Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Är invandringen en belastning?

Louice12 skrev 2025-07-02 09:43:14 följande:

Nu får du ge dig. Jag hade länkat till en sida (som inte fungerade) som var från Flashback. Och du skriver aldrig där? Flört Och därför så kopplas jag samman med nazism och terrorism? Du rapporterar ju alla för allting, så jag ska kanske rapportera dig?

Snicksnack. Du försökte länka till en nazistisk sida. Det spelar ingen roll var du befinner dig när du försöker länka till en nazistisk sida. Det går inte att snacka sig ur den.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Louice12 skrev 2025-07-02 22:18:44 följande:
    Varför är du så hatisk mot det svenska folket? Om vi kritiserar invandringen kallar du oss för rasister och nazister. Att svara med grova anklagelser är på en mycket låg nivå. Om du inte kan bättre så är det helt meningslöst att lägga tid och energi på detta. Med 444 sidor i denna tråd så har jag fått svaret på frågan om invandringen är en belastning eller inte. 

Element som hämtar sin information från nazistiska sajter representerar inte det svenska folket utan är likt de hamasanhängare som gömmer sig bland civila palestinier ett aber som behöver separeras fram och oskadliggöras för att skydda Sverige och dess invånare från omstörtande samhälls- och människofientligt tankegods och aktiviteter.

Varje gång någon försöker smyga den träskmoral som ett nazistiskt tankegods representerar anmäls det och plockas bort från alla 444 sidor i den här tråden och andra och förhindrar samtidigt att FLs forum blir en lekplats för subversiva.
  • nihka
    Louice12 skrev 2025-07-04 09:26:51 följande:

Jag har alltså anklagats för att länka till nazistiska sidor.

Det är bara att låta bli att länka till nazistiska sidor om du inte vill ha kritik för länkar till nazistiska sidor. 
  • nihka
    Anonym (Otacksamma) skrev 2025-07-08 03:09:55 följande:
    Du verkar vara så bitter på oss svenskar. Och ditt enda vapen är att anklaga oss för att ha samröre med nazister vilket är ganska så patetiskt. Men det är en mycket låg nivå, och ett dåligt ordförråd, eftersom du skriver det så ofta. Är det ett nytt ord som du nu har lärt dig? Men vem bryr sig?  
    Du verkar så bitter på oss svenskar som motsätter sig att man länkar till nazistiska sidor.
  • nihka
    Anonym (Otacksamma) skrev 2025-07-15 13:38:38 följande:

Egentligen så borde jag inte bry mig eftersom du efter flera förklaringar inte verkar förstå. Men jag vill inte att det inför andra ska verka som att jag länkar till nazistiska sidor. Det är en lögn.

Så jag tar det för tredje gången. Läs sakta så att du förstår.

Flashback hade en länk från Sveriges Radio.

Jag lånade denna länk - som inte fungerade i mitt inlägg.

Jag vet inte om någon annan tidning också hade länkat denna artikel från Sveriges Radio. Men jag har ingenting med detta att göra.

Länken var från Flashback. Är det detta forum som du kallar för nazistiskt?

Om man skriver något negativt om invandringen så är man rasist, nazist eller högerextremist. Vad det sista innebär vet jag inte. Men det är tillåtet att anklaga mig, som svensk, för att länka till nazistiska sidor? Det är förtal, och inte så mycket bättre. 

Jag hoppas att du nu ÄNTLIGEN förstår. Om inte, så är det bara att beklaga, och jag lägger inte mera tid och energi på detta. Du behöver inte be om ursäkt, jag förlåter dig.

Det spelar ingen roll var du "lånade" länken som gick till den nazistiska sidan, den gick fortfarande till en nazistisk sida. Det är du som behöver läsa sakta.  Man länkar inte till nazistiska sidor. Jag tar det igen: MAN LÄNKAR INTE TILL NAZISTISKA SIDOR.

Den som länkar till nazistiska sidor blir inte förlåten utan inlägget blir anmält och plockas bort eftersom det strider mot forumreglerna. Och mot vett och sans.
  • nihka
    Anonym (Otacksamma) skrev 2025-07-15 16:58:27 följande:

Detta är det nya Sverige. 

I Aftonbladet idag den 15 juli finns det en artikel om att en förskola i Malmö har bjudit in poliser för att prata om gängkriminalitet.

EN FÖRSKOLA?? När Sverige var svenskt kom de på besök för att prata om trafikregler. Inte gängkriminalitet. 

En nyckelfigur inom Foxtrot har gripits av irakisk säkerhetspolis. Han kopplas till flera dåd under våldsvågen i Sverige, och har varit efterlyst av Interpol och svensk polis. 

