Anonym (Ensam) skrev 2021-07-25 22:46:16 följande:
Sen jag separerade med mitt ex har jag varit ensam, det är sommar nu, jag har semester, har inga planer och ingen att umgås med, sover bort dagarna och kollar film på kvällarna. Jag vill inte att mitt liv ser ut såhär resten av livet men jag vet inte hur eller vart jag ska träffa någon ny partner, jag vill inte leva längre och jag vet inte vad jag ska göra. Äter redan medicin mot depression men gråter varje dag och skakar av ångest varje dag :/
Men du verkar dra likhetstecken med hur ditt liv ser ut med att du inte har någon partner. Fast så är det ju inte för alla som inte har en partner sover ju inte bort dagarna och låter blir att hitta på aktiviteter.
Anledningen till att ditt liv ser ut så här är ju att då mår dåligt och är deprimerad. Sen kan ju din depression ha startat i och med separationen men att vara singel behöver ju inte betyder att man mår dåligt.
Så dåligt som du mår kanske du i ett första skede behöver professionell hjälp men i övrigt tror jag du skulle må bättre av att hitta på så mycket som möjligt även om det nu är så att du får hitta på sakerna helt själv utan släkt eller vänner.
Åk till någon stad i närheten o utforska
Cykla eller gå I närområdet
Träna
Skaffa husdjur
Gör dig fin (fotbad, peeling, hårinpackning etc)
Sitt på café med en bra bok
Åk till museum, bibliotek
Gå på bio (ja man kan göra det själv)
Storstäda och röj hemma rensa ut massa gammalt
Sluta att fokusera på huruvida att du är ensam och aldrig kommer träffa någon. Tänkt att du är själv istället. Själv låter starkare än ensam. Och man behöver inte ha tråkigt för att man är själv.