Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Är invandringen en belastning?

KillBill skrev 2025-05-31 20:33:54 följande:

Det är en bra fråga. Brottsligheten såg annorlunda ut på 1980-talet. Då handlade det ofta om bankrån, rån mot värdetransporter och sprängningar av bankboxar något som nästan inte existerar idag. Det dödliga våldet var vanligare då, men skedde oftare med kniv än med skjutvapen, som blivit allt vanligare med gängens intåg. Digital brottslighet existerade inte på 80-talet. Bedrägerier mot äldre, via telefon och internet fanns inte eller var ovanligt innan vi fick digital ID. En annan aspekt är att lagstiftningen har skärpts och förändrats sedan dess vissa handlingar som var lagliga då är idag kriminaliserade vilket påverkar statistiken. Så det är inte helt enkelt att jämföra 80-talets brottslighet med dagens..

Måste bero på invandringen att stöld av kontater minskat så mycket. Det är ju enkel matte. Färre stölder av kontanter nu, fler invandrare nu. Eller funkar det inte åt det hållet? Obestämd
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    KillBill skrev 2025-06-01 12:35:40 följande:
    Varför påstår du en sådan sak som uppenbarligen inte är sann?
    Slutledningsförmågan är inte vad den borde vara.
  • nihka
    Anonym (mjöd) skrev 2025-06-04 14:30:20 följande:
    Huh?? 
    Bara att ignorera.
  • nihka
    Kludd o Sudd skrev 2025-06-10 23:35:51 följande:
    Jag ifrågasätter det! 
    Det finns invandrare som bidrar med mer nettovinst än vad en infödd kan göra. Det är en skymf att sortera dessa i samma fack som de invandrare som enbart kostar och ger noll i gengäld.

Invandrare. Är. Inte. En. Homogen. Grupp.
    Sluta klumpa ihop!
    Ja, den sk Juggemaffian kunde vi ha varit utan. Jävla. Pack.

• nihka
    Cheers skrev 2025-06-11 08:36:10 följande:
    Dukan väl inte uttala dig rasistiskt förklenande om en hel maffiagrupp! 
    Det är inte rasistiskt att säga att kriminella nätverk, eller maffiagrupper som du väljer att kalla dem, är ett kriminellt pack.
  • nihka
    Cheers skrev 2025-06-11 10:02:00 följande:
    Tack för klargörandet. Man vet ju aldrig riktigt numera. Juggemaffian kan ju lida av socioeonomiska faktorer.
    Varsågod. Jag är van att förklara för människor som inte vet vad rasism är.

Det finns definitivt socioekonomiska faktorer kopplade till varför människor hamnar i kriminalitet, men den som livnär sig på kriminalitet är givetvis kriminell.
  • nihka
    Anonym (456) skrev 2025-06-11 15:02:38 följande:
    Nu får du nog diagram av KillBill.
    Tror inte det hjälper. Vad tror du om bildstöd?
  • nihka
    Hustlebustle798 skrev 2025-06-11 14:51:34 följande:
    KillBill. Du försvarar ju alltid invandringen, och verkar tycka att de kriminella inte orsakar några större problem jämfört med oss svenskar. Vad anser du om detta? 
    Kan man på samma sätt påstå att du försvarar svensk kriminalitet?
  • nihka
    Hustlebustle798 skrev 2025-06-11 11:51:09 följande:
    Det är så här det ser ut i det nya Sverige. Har läst artiklar, och sett flera videor från andra delar av världen, där de tar upp kriminaliteten i Sverige. I en video hade Sverige en mörkröd färg, och texten "Syrien?". Och en mycket lång rad med kommentarer om vad som har hänt det trygga Sverige. Grannländerna vill stänga sina gränser mot Sverige. Så det finns inte så mycket att diskutera om invandringen är en belastning eller ej. Vi är nu välkända som ett kriminellt land, innan massinvandringen var vi inte det. 
    Vilken bullshut! Nej, det finns inget grannland som vill stänga sin gräns mot Sverige.

Du kunde välja vad du läser med lite mer omsorg eller urskiljning. Eller både och.
  • nihka
    Hustlebustle798 skrev 2025-06-11 15:33:18 följande:
    Inte gör jag det, kriminalitet har tyvärr alltid funnits bland människor. Men om man ser det rent procentuellt, om man jämför svenskar och invandrare, så är det nog en viss skillnad. Jag är äldre, och har växt upp i Sverige, och det är bara att konstatera att Sverige nu anses vara ett kriminellt land. Och det är gängkriminella, som är invandrare, som är orsaken till detta. Sverige låg tidigare i topp när det gäller ett tryggt och säkert land. Men så är det inte längre ....
    Nej, Sverige anses inte vara ett kriminellt land.
Svar på tråden Är invandringen en belastning?