Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Är invandringen en belastning?

Tom Araya skrev 2025-03-19 00:24:51 följande:
    KillBill skrev 2025-03-18 22:28:42 följande:
    Du har förfarande inte svarat på vad du anser om att Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson umgås med ledaren för det kriminella MC gänget Comaches svenska president.  Comanches är kända för brott som mord, narkotikabrott, utpressning och ekonomisk brottslighet. 

www.dn.se/sverige/varningen-fran-danmark-comanches-extremt-kriminella/
    www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/comanches-mc-har-kommit-till-sverige-hor-forfattaren-om-gangets-planer
    Det finns trådar om SD och Åkesson där du kan posta dina inlägg.
    I den här tråden är de väldigt OT.

I tråden diskuteras även gängkriminalitet och då måste vi också kunna diskutera det faktum att denna krimalitet inte bara är kopplad till invandring utan även till vissa politiska partier.  
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2025-03-19 21:23:36 följande:
    Du menar att lite (eller mycket) "whataboutism" alltid är på sin plats?

Själv tycker jag sådant i regel saknar större värde, utan stjäl bara fokus från huvudämnet på tapeten.
    Som sagt  man måste kunna diskutera problem från olika perspektiv.  
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2025-03-19 21:35:06 följande:
    Men det är inte denna tråds ämne från ett annat perspektiv, vilket i så fall hade varit intressant.
    Det är många som postar inlägg i den här tråden, och vad folk vill diskutera varierar, vilket naturligtvis också påverkar motkommentarerna. Om någon vill diskutera gängbrottslighet (som inte enbart är kopplad till invandring) får du räkna med kommentarer om att det finns andra grupperingar, till exempel svenska politiker, med koppling till denna kriminalitet.
  • KillBill
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-03-20 13:01:14 följande:
    Detta var väntat. Du byter hela tiden ämne för att slippa kommentera inlägg om kriminaliteten. I ren desperation så slänger du in gammal skåpmat om Åkesson från oktober 2024 som du tidigare har skrivit om. Varför kräver du svar från andra om du själv undviker vissa ämnen? Är det för att du inte vill erkänna att detta är sanningen om vad som nu händer i Sverige?
    Faktum är att nu och dina gelikar kräver att jag ska svara på en massa frågor (vilket jag gör) medan ni undviker att svara på de flesta frågor som jag ställer.

Vad du anser du om att Jimmie Åkesson umgås med ledaren för det kriminella MC gänget Comaches svenska president.  Comanches är kända för brott som mord, narkotikabrott, utpressning och ekonomisk brottslighet?
  • KillBill
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-03-20 14:12:41 följande:

Detta känns som déjà vu. Samma diskussioner om och om igen, så tråden börjar väl att dö ut. Det är bara tröttsamt och slöseri med tid. Men du verkar lägga hela din själ på att älta och älta. Hur har du tid med detta?

Vad som hände vid Åkessons bröllop för fem månader sedan är för mig helt ointressant och jag bryr mig inte ett dugg. Varför ska man älta om detta? Det hjälper inte. Men det är däremot skrämmande att svenska gängkriminella nu försöker ta över i våra nordiska länder med narkotika, mord, skjutningar och sprängningar. Men det verkar du inte bry dig om, det är är viktigare vad som hände på Åkessons bröllop ...

Herre Gud, varför lägger jag tid på detta? Så meningslöst! Du har flera gånger ansett att vi har varit fega som inte har svarat, men vi har ett eget liv med jobb, vänner och andra intressen. Inte sitter vi fastklistrade vid datorn för att följa denna tråd. Och det tänker jag inte göra nu heller.

Du är uppenbarligen bara intresserad av gängkriminalitet när den är kopplad till invandrare. När den dyker upp bland Jimmie Åkessons kompisar så blundar du..
  • KillBill
    Rataxes skrev 2025-03-27 21:45:17 följande:
    Det här med att experter nu säger att vi måste jobba till vi är 75 år, annars kollapsar hela pensionssystemet.

