• Anonym (Rätt eller fel)

Vem tänker rätt

Det är sommar????

Jag har semester och är ute med de yngre barnen på dagen.

Styvsonen som är en bit över 20 blir sur om vi inte äter med honom när han kommer hem.

Även pappan tycker att jag borde passa hans jobb tid och äta med honom.

Jag tycker att borde vara tacksam att det finns mat klart och inte bara färdiga köttbullar som han får steka själv.

• Svar på tråden Vem tänker rätt
  • cosinus
    Anonym (Curlad?) skrev 2021-07-23 22:37:43 följande:

Om mina barn fortfarande bor hemma när de är över 20 år, och har jobb så kommer jag känna mig misslyckad som förälder.

När jag var 20-22 hade jag oftast sommarjobben i min hemstad och bodde då hemma. Övriga tiden på året bodde jag på min studieort. Framgår inte om TS styvson bor permanent eller över sommaren, lika lite som om jobbet är permanent eller över sommaren.
  • mari123

Mat färdig till en 20+-åring när han kommer hem! På värmning i ugnen? Hemska tanke att han ska måsta värma maten i mikron

• Aliona
    Anonym (Curlad?) skrev 2021-07-23 22:37:43 följande:

Om mina barn fortfarande bor hemma när de är över 20 år, och har jobb så kommer jag känna mig misslyckad som förälder.

Jag skulle känna mig lycklig se det som att jag har gjort något rätt om mitt barn vill fortsätta bo hos oss om de är över 20 och tjänar egna pengar.

Det är en annan sak om 20-åringen inte klarar av att studera eller skaffa jobb - DÅ hade jag känt mig misslyckad.
  • Anonym (Idiot)
    Anonym skrev 2021-07-22 22:47:28 följande:

Du har rätt

Fråga din korkade man varför han tror att du är hans sons sällskapsdam

Sällskapsdam? Vad fan! Är väl mer normalt att sonen gärna vill äta tillsammans med FAMILJEN. Skärp dig för fan.
  • Spucks

Som många andra saknar jag information här. När äter ni och när äter 20åringen? Eftersom du skrev att ni är ute hela dagen antar jag att det har med saken att göra. Är det meningen att ni ska komma hem tidigare för då kommer sonen hem och vill inte äta ensam?

• Anonym (ME)
    Anonym (Göran) skrev 2021-07-23 21:18:46 följande:
    En 20 åring som jobbar får faktiskt lära sig att laga mat och utfodra sig själv. Det här är bara trams!
    Jag håller helt med dig om den biten. Sen undrar jag om det är sonen eller pappan som skapat detta drama. Eller att sonen kan göra det eftersom pappan håller med.

Jag tycker bara att man som boende i samma hus kan vara schyst och informerar hur man gör. Inget annat. 
  • Ess
    Anonym (ME) skrev 2021-07-24 08:38:49 följande:
    Jag håller helt med dig om den biten. Sen undrar jag om det är sonen eller pappan som skapat detta drama. Eller att sonen kan göra det eftersom pappan håller med.

Jag tycker bara att man som boende i samma hus kan vara schyst och informerar hur man gör. Inget annat. 
    Jag tror det är båda, sonen vill bli servad och pappan håller med eftersom han själv slipper serva honom.

Man behöver inte ringa en vuxen människa på jobbet och berätta att man ger sig ut, det ser han ju när han kommer hem och kan ställa sig vid spisen och laga något. Är de andra hemma så säger ju ts åt honom att det står en portion i kylen som bara är att värma.
  • Whitehorse1979

DU!

Är ni hemma så äter ni tillsammans antar jag?
    Men du får ju hitta på vad du vill under din semester tänker jag.

• Ess
    Anonym (Idiot) skrev 2021-07-24 06:58:28 följande:
    Sällskapsdam? Vad fan! Är väl mer normalt att sonen gärna vill äta tillsammans med FAMILJEN. Skärp dig för fan.
    Han kan äta med sin pappa i så fall, ts har ingen anledning att fjanta runt för en vuxen man.
  • Ess
    Anonym (Göran) skrev 2021-07-23 21:18:46 följande:
    En 20 åring som jobbar får faktiskt lära sig att laga mat och utfodra sig själv. Det här är bara trams!
    +1
Svar på tråden Vem tänker rätt