Vad har hänt med vårt fina Sverige? Våldsvåg. Det är inte roligt att läsa. Dessutom så nämns han som "svensk" och skämmer ut Sverige.  

Förstår du hur priviligierad du är som bor i ett land som Sverige? Har du höga murar runt din trädgård med taggtråd eller krossat glas inmurat överst eller bor du i en lägenhet i en gated community med kameror, rörelsedetektorer och en säkerhetsvakt som öppnar bommen när du kör in och ut? Det ser ut så närmare än man kanske tror.

Gängkriminalitet är inte något exklusivt för Sverige. Det är ofta internationella ligor och det räcker inte med att arrestera ledare högst upp i näringskedjan utan man måste komma åt rekryteringen. Därför går man ut tidigt. Utmärkt!
  • nihka
    Anonym (Otacksamma) skrev 2025-07-15 18:43:28 följande:
    Brottslighet har det alltid funnits i samhället, men inte lika grova brott som nu. De gängkriminella började med sprängningar 2013 som även var riktade mot anhöriga.

Det står i artikeln att "sedan början av 80-talet har invandringen totalt sett varit en belastning för de svenska offentliga finanserna. Vid det senaste året vi undersökte har utrikesfödda istället haft ett svagt positivt bidrag".

Visst, det är bra att du försöker att hitta något positivt med invandringen. Men den har varit en belastning i snart 45 år! Och först nu ett svagt positivt bidrag. Det är inte mycket att komma med. Jag läste sedan en kritisk artikel om detta, men hittar den inte just nu. Men de hade glömt några viktiga poster när det gäller kostnader för invandringen. Och då hamnade det på minus.

Men oerhört höga kostnader som inte fanns innan invandringen. 

Bidrag, flera hundratusen invandrare lever på bidrag
    Svenskaundervisning
    LMA-kort till asylsökande då de betalar en mycket låg avgift för tand- och sjukvård, sjukgymnast och sjukresor
    Barnbidrag trots att föräldrarna aldrig har arbetat
    Kriminaliteten
    En del av lönen till invandrare betalas av Försäkringskassan
    Överfyllda fängelser
    Sjukvårdskostnader för skottskador och sprängningar
    Förstörda byggnader i samband med detta
    Polisiära insatser
    Högt tryck på Socialtjänsten och Försäkringskassan 
    Bidragsbrott
    Bidrag till moskéer
    Tolk, utan tidsbegränsning, för dem som inte har lärt sig svenska. Det kostar oss skattebetalare c:a 2 miljarder per år
    Pension och bidrag för dem som aldrig har arbetat
    Äldreboende för dem som aldrig har lärt sig svenska eller arbetat

En enda gängkriminell kostar under en 10-15-års period 30 miljoner för polis, fängelse och skador. 62 000 personer är involverade i, eller har kopplingar till, gängkriminalitet.

Påskupploppet kostade minst 65 miljoner. 

Samtidigt görs det neddragningar inom sjukvården och äldrevården. På sjukhuset i Sollefteå har det gjorts stora neddragningar, och personal har blivit av med sina jobb. 

Listan kan göras mycket lång på kostnader som har dragit i höjden, och som vi tidigare inte hade innan invandringen. Att denna, efter att ha varit en belastning i 45 år, nu visar "svagt positivt" är inte så mycket att hurra över. Det är bara att beklaga.
    ALLA kostar pengar, varenda en av oss. Inget land med invånare går med vinst pga sina invånare utan invånare slukar resurser. Eller inbillade du dig att du utgör någon slags pluspost?
  • nihka
    KillBill skrev 2025-07-15 21:22:09 följande:
    Det beror  på vad du pratar om för grova brott. Antalet dödligt våld/mord är lägre idag än på 80- och 90- talet. 
    Måste bero på invandringen, eller beror saker och ting på invandring bara när det handlar om negativ utveckling?
  • nihka
    Anonym (Otacksamma) skrev 2025-07-15 23:24:59 följande:
    Det har alltid förekommit brott så länge människan har existerat. Men de som nu utför brotten är drogpåverkade och ofta unga. Det blir felskjutningar, och de har skjutit i närheten av skolor och lekparker. Barn har varit mycket nära att dödas. Det har skjutits i centrum bland en massa folk.

De har skjutit oskyldiga släktingar till måltavlan. Ringt på dörren och skjutit deras mamma eller pappa. Nu har 16 personer som var helt oskyldiga dödats.

Och flera gånger har det skett sprängningar på fel adress. Minns den oskyldiga mamman som fick mycket svåra brännskador och benen bortsprängda. Även hennes barn blev mycket svårt skadat.

