Inlägg från: Anonym (oooo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (oooo)

    Börja studera 40+

    Anonym (Camilla) skrev 2021-07-21 08:01:08 följande:

    Är det någon här som gjort det? Jag har sökt en utbildning och kommit in men jag tvekar. Jag känner mig för gammal. Utbildningen är lång och jag kommer att vara 45+ när jag är klar.

    Kan man ens få jobb då?

    Kommer det bli patetiskt när jag är så gammal och studiekamraterna är 19-25? Min ålder kommer göra sig påmind hela tiden. Folk runt mig tycker det är en dålig idé och tycker att jag ska jobba. De verkar tycka att min dröm är orealistisk. Alltså att jag är för gammal. Jobbet jag har just nu vantrivs jag på och vill studera men jag önskar att jag var 30.


    Jag läste en utbildning på avancerad nivå som jag var klar med samma år jag fyllde 50! När jag fick möjligheten frågade jag min chef om det var klokt att satsa på mig som då var 47, men det var det tyckte han. 

    Klart du ska läsa om det är de du vill. 

    När jag läste min första utbildning när jag var ca 20-24, så hade vi ett par klasskamrater som var 40+. Visst tyckte jag väl att de var gamla men de tillförde oerhört mycket i diskussionerna, som vi unga verkligen inte kunde, eftersom vi var just unga. Jag tror att vi alla tyckte att de här personerna var väldigt bra att ha i klassen, så oroa dig inte för åldersskillnaden. 
Svar på tråden Börja studera 40+