• Anonym (Ensam­)
    Sun 25 Jul 2021 22:46
    2685 visningar
    50 svar
    50
    2685

    Ensam och deprimerad

    Sen jag separerade med mitt ex har jag varit ensam, det är sommar nu, jag har semester, har inga planer och ingen att umgås med, sover bort dagarna och kollar film på kvällarna. Jag vill inte att mitt liv ser ut såhär resten av livet men jag vet inte hur eller vart jag ska träffa någon ny partner, jag vill inte leva längre och jag vet inte vad jag ska göra. Äter redan medicin mot depression men gråter varje dag och skakar av ångest varje dag :/

  • Svar på tråden Ensam och deprimerad
  • Anonym (Först­år)
    Sun 25 Jul 2021 23:15
    #1

    Förstår hur det känns. Det tar tid. Min andra sommar jag är själv. Barnen, 22 och 16 bor med sin pappa, min exman. De vill inte bo i lägenheten utan i huset. Man får försöka aktivera sig. Träna. Åk och bada. Gå på upptäcktsfärd. Besök familj och vänner om du har. Har oxå skov av depression trots behandlad med SSRi sedan många år.

  • Anonym (Mizzy­)
    Sun 25 Jul 2021 23:20
    #2

    Prova appen gofrenfly. Lär känna nya tjej vänner och det finns massa aktiviteter man kan hänga på.

    Utmana dig själv, gå till frissan och fräscha upp ditt hår, köp snygga kläder, fixa dig snygg och gå på dejter och träffa andra kvinnor i samma sits.

    Lycka till!

  • Anonym (Ensam­) Trådstartaren
    Sun 25 Jul 2021 23:24
    #3
    Anonym (Mizzy) skrev 2021-07-25 23:20:48 följande:

    Prova appen gofrenfly. Lär känna nya tjej vänner och det finns massa aktiviteter man kan hänga på.

    Utmana dig själv, gå till frissan och fräscha upp ditt hår, köp snygga kläder, fixa dig snygg och gå på dejter och träffa andra kvinnor i samma sits.

    Lycka till!


    Om jag hade fått till några dejter så hade jag givetvis gått på dejter, men jag kommer att få leva ensam resten av livet som det ser ut. Så varenda semester är att sova bort dagarna
  • Anonym (Ensam­) Trådstartaren
    Sun 25 Jul 2021 23:25
    #4
    Anonym (Förstår) skrev 2021-07-25 23:15:18 följande:

    Förstår hur det känns. Det tar tid. Min andra sommar jag är själv. Barnen, 22 och 16 bor med sin pappa, min exman. De vill inte bo i lägenheten utan i huset. Man får försöka aktivera sig. Träna. Åk och bada. Gå på upptäcktsfärd. Besök familj och vänner om du har. Har oxå skov av depression trots behandlad med SSRi sedan många år.


    Du har iaf barn. Jag har inte det. Jag har liksom ingen,
  • Anonym (NN)
    Sun 25 Jul 2021 23:28
    #5

    Du är inte ensam, om det är en tröst.

    Ta dig ut och vistas regelbundet i samma miljöer. Det kan vara att gå till stadsbiblioteket för att läsa tidningen varje dag t.ex. Det gör att din igenkänningsfaktor ökar. Till slut börjar någon kanske prata med dig för att han eller hon känner igen dig sedan tidigare. Det är en bra start och det ena leder till det andra.

  • Anonym (Ensam­) Trådstartaren
    Sun 25 Jul 2021 23:38
    #6

    Jag äter maxdos av medicinen, men sover bara 3-4 h varje natt. Vaknar upp med ångest och skakningar. Jag behöver nog ha sömnmedel. Vilket är bra ni som provat?

  • Anonym (Först­år)
    Sun 25 Jul 2021 23:44
    #7

    Kontakta vården. Du behöver hjälp.

  • Anonym (Ensam­) Trådstartaren
    Sun 25 Jul 2021 23:48
    #8
    Anonym (Förstår) skrev 2021-07-25 23:44:02 följande:

    Kontakta vården. Du behöver hjälp.


    Med sömnmedicin tänker du?
  • Anonym (Först­år)
    Sun 25 Jul 2021 23:59
    #9
    Anonym (Ensam) skrev 2021-07-25 23:48:13 följande:

    Med sömnmedicin tänker du?


    Ja. Och ditt mående. Kanske du har alldeles för hög dos av ssri. Eller behöver en annan sort. Vilken äter du?
  • Anonym (Mizzy­)
    Mon 26 Jul 2021 00:01
    #10
    Anonym (Ensam) skrev 2021-07-25 23:24:05 följande:

    Om jag hade fått till några dejter så hade jag givetvis gått på dejter, men jag kommer att få leva ensam resten av livet som det ser ut. Så varenda semester är att sova bort dagarna


    Förstår att det är tufft och att du mår dåligt.

    Du måste kanske ge dig själv tid att läka.

    Försök att vara positiv och med tiden hoppas jag du blir lycklig igen.

    Försök ändå med det jag skrev
Svar på tråden Ensam och deprimerad