• molly50

    Han den jäveln, nu får han dra lasset själv. Otrogna as.

    Anonym (Tror) skrev 2021-07-17 18:28:40 följande:
    Då hade hyresvärden fel. Det vore ju väldigt märkligt om ett par kunde hyra en dyr våning tillsammans, som bygger på två inkomster - och så flyttar den ena bara, och lämnar den andra med en kostnad som han eller hon inte har råd med. Utan någon uppsägningstid, utan något rådrum. Så går det inte till. Men du hade tur, rent egoistiskt, som gick i land med det!
    Eller så har det kanske ändrats genom åren?
    Det här hände för mer än 20 är sedan.
    Och hyresvärden sa också att för att jag skulle slippa undan att betala hyra så var jag tvungen att skriva av mig från kontraktet.
    Därav att jag drog ner min exsambo ner till huvudkontoret för att göra det.
  • molly50
    Anonym (Man1) skrev 2021-07-17 19:02:00 följande:
    Själv satte jag på min kvinnliga arbetskollega jag jobbar ihop med när mitt förhållande brakade. Kvinnor måste förstå att vi män är svaga när det kommer till sexuell frestelse.
    Det gäller kanske inte alla män.
    Det finns män som klarar av att stå emot det också.
  • molly50
    Anonym (Häxan har vaknat) skrev 2021-07-18 13:08:09 följande:

    Igår kväll söp han sig full. Stackars liten. Anledningen är för mig okänd men kanske fjällans sambo har reagerat på det jag informerade honom om?

    Hur som helst så har jag då tagit tillfället i akt och kollat när det plingat när han sover fyllan av sig. Jag, som aldrig någonsin tjuvtittat förr.
    Nog verkar det vara lite gnissel i maskineriet alltid. Det kommer gråtemojis och "jag älskar dig", "varför är livet så svårt" och liknande.

    Så jag skulle tippa att sambon ställt henne mot väggen.

    Haha, hoppas hon väljer sin babydaddy framför mitt ex som är gammal nog att vara hennes far.

    Han vaknar nog snart, då är det slutsnokat igen.


    Han tycker väl synd om sig själv kanske.
    Vet han om att du har berättat för älskarinnans sambo?

    Ja.stackars liten. Hon har väl också själv försatt sig i den här situationen.
  • molly50
    Anonym (Häxan har vaknat) skrev 2021-07-18 13:20:49 följande:
    Ja så är det nog, rätt åt honom skulle jag säga.

    Jag har inte berättat för honom att fjällans sambo är informerad. Kanske hon har gjort det, eller för all del han.

    Den enda jag har medkänslor för är hennes sambo som blivit bedragen, med två småbarn gemensamt med den otrogna.
    Min situation är ju totalt himmelsvitt skild från hans, jag klarar mig själv. Mina barn är vuxna och jag har hittat min drömlägenhet.
    Ja,det håller jag med om. 

    Ja,det är ju möjligt att antingen älskarinnan eller hennes sambo har berättat.
    I så fall lär du väl få reda på det.

    Ja,det förstår jag. Det hade jag också haft.
    Jag tycker du verkar så otroligt stark och hanterar dte här så bra.
    Jag hoppas du kan få tillgång till din nya lägenhet tidigare också så du kan flytta därifrån.
  • molly50
    Anonym (Häxan har vaknat) skrev 2021-07-18 13:50:50 följande:
    Tack!
    Jag ska ju skriva kontraktet i morgon, då får jag nog mer information. Hoppas verkligen det går att få tillträde tidigare!
    Bara den är besiktigad så flyttar jag gärna igår.

    Denna händelse mitt i livet känner jag redan har gjort mig starkare. Jag kommer inte bli ensam, jag kommer att bli själv!

    Mina söner är informerade så två flyttkarlar står redo när det är dags.
    Det låter toppenbra! 
  • molly50
    Anonym (Häxan har vaknat) skrev 2021-07-19 19:02:49 följande:

    Idag har jag skrivit kontraktet, lägenheten är ett dödsbo som stått tomt flera månader.
    Jag flyttar in 1 augusti istället, det var inget problem att ordna. Att det stod 1 september var bara för att deras rutiner är på ett visst sätt.

    Så jag flyttar om ca två veckor!

    Gubbhelvetet har hållit sig hemifrån 90% av tiden, var han är har jag ingen aning om. Och jag bryr mig inte heller.


    Härligt att du kan flytta tidigare! 