Var det inte det som massinvandringen skulle lösa?
    Chocken många svenskar får när massinvandring från några av världens mest dysfunktionella och minst utvecklade länder blev en nitlott. "Men men, jag läste ju på DN:s ledarsida att det skulle säkra vår välfärd!?"
    Den utbredda dumheten är häpnadsväckande. Gruppboendenivå.
    Varför citerar du SD politiker utan att tala om att du har gjort det? Snacka om fult.

• KillBill
    Rataxes skrev 2025-03-27 21:45:17 följande:
    Det här med att experter nu säger att vi måste jobba till vi är 75 år, annars kollapsar hela pensionssystemet.

Var det inte det som massinvandringen skulle lösa?
    Chocken många svenskar får när massinvandring från några av världens mest dysfunktionella och minst utvecklade länder blev en nitlott. "Men men, jag läste ju på DN:s ledarsida att det skulle säkra vår välfärd!?"
    Den utbredda dumheten är häpnadsväckande. Gruppboendenivå.
    Uttalandet om att vi ska arbeta tills vi är 75 år kommer från Fredrik Reinfeldt och Ulf Kristersson. Det har inget att göra med invandring, utan är kopplat till att vi lever längre och att kostnaderna för en allt större andel pensionärer i befolkningen kommer att öka.

Som du vet, är Moderaterna inte förtjusta i höga skatter. Dessa moderater föredrar att vi arbetar tills vi är 75 år istället för att höja skatterna.

Vad föredrar du själv? Högre pensionsålder eller höjd skatt?
  • KillBill
    Mentat skrev 2025-03-28 10:26:38 följande:
    Det här kommer alltså från den som anklagar sin motpart för att argumentera fult...

Reinfeldt sade att det skulle vara möjligt att jobba till 75 för den som så ville, inte att det skulle vara något tvång. Det fultolkades mycket snabbt av vänstern. Vad gäller Kristersson vet jag inte vad du syftar på.

Vad som sades redan när man införde pensionssystemet på 90-talet var att vi skulle behöva spara mer till vår egen pension. Det budskapet har sedan upprepats i 30 års tid.
    Nu var det Rataxes som lyfte fram "experter" som menar att vi måste jobba till vi är 75. 

Sedan tror jag inte att du har läst Fredrik Reinfelts rapport "Att arbeta till 75 - en bra början" som kom för några år sedan. Gör du det så är det tydligt att Fredrik Reinfelt anser att vi bör jobba väsentligt längre än vad vi gör idag och att  jobba till vi är 75 år är en bra början..

seniorarbetskraft.se/wp-content/uploads/2019/04/Rapport_2_S2018_10_WEBB.pdf

• KillBill
    Mentat skrev 2025-03-28 10:26:38 följande:
    Det här kommer alltså från den som anklagar sin motpart för att argumentera fult...

Reinfeldt sade att det skulle vara möjligt att jobba till 75 för den som så ville, inte att det skulle vara något tvång. Det fultolkades mycket snabbt av vänstern. Vad gäller Kristersson vet jag inte vad du syftar på.

Vad som sades redan när man införde pensionssystemet på 90-talet var att vi skulle behöva spara mer till vår egen pension. Det budskapet har sedan upprepats i 30 års tid.
    Hur tycker du att man ska tolka Ulf Kristerssons budskap här?

www.expressen.se/ekonomi/pension/kristersson-vill-fa-fler-att-jobba-till-75-ratt-signal-/

• KillBill
    Mentat skrev 2025-03-28 12:29:26 följande:
    Att vilja uppmuntra fler att jobba längre är en sak, att vi måste jobba till 75 en helt annan.

Det är sant att vi lever längre. Det kan man hantera genom att jobba längre, spara mer till sin egen pension eller acceptera att pensionen blir lägre, eventuellt kombinera några av dessa alternativ. Att individen kan styra själv över sitt liv är onekligen borgerlig politik. 
    Det handlar inte bara om uppmuntran.  I den här artikeln som är den son Expressen citerar är det tydligt att Kristersson inte pratar om att uppmuntra utan att han menar att alla bör jobba till de är 75. Han tycker inte ens att det täcker att höja pensionsåldern eftersom de bara skulle ge som vill möjlighet att jobba längre..

www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/G1QazQ/kristersson-vill-att-du-ska-jobba-langre-och-planera-battre

Svar på tråden Är invandringen en belastning?