de får köpa det, inget är omoraliskt eller fel från er sida. Med stängd dörr och tyst sex går det alldeles utmärkt med ungar i huset. Så gjorde vi, aldrig att jag accepterat att dra ner på sexlivet, bara förändra. På kvällarna är det bäst innan de går och lägger sig, då är de sysselsatta med något och hör inte. Alltså tvärtom som med små barn. På morgnarna sover de och ibland blir det tomt på dagen, då passar man på.


    Okej, skönt att höra att fler tänker och gör lika. Ja precis, ofta ligger de med mobilerna eller datorn igång på kvällen och bryr sig inte lika mycket då.
  • Anonym (tonårsbarn)
    Tom Araya skrev 2021-07-13 17:05:42 följande:

    Jag trodde först att frågan gällde att tonåringarna ville ha ett sexliv. Ett litet syftningsfel där. 

    Hur gamla är de?

    Hur bor ni?

    Spelar det någon roll om de vet att ni har sex?


    Sorry, lite trött idag kanske :)

    Vi bor i hus.

    Alltså nä, jag vet inte om det gör nåt eller inte, är nog därför jag frågar. Vi pratar om sex hemma och skämtar och så. Det kanske inte är nån fara alls, men undrar som sagt hur andra gör och tänker.
  • Anonym (tonårsbarn)
    Anonym (Öken) skrev 2021-07-13 17:02:16 följande:

    Jadu här blir det inte mkt av den varan då min partner ej vill bli påkommen. När det blir så blir det tidig morgon?men jag är inte så pigg på det eller pigg alls på den tiden på dygnet :) Tyvärr inte så många ?luckor? att få till det på. Men är man två med lust och som ser luckorna och möjligheterna till sex så blir det ju lite roligare tänker jag, även om det givetvis kan vara svårt med längre stunder. Ni kan ju planera in en weekend i månaden kanske på annan ort??


    Det gjorde vi faktiskt förr. Alltså nån gång i bland, men då var ju barnen yngre och hade barnvakt. Nu klarar de sig själva men Corona har satt lite stopp istället. Men såna resor med det syftet är ju mest för att kunna göra det som är utöver det vanliga.. inte vardagssexet (som är jättehärligt det med)
  • Anonym (...)

    När tonåringarna sover stenhårt på morgonen har jag sex, nästan varje morgon innan vi ska jobba faktiskt...

  • Anonym (Vill man så går det)
    Anonym (K) skrev 2021-07-13 16:01:17 följande:

    De får sköta sig själva någon kväll medan man tar in på hotell. Det blir förstås inte ofta men det finns inte en chans till aktivt sexliv när man har tonåringar i huset.


    Varför inte då? Har en 19-åring och en 17-åring, bor i en lägenhet. Har sex jätteofta. Ungarna är inte i vårt sovrum när vi har sex direkt. Man får ju tyvärr vara tyst men sex kan man definitivt ha
  • Anonym (G)
    Anonym (Vill man så går det) skrev 2021-07-13 23:13:58 följande:

    Varför inte då? Har en 19-åring och en 17-åring, bor i en lägenhet. Har sex jätteofta. Ungarna är inte i vårt sovrum när vi har sex direkt. Man får ju tyvärr vara tyst men sex kan man definitivt ha


    Jag håller med. Vi har en på femton och en på nitton och i sommar även stora pojken hemma från universitetet. Vi håller oss i vårt sovrum med låst dörr. Emellanåt tar vi in på hotell bara för att få vara helt själva.
  • Anonym (Fråga)

    Ni får vara tysta när ni är hemma. När på hotell får vara stöna

  • Anonym (oooo)
    Anonym (Fråga) skrev 2021-07-13 19:14:38 följande:

    Rosita din son tyckte spännande se ni den ställningen i garage


    Du ställer märkliga frågor, och jag har sett att du startat egna trådar som varit lite suspekta (känner igen hur du skriver), som handlar om just tonåringar och sex. Inte ok. 
  • Anonym (Öken)
    Anonym (tonårsbarn) skrev 2021-07-13 20:07:33 följande:
    Det gjorde vi faktiskt förr. Alltså nån gång i bland, men då var ju barnen yngre och hade barnvakt. Nu klarar de sig själva men Corona har satt lite stopp istället. Men såna resor med det syftet är ju mest för att kunna göra det som är utöver det vanliga.. inte vardagssexet (som är jättehärligt det med)
    sant...är man iväg kan man ju leva ut lite mer. Morgonsex är väl i stort den enda luckan här i det avseendet. För egen del funkar det när som egentligen, men då gäller det ju att båda är på tårna lite :) Finns lusten där ser man möjligheterna tänker jag. Men visst har det blivit svårare med tonårsbarn i huset :) 
  • Anonym (Planering)

    Sex när man har äldre barn i huset kräver planering. Vi skickar iväg våra. ?Åk o köp pizza? ?kan ni inte handla snacks till oss alla? ?er faster behöver hjälp med o flytta saker i garaget? helt enkelt hitta anledningar o köra ut dem från huset. Eller också får ni hitta anledningar o komma hemifrån. Kör ett ärende osv vill man ha sex så löser man de men jag håller med det kräver lite mer av en

  • Anonym (A 2)
    Anonym (Planering) skrev 2021-08-05 08:38:20 följande:
    Sex när man har äldre barn i huset kräver planering. Vi skickar iväg våra. Åk o köp pizza kan ni inte handla snacks till oss alla er faster behöver hjälp med o flytta saker i garaget helt enkelt hitta anledningar o köra ut dem från huset. Eller också får ni hitta anledningar o komma hemifrån. Kör ett ärende osv vill man ha sex så löser man de men jag håller med det kräver lite mer av en
    Håller med
Svar på tråden Hur gör ni?