    Det är väl bra att han håller sig borta så får han komma hem till en tom lägenhet sen.  
  • molly50
    Anonym (Häxan har vaknat) skrev 2021-07-19 21:06:23 följande:
    Verkligen.
    En tom och jäkligt dyr lägenhet att ro trunt med en lön som inte är direkt jättehög. Han får väl be fjällan flytta hit.
    Har han sagt något om att du ska flytta? Vet han ens om det?
  • molly50
    Anonym (Häxan har vaknat) skrev 2021-07-19 21:34:30 följande:
    Han vet det, gnällde lite om att det var väl ändå onödigt. Men sen bad jag homon hålla käft. Sen har det varit mer eller mindre tyst.
    Onödigt för att han blir ensam kvar med hyran eller onödigt för att han vill ha dig kvar?
    Det borde han kanske ha tänkt på innan han valde att bete sig som ett svin.
  • molly50
    Anonym (Häxan har vaknat) skrev 2021-07-19 22:29:09 följande:
    Det kan man ju undra. Han får väl fundera på det under veckans sju makaronmiddagar.
    Haha! Ja,det kan han göra. 
  • molly50
    Anonym (Häxan har vaknat) skrev 2021-07-23 10:50:31 följande:

    Ännu en riktigt Chicagofylla, han har det så jobbigt den stackarn.
    Men en fylla för honom innebär ju mer info till mig.

    Av det lilla jag kommer åt att se (när meddelandet kommer, det som syns på skärmen) har jag förstått att fjällan ska flytta hit.
    Hennes sambo verkar bestämt att deras hus ska säljas.

    Tänk om jag ändå kunnat öppna telefonen och läsa all konversation! Något jag aldrig någonsin kunnat föreställa mig att jag ens skulle överväga innan allt detta hände.

    Får väl hålla utkik på hemnet och se om deras hus kommer ut till försäljning.

    Så nu när jag "vet" att hon ska överta min plats i detta hem så kommer jag även ta med alla växter som jag har köpt, fina dyra växter som jag skött själv. Skänker dem till min son med fru, så får de lite nytillskott i trädgården.

    Jag kommer ta med precis allt, inte lämna mer än sängen. Vill han knulla henne i min säng så varsågod. (Kanske ska ösa ur ett storpack snabbmakaroner i den innan jag lämnar? Gärna krossade.)

    Jag skulle inte bli förvånad om de skaffar en unge ihop  trots att han redan när vi träffades sa att han var för gammal. Inte för att det någonsin var på tal då jag verkligen de facto var klar med barnskaffande, men han nämnde det emellanåt. Kanske för att trösta sig själv att han slutade som barnlös?

    Man kan undra om hon vet hur han tröstsuper här hemma... skulle hon vara lika intresserad om hon visste att han ligger på rygg och snarkar fyllan av sig i självömkan måntro. För om det inte är "synd om honom", varför har han då börjat dricka på detta okontrollerade sättet?

    Fortsättning följer.


    Ja,om hon nu ska flytta dit så borde han väl vara lycklig.
    Undrar hur länge det kommer att hålla när hon inser att han super för att dränka sina sorger över er och det ni hade.
  • molly50
    Anonym (Häxan har vaknat) skrev 2021-07-23 12:19:29 följande:
    Haha, det var en bra idé men gardinstängerna som lämnas är sådana där vita med böj om du förstår vilka jag menar.
    De rustika stängerna följer med mig.

    Men tack för tipset, jag kanske ska stoppa dem i lampkupan i badrummet?

    Jag hatar faktiskt inte honom, men jag är grymt besviken över lögnerna.Han kunde varit ärlig med att han träffat en annan. Då hade separationen blivit på ett helt annat sätt.
    Så var det för mig med mitt ex också.
    Separationen hade nog sett annorlunda ut om de bara varit ärliga mot mig.
    Men de valde att ljuga.
    Och lögner och svek sårar ofta mer än otroheten i sig.
  • molly50
    Anonym (Häxan har vaknat) skrev 2021-07-23 14:53:05 följande:
    Ja, det lär ju visa sig.
    Jag får min omstart och bara allt är över med flytten så struntar jag i resten.

    Tycker dock synd om hennes barn.
    Ja,det gör du rätt i.

    Ja,det är synd om barnen. Men även hennes man.
  • molly50
    Anonym (Häxan har vaknat) skrev 2021-07-25 19:04:44 följande:
    Ja, han också, Kan inte tänka mig att han kommer ha råd att ha kvar huset heller. Han jobbar inom ett yrke som inte genererar särskilt mycket pengar.
    Ok. Ja,det vore ju synd för honom. Och barnen som måste byta till två nya hem.
  • molly50
    Anonym (Häxan har vaknat) skrev 2021-07-28 15:42:47 följande:

    På fredag får jag nyckeln till lägenheten!
    Skulle egentligen fått den på måndag men de gick med på att ge mig den redan på fredag då den första är på söndag.

    Nu jäklar händer det!


    Härligt att höra! 
  • molly50
    Anonym (Häxan har vaknat) skrev 2021-08-18 19:58:36 följande:
    Hej igen!

    Nu är jag på plats i min fina lägenhet, sitter på balkongen och skriver i regnet. Så underbart fint, jag ser havet även om det mest är grått just nu.

