• Anonym (Ensam)

Ensam och deprimerad

Sen jag separerade med mitt ex har jag varit ensam, det är sommar nu, jag har semester, har inga planer och ingen att umgås med, sover bort dagarna och kollar film på kvällarna. Jag vill inte att mitt liv ser ut såhär resten av livet men jag vet inte hur eller vart jag ska träffa någon ny partner, jag vill inte leva längre och jag vet inte vad jag ska göra. Äter redan medicin mot depression men gråter varje dag och skakar av ångest varje dag :/

• Svar på tråden Ensam och deprimerad
  • Anonym (Ensam)
    Anonym (Förstår) skrev 2021-07-25 23:59:05 följande:

Ja. Och ditt mående. Kanske du har alldeles för hög dos av ssri. Eller behöver en annan sort. Vilken äter du?

Citalopram. Ätit den förut, enda som hjälpt mig. Men nu är min livssituation ännu värre än den var förut och medicinen hjälper inte fullt ut längre. Jag mår bättre med högre dos än lägre. Jag behöver mer ångestdämpande samt sömnmedicin nu.
  • Anonym (Ensam)
    Anonym (Mizzy) skrev 2021-07-26 00:01:34 följande:

Förstår att det är tufft och att du mår dåligt.

Du måste kanske ge dig själv tid att läka.

Försök att vara positiv och med tiden hoppas jag du blir lycklig igen.

Försök ändå med det jag skrev

Jag kommer aldrig att bli lycklig igen, jag ska bara härda ut livet tills jag dör nu.
  • StudierKemi

Jag tror Du är understimulerad. Fråga Dig själv; Vad exakt vill Du få ut av att ha en partner?

Lära Dig något nytt under en lång, intressant konversation?

Alternativet är att Du köper in nya böcker. Läs mycket och lär.

Ville Du känna Dig attraktiv inför någon?

Alternativet är att Du piffar upp Dig och klär Dig riktigt snyggt när Du går till affären/ går på en promenad.

Ville Du mysa med någon?

Skaffa en katt eller något annat husdjur.

Ville Du ha sex?

Köp en dildo eller en sexdocka.

Ville Du bilda familj?

Adoptera ett barn eller genomgå IVF och bli gravid på egen hand.

Ville Du känna Dig upphetsad och få sex-fantasier om någon?

Fantisera vilt om främlingar. Jag skrev i en annan tråd här på FL att när jag går på en power-walk, så kan det I FANTASIN se ut såhär att; först blir jag tagen hårt mot en vägg av en 18 årig kille som cyklade förbi på sin cykel, och som fick ögonkontakt med mig. 10 min efter det ser jag en pappa gå utomhus med sina 2 barn och sin kvinna. Han ser stilig ut och jag föreställer mig honom ta mig i doggystyle. 10 min senare igen ser jag en svart man jogga utomhus, och då föreställer jag mig att jag ger honom en skön avsugning bakom ett träd. Killar fantiserar såhär och tjejer borde det också tycker jag! Men det är viktigt att inställningen är att allt stannar på fantasier. Släpp loss din kåthet och må som bäst. :) Partner behövs inte!!!

Ville Du ha en partner för att ha någon att skämma bort?

Alternativet är att Du köper dyra presenter till din mamma, eller skänker pengar till välgörenhet. Man kan t.ex. ha ett adoptiv-barn "på distans" som man handlar till genom en viss internet-sida som jag just nu inte minns namnet på. Sedan skickar dem hem bilder till Dig på ditt adoptiv-barn långt borta, som bara blir större och större.

Ville Du gå på dejter och på bio med någon?

Gå med kompisar av samma kön. Detta stärker bara era vänskaps-band istället.

Ville Du köpa hus med någon?

Alternativet är att Du köper ett mysigt fritidshus på egen hand istället.

Ville Du ha någon som köper presenter till Dig?

Köp små gåvor, parfymer, skor m.m. till Dig själv.

Ville Du ha någon som ger Dig massage på kvällen?

Boka Dig en tid för thai-massage. Dem kan massera BÄTTRE än vad tinder-killar gör.

Du måste alltså kunna sätta fingret på lite mer exakt vad det är Du vill ha killen till? När Du vet det så väljer Du en "alternativ lösning", så slipper Du springa på dejter och sen bli hjärt-krossad. Men jag ser i ditt inlägg att Du verkar ha generellt skit-tråkigt, så LÄS mer. Böcker lär Dig mera än vilken person som helst. En kille kommer inte ge Dig detta intressanta som böcker kan. Installera även en schack-app och spela 10 partier schack om dagen (eller så mycket Du har tid med helt enkelt). Hjärnan MÅSTE hållas igång annars blir man galen. Lycka till!

• Anonym (Qwerty)

Tränar du nåt? För träning ger lyckosubstanser i hjärnan. Dessutom ger det bra möjligheter att träffa lite nytt folk. Kurser ger också bra chanser till att möta nån ny bekantskap. Hitta nåt du är nyfiken på (målning, drejning, språk, nybörjarkurs ridning) och testa.

• Anonym (Ensam)
    StudierKemi skrev 2021-07-26 00:10:08 följande:

Jag tror Du är understimulerad. Fråga Dig själv; Vad exakt vill Du få ut av att ha en partner?

Lära Dig något nytt under en lång, intressant konversation?

Alternativet är att Du köper in nya böcker. Läs mycket och lär.

Ville Du känna Dig attraktiv inför någon?

Alternativet är att Du piffar upp Dig och klär Dig riktigt snyggt när Du går till affären/ går på en promenad.

