• Anonym (Rätt eller fel)

    Vem tänker rätt

    Det är sommar????

    Jag har semester och är ute med de yngre barnen på dagen.

    Styvsonen som är en bit över 20 blir sur om vi inte äter med honom när han kommer hem.

    Även pappan tycker att jag borde passa hans jobb tid och äta med honom.

    Jag tycker att borde vara tacksam att det finns mat klart och inte bara färdiga köttbullar som han får steka själv.

  • Svar på tråden Vem tänker rätt
  • Anonym

    Du har rätt
    Fråga din korkade man varför han tror att du är hans sons sällskapsdam

  • Anonym (Lisa)

    Pappan kan väl anpassa sig och alltid vara hemma till den tid som sonen önskar äta middag?

  • Anonym (Kärring mot strömmen)

    Han har rätt. Varför kan ni inte anstränga er att åtminstone äta tillsammans som en familj? Han känner sig säkert utanför och önskar att han också kunde följa med ut och göra roliga saker istället för att jobba.

    Och släpp det där med "tacksamhet", har inget med saken att göra utan är en separat fråga.

  • Panduro

    Om han kommer hem en någorlunda normal mattid så är det väl rent hyfs att hela familjen äter då.

  • Anonym (Maja)

    Det beror väl på. Om barnen är vana att äta 17 och har det behovet lch han kommer 20 så kan det förstås bli ohållbart att vänta så länge. Men som Panduro skrev, om det är ungefär inom ramen för när barnen behöver äta är det väl schysst att vänta så att ni äter tillsammans hela familjen.

    Är pappan jnte hemma alls?

  • Anonym (Som vanligt)

    Det fattas som vanligt info i TS, vilken tid kommer sonen hem? När brukar ni äta? Vad har att du är ute med barnen med att äta med sonen att göra? Äter du och barnen ute också?

  • Ester69
    Anonym (Kärring mot strömmen) skrev 2021-07-23 07:19:36 följande:

    Han har rätt. Varför kan ni inte anstränga er att åtminstone äta tillsammans som en familj? Han känner sig säkert utanför och önskar att han också kunde följa med ut och göra roliga saker istället för att jobba.

    Och släpp det där med "tacksamhet", har inget med saken att göra utan är en separat fråga.


    Då får väl hans pappa komma hem och äta med sitt barn
  • Anonym (B)

    Om sonen bor hos er och kommer hem i normal middagstid tycker jag absolut att ni kan vänta med maten och äta tillsammans. Är han sen eller ni är i väg på något kanske det inte funkar just den dagen, men annars ser jag det rätt självklart att middagen serveras hela familjen när alla är hemma.

  • Anonym (Göran)

    Personligen så tycker jag att vuxna karlar kan laga sin egen sabla mat när dom kommer hem från jobbet.

Svar på tråden Vem tänker rätt