Varför kan du inte acceptera sanningen om brottsligheten? Det är som om du vill försvara allt som händer genom att döma ut allting, även om det kommer från säkra källor. Det är "missförstånd, misstolkningar eller lögner". Inte en enda gång har du erkänt att det som nu händer i Sverige är sant. Du ägnar all din tid från morgon till midnatt åt att döma ut allt negativt som skrivs om invandringen och kriminalitet. Och det har du nu gjort i flera år, samma saker om och om igen. Du har på dig rosa glasögon, och enligt dig så har vi inga problem med kriminalitet. Varför slåss du med näbbar och klor för att försöka dölja sanningen? Är det ditt jobb? 

Och dina glasögon är svarta. Mörksvarta. Varför vill du skylla precis allt negativt på invandring? Klart vi har problem med kriminalitet, men vad tror du skulle hända om vi tömde landet på invandrare? Poff bara borta? Vem ska då svenskar köpa sina droger av? 
  • nihka
    nattuw skrev 2025-07-16 11:05:08 följande:
    Samma nyhet blir inte med automatik rasistnazistisk bara för att den plockas från SR och läggs upp på en annan sida.

Det storvulna snacket om att inte stödja rasistnazistisk sidor handlar bara om att kunna blunda, hålla för öronen och försöka ifrågasätta karaktären hos den som länkat något som riskerar att komplicera världsbilden hos de som föredrar att inte förstå sin omvärld.
    Nope. Fel igen. Det handlar om att inte länka till nazistiska sidor eftersom den som klickar in sig på en nazistisk sida möts av en massa nazistisk propaganda. Det är inget normalt funtade människor vill befatta sig med.

Ingen kan hindra dig från att botanisera där på din fritid, men om du länkar dit här på FL ska jag med nöje agera.
  • nihka
    Tom Araya skrev 2025-07-16 16:12:33 följande:
    Såklart! Det är ju vad våran modell handlar om. Men andelen som betalar mindre än vad de kostar får inte bli för stor, då kollapsar systemet.
    I stort sett ingen betalar vad de kostar.
  • nihka
    Rataxes skrev 2025-07-16 14:58:36 följande:

Om vi bara haft arbetskraftsinvandring...

...så skulle godhetsknarkarprojekten i Läppland inte funnits...
  • nihka
    Anonym (Självklart) skrev 2025-07-16 22:52:49 följande:
    Jaså, du är moderator på forumet? 
    Nej, jag är medlem och som sådan gick jag med på medlemsvillkoren när jag signade upp. I medlemsvillkoren står det att man ska hjälpas åt att se till att forumreglerna efterlevs och det är emot forumreglerna att länka till nazistiska sajter.

Hur kunde du missa det?
  • nihka
    Tom Araya skrev 2025-07-16 23:43:58 följande:

Här får du en grundlig, aktuell och pedagogiskt strukturerad sammanställning av vad en genomsnittlig svensk ?medel-Svensson? kostar samhället under sin livstid och hur mycket hen betalar i skatter, med utgångspunkt i SCB, ESO och Finansdepartementets analyser:

✔️ Medel-Svensson är inte en ?kostnad? utan en neutral ekonomisk enhet för det offentliga över en hel livscykel, med variation beroende på hälsa, utbildning och arbetstid.
    ✔️ Systemet bygger på överföringar mellan generationer och mellan hög- och låginkomsttagare, snarare än att varje individ ?går +-0? isolerat.

Alla tär på landets resurser. De som inte tär lika mycket är de som typ lever i en koja i skogen eller är döda och även de läcker amalgam. Vad tror du exempelvis en miljövänlig bil är? En bil som tillför naturen något positivt? Nej, den tär och det kostar att försöka neutralisera effekterna.

Inget land med invånare går med vinst pga sina invånare utan det "billigaste" eller det som tär minst skulle vara ett land helt utan människor.

• nihka
    Anonym (Självklart) skrev 2025-07-17 08:06:27 följande:
    Dels eftersom länken till regler inte fungerat på många år och dels eftersom man nu har kopplat den till en sida som säger en massa om att "här" finns regler om... etc men inga länkar till "här". Hur kunde du missa det?

Ditt ordval att du skulle agera antyder starkt att du har befogenhet att göra det och möjligen att du har tillgång till regler jag inte har sett. Det hade ju i så fall förklarat mycket om modereringen.
    Men noja lite till. Mitt ordval säger att jag har samma befogenheter som alla medlemmar att agera genom att anmäla brott mot forumreglerna.

Man behöver bara en halv hjärncell för att räkna ut att man inte får länka till nazistiska sidor, eller har du aldrig gått i skolan och lärt dig källkritik? Det finns väl precis ingenstans man får länka till nazistiska sidor mer än från andra nazistiska/extremistiska sidor.
Svar på tråden Är invandringen en belastning?