Ville Du mysa med någon?

Skaffa en katt eller något annat husdjur.

Ville Du ha sex?

Köp en dildo eller en sexdocka.

Ville Du bilda familj?

Adoptera ett barn eller genomgå IVF och bli gravid på egen hand.

Ville Du känna Dig upphetsad och få sex-fantasier om någon?

Fantisera vilt om främlingar. Jag skrev i en annan tråd här på FL att när jag går på en power-walk, så kan det I FANTASIN se ut såhär att; först blir jag tagen hårt mot en vägg av en 18 årig kille som cyklade förbi på sin cykel, och som fick ögonkontakt med mig. 10 min efter det ser jag en pappa gå utomhus med sina 2 barn och sin kvinna. Han ser stilig ut och jag föreställer mig honom ta mig i doggystyle. 10 min senare igen ser jag en svart man jogga utomhus, och då föreställer jag mig att jag ger honom en skön avsugning bakom ett träd. Killar fantiserar såhär och tjejer borde det också tycker jag! Men det är viktigt att inställningen är att allt stannar på fantasier. Släpp loss din kåthet och må som bäst. :) Partner behövs inte!!!

Ville Du ha en partner för att ha någon att skämma bort?

Alternativet är att Du köper dyra presenter till din mamma, eller skänker pengar till välgörenhet. Man kan t.ex. ha ett adoptiv-barn "på distans" som man handlar till genom en viss internet-sida som jag just nu inte minns namnet på. Sedan skickar dem hem bilder till Dig på ditt adoptiv-barn långt borta, som bara blir större och större.

Ville Du gå på dejter och på bio med någon?

Gå med kompisar av samma kön. Detta stärker bara era vänskaps-band istället.

Ville Du köpa hus med någon?

Alternativet är att Du köper ett mysigt fritidshus på egen hand istället.

Ville Du ha någon som köper presenter till Dig?

Köp små gåvor, parfymer, skor m.m. till Dig själv.

Ville Du ha någon som ger Dig massage på kvällen?

Boka Dig en tid för thai-massage. Dem kan massera BÄTTRE än vad tinder-killar gör.

Du måste alltså kunna sätta fingret på lite mer exakt vad det är Du vill ha killen till? När Du vet det så väljer Du en "alternativ lösning", så slipper Du springa på dejter och sen bli hjärt-krossad. Men jag ser i ditt inlägg att Du verkar ha generellt skit-tråkigt, så LÄS mer. Böcker lär Dig mera än vilken person som helst. En kille kommer inte ge Dig detta intressanta som böcker kan. Installera även en schack-app och spela 10 partier schack om dagen (eller så mycket Du har tid med helt enkelt). Hjärnan MÅSTE hållas igång annars blir man galen. Lycka till!

Jag kan inte springa på dejter eftersom ingen vill dejta mig och jag kommer vara ensam resten av livet,
  • StudierKemi
    Anonym (Ensam) skrev 2021-07-26 00:16:52 följande:

Jag kan inte springa på dejter eftersom ingen vill dejta mig och jag kommer vara ensam resten av livet,

Vad ville Du ha en partner till?
  • Anonym (Förnumstig)

Ok det här låter förnumstigt, men du behöver göra mer och framförallt annat för din psykiska hälsa än att äta medicin.

Mot depression är det viktigt att ha en bra dygnsrytm, Dvs gå upp på morgonen samma tid varje dag och vara vaken till kl 22 varje kväll. Håll samma tider som när du jobbar, men var noga med åtta timmars sömn, typ 9 timmar i sängen -max! På dagen behöver du dels gå ut i dagsljus, dels motionera. Går ju att kombinera. Röra på dig varje dag! Äta ordentlig mat, ej fika/godis/skräpmat utan riktig lagad mat.

Finns det något som du tyckte var roligt förut? Har du haft min hobby tidigare? Testa i så fall att göra det trots att det känns kämpigt.

Detta hjälper bättre än mediciner och oavsett om du är ensam eller ej. Ta gärna till dig detta från en som har regelbundna depressioner sen tonåren, är nu 50.

• Anonym (Ensam)
    StudierKemi skrev 2021-07-26 00:19:17 följande:

Vad ville Du ha en partner till?

Jag vill ha en livskamrat
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (Ensam) skrev 2021-07-26 00:16:52 följande:

För det första så är det inget självändamål att vara ihop med någon. Man är liksom lika bra ändå. Det är en farlig väg att gå att lägga hela sitt välmående på om man är ihop med någon. Och det är inte heller sjysst att lägga en sån börda på en partner. Du bör bygga en tillvaro där du mår bra i dig själv utan droger innan du ger dig in i ett nytt förhållande.

Hur gammal är du?
  • 8airam8
    Anonym (Ensam) skrev 2021-07-26 00:21:55 följande:

Jag vill ha en livskamrat

I det skick du befinner dig är du inte en bra livskamrat. Alla får vi igenom liknande händelser, och jag vet att det gör ont. Världen rämnar, men livet fortsätter hur det än känns just nu. Plocka upp dig från golvet, läk dina sår och kom tillbaka på banan igen. DÅ kan du vara en god livskamrat. Och om det är vad du är ute efter så det du till att det blir så - kanske behöver du söka hjälp för ditt mående eller så klarar du det på egen hand. Det är ingen skam i att be om hjälp när man behöver.
    The first glass of wine is all about the food, the second glass is about love and the third glass is about mayhem.
Svar på tråden Ensam och deprimerad