Anonym (8 år kvar) skrev 2021-07-18 20:51:01 följande:
#9 känner med din dotter. vet precis hur hon känner, adhd-barn sliter på psyket. men jag själv som har en liknande son med adhd, aggressionsproblematik och trotssyndrom (plus jävligt smart eller det säger sig självt, de som vet hur man manipulerar är steget före i tanken) tänker att skilsmässa vore det värsta eftersom man då skulle ha honom ensam varannan vecka vilket vore döden! jag bara väntar tills han flyttar hemifrån. tänker att varje dag är närmare den dagen och det håller mig levande. varje gång han fyller år, ett år närmare flytten osv. det kanske låter hemskt men de som inte upplevt dessa barn, ni vet inte. det är en plåga! jag har 8 år kvar. sen tänker jag flytta (om han inte gör det).. han vet inget om vad jag tycker om honom såklart, visar bara kärlek men får bara skit tillbaks.
när någon har misstänkt ADHD eller något bipolärt skaffar 4 barn...har h*n planerat förbannat dåligt
någon med ADHD problematik kan slita lika mycket med 2 'normalsvåra' barn som andra gör med 4.
när det går betydligt lättare för den andre föräldern...går det att göra bättre
när någon inte vill söka råd hos kunnig...(föräldern gör allt 100% rätt = inbillning)
och dessutom tycker att barnet 95% orsak till problemen är det knappast bara barnet det sitter i
jag tycker det verkar som att hon är omogen, har taskig självinsikt och har offerkofta.