• Anonym (Ensam)

Ensam och deprimerad

Sen jag separerade med mitt ex har jag varit ensam, det är sommar nu, jag har semester, har inga planer och ingen att umgås med, sover bort dagarna och kollar film på kvällarna. Jag vill inte att mitt liv ser ut såhär resten av livet men jag vet inte hur eller vart jag ska träffa någon ny partner, jag vill inte leva längre och jag vet inte vad jag ska göra. Äter redan medicin mot depression men gråter varje dag och skakar av ångest varje dag :/

• Svar på tråden Ensam och deprimerad
  • StudierKemi

Hartman87, har vi inte tillräckligt många menar Du som vill ta livet av sig eller är deprimerade? Du vill höja på den siffran ytterligare?

TS, var smart och lyssna inte på egoister/folk som inte vill Dig väl. Det är en demon (?) antagligen som talar genom sådant folk. Du har fått många BRA tips som Du ska ta åt Dig av (i den här tråden). Lyssna på dem istället <3

• Anonym (Mizzy)
    Hartman87 skrev 2021-07-26 09:07:33 följande:

Så otroligt jobbigt för dig, Spec nu när det är sommar och så fint och härligt väder, och semester! Då vill man ju ha någon att dela livet med! Nu är du ju totalt ensam, men tänk så mycket roligt du hade kunnat haft, ni hade kunnat åka till stranden och sitta hand i hand i solnedgången, äta mat i en mysig hamn tex! Det finns så mycket roligt du hade kunnat göra, men nu är du ensam och kommer så förbli och du får ju vänja dig. Det finns inget att göra, hopplöst.. jag tänker hur gör du till vintern och hösten? Det borde ju vara ännu mer ensamt? Tänker Spec då över jul och nyår! Den mörka låååånga vintern påfrestar, och nu har du ju ingen att krypa under täcket med och kolla film?

Vad är det för fel på dig, försvinn.

Lämna denna tråd.
  • Anonym (Mizzy)

Ts ta emot alla positiva tips du har fått. Jag förstår att allt känns mörkt och hopplöst just nu, men du måste på något sätt komma över mörkret.

Jag hpppas du snart mår bättre och försök att stäng ute all negativt.

Har du någon vän eller familj som du kan prata med?

• Anonym (Förstår)

Många bra råd har du fått. Säger åter igen, känns livet meningslöst och du helt ärligt inte vill finnas mer SÖK HJÄLP! Vill du inte till psykakuten finns flera hjälplinjer på nätet. Ta hand om dig.

• Anonym (Ensam)

Jag har druckit öl idag och allt känns mycket bättre nu. Nu bryr jag mig inte om jag är ensam eller inte. Det blev tyst i mitt huvud

• Anonym (&)
    Hartman87 skrev 2021-07-26 09:07:33 följande:

Så otroligt jobbigt för dig, Spec nu när det är sommar och så fint och härligt väder, och semester! Då vill man ju ha någon att dela livet med! Nu är du ju totalt ensam, men tänk så mycket roligt du hade kunnat haft, ni hade kunnat åka till stranden och sitta hand i hand i solnedgången, äta mat i en mysig hamn tex! Det finns så mycket roligt du hade kunnat göra, men nu är du ensam och kommer så förbli och du får ju vänja dig. Det finns inget att göra, hopplöst.. jag tänker hur gör du till vintern och hösten? Det borde ju vara ännu mer ensamt? Tänker Spec då över jul och nyår! Den mörka låååånga vintern påfrestar, och nu har du ju ingen att krypa under täcket med och kolla film?

Fyfan, vad elak du är. Har du så dålig självkänsla att du måste sparka på folk som redan ligger ned för att må bättre? Är ditt liv så meningslöst att det enda nöje du har är att skriva provocerande inlägg i trådar på nätet?
  • Anonym (&)
    Anonym (Ensam) skrev 2021-07-26 00:16:52 följande:
    Jag kan inte springa på dejter eftersom ingen vill dejta mig och jag kommer vara ensam resten av livet,
    Hur vet du att ingen vill dejta dig?
  • Anonym (Ensam)
    Anonym (&) skrev 2021-07-26 16:41:07 följande:

Hur vet du att ingen vill dejta dig?

Jag är med på dejtingsajter och ingen vill dejta mig, bara chatta typ.
  • Anonym (Ohlala)
    Anonym (Ensam) skrev 2021-07-25 22:46:16 följande:

Sen jag separerade med mitt ex har jag varit ensam, det är sommar nu, jag har semester, har inga planer och ingen att umgås med, sover bort dagarna och kollar film på kvällarna. Jag vill inte att mitt liv ser ut såhär resten av livet men jag vet inte hur eller vart jag ska träffa någon ny partner, jag vill inte leva längre och jag vet inte vad jag ska göra. Äter redan medicin mot depression men gråter varje dag och skakar av ångest varje dag :/

Men du verkar dra likhetstecken med hur ditt liv ser ut med att du inte har någon partner. Fast så är det ju inte för alla som inte har en partner sover ju inte bort dagarna och låter blir att hitta på aktiviteter.

Anledningen till att ditt liv ser ut så här är ju att då mår dåligt och är deprimerad. Sen kan ju din depression ha startat i och med separationen men att vara singel behöver ju inte betyder att man mår dåligt.

Så dåligt som du mår kanske du i ett första skede behöver professionell hjälp men i övrigt tror jag du skulle må bättre av att hitta på så mycket som möjligt även om det nu är så att du får hitta på sakerna helt själv utan släkt eller vänner.

Åk till någon stad i närheten o utforska

Cykla eller gå I närområdet

Träna

Skaffa husdjur

Gör dig fin (fotbad, peeling, hårinpackning etc)

Sitt på café med en bra bok

Åk till museum, bibliotek

Gå på bio (ja man kan göra det själv)

Storstäda och röj hemma rensa ut massa gammalt

Sluta att fokusera på huruvida att du är ensam och aldrig kommer träffa någon. Tänkt att du är själv istället. Själv låter starkare än ensam. Och man behöver inte ha tråkigt för att man är själv.
Svar på tråden Ensam och deprimerad