    Exet han sitter väl och äter makaroner antar jag. Fjällans sambo har tackat mig för infon iallafall, det tog lite tid men vem kan klandra honom? Där gick han och trodde att han hade en familj... och så knullar sambon en gubbjävel.

    Hur som helst, jag har inte pratat med exet på ett par veckor och har inga planer på att göra det heller.
    Så nu är det ratsit som får berätta hur det går, om de ska bli makaronkompisar eller inte. Eller som hans polare sa... "småbarnspappa" Eller hur? Det är inte hans ungar och jag önskar honom inte lycka till. Inte henne heller för den delen, hoppas faktiskt att barnens pappa får hela vårdnaden om barnen.
    Då kan fjällan sitta där i knät på sin gubbe som är i hennes pappas ålder, kanske kan han göra henne på smällen. Blir ju fint 55 år och förstågångsfar.

    Ja herregud.

    Nej, jag tänker inte så mycket på det egentligen. Det blev bara nu när jag kom på att jag inte uppdaterat här.

    Jag njuter av mitt singelliv, jag känner bara lugn i kroppen, jag rår mig själv och har ingen att irritera mig på. Jag gör det jag vill, när jag vill. Kan inte bli bättre.
    Skönt att höra att det går bra för dig! 
  • molly50
    Anonym (Häxan har vaknat) skrev 2021-08-21 15:55:13 följande:
    Tackar, ja det är toppenbra här. Skulle gjort detta tidigare, det var ju en jäkla tur att jag fick syn på hans hemlighetsmakeri... kan undra hur det slutat annars.
    Anonym (tjo hooo) skrev 2021-08-21 15:05:43 följande:
    En av dom bästa trådarna på FL, härligt att se en kvinna ta tag i sitt liv och dumpa slappa makaronigubbar


    Ja,men det är ju inte så bara att lämna heller.
    Man vill ju i alla fall ha någon form av bevis innan man gör det.
  • molly50
    molly50 skrev 2021-08-22 20:28:02 följande:
    Ja,men det är ju inte så bara att lämna heller.
    Man vill ju i alla fall ha någon form av bevis innan man gör det.
    Men ska tillägga att jag tycker du har gjort det så bra. Du är stark! 
  • molly50
    Anonym (Häxan har vaknat) skrev 2021-10-07 18:36:18 följande:
    Tackar, länge sedan jag var här inne nu. Allt har gått jättebra. Iaf för mig.
    Härligt att höra!  Glad

    Och hur går det för ditt ex?
  • molly50
    Anonym (Häxan har vaknat) skrev 2022-06-20 19:03:42 följande:

    Nu har det nästan passerat ett år sedan jag skrev tråden.
    Jag har det bra, helt perfekt faktiskt, i min fina lägenhet.
    I år blommar det på balkongen, förra året hanns sånt inte med av förklarliga skäl.

    Exet då? Jodå, han och den där lillfjällan har flyttat ihop. Hon blev utköpt ur sitt ex villa har jag faktiskt läst av en tillfällighet. Lokala fastighetsaffärer står liksom på nätet i lokala blaskan.

    Så nu ska han bli farsa snart, kul att vara över 70 när ungen tar studenten. Eller inte.
    Inte så kul för ungen heller kanske.

    Jaja, må de leva i makarongrytan för resten av deras miserabla liv.

    Till sist så måste jag ändå säga att jag är glad att jag såg det där meddelandet förra sommaren. Annars hade jag inte levt som lycklig singel i min fina lägenhet med havsutsikt.
    Sitter på balkongen och ser över havet nu, samtidigt som jag kom på att jag ju faktiskt skrev denna tråd förra sommaren!


    Härligt att höra att det har gått så bra för dig. 
    Du är stark! 
  • molly50
    Anonym (Önskarlyckatill) skrev 2022-06-21 11:04:19 följande:
    Jag kan nog inte hålla med faktiskt. De måste ha en mycket stark kärlek för att under dessa förhållanden kunnat hålla ihop ett år. Mannen måste ha en mycket stark attraktion för denna kvinna.

    Och troligen tycker hon inte alls att han är gubbig, det är ju inte direkt så att det är svårt för kvinnor i den åldern att hitta en ny partner.

    Det är lätt hänt att trådar av den här typen kantrar och det enda det handlar om är hämndlystnad. Om nu TS mår så mycket bättre måste man kunna gå vidare och förlåta. Och hoppas att alla inblandade trots allt får ett bra liv.
    Jag tycker att det verkar som att TS har gått vidare och mår bra.
    Hon verkar inte ha några planer på att hämnas.
    Jag förstår TS.
    Jag hade inte heller valt att slösa bort mer tid på ett halvdant förhållande med ett otroget as. 
Svar på tråden Han den jäveln, nu får han dra lasset själv. Otrogna as.