• Anonym (Hemester)

    Hur är din perfekta hemesterdag?

    Vad gör ni en perfekt semesterdag (hemma)? För mig skulle den se ut så här:

    Vaknar, smiter ut i badrummet och fräschar upp mig lite. Väcker min man för underbart sex medan tonåringen sover som en gris.

    Frukost: Hembakt bröd, färska bär från trädgården och en kopp te.
    Maken marinerar kött till kvällen.

    Kollar att-göralistan för administrativa saker och den är nääästan helt avbockad. Klipper sista punkten för veckan innan lunch. Så känner man sig duktig. Tittar mot tvättkorgen och ignorerar den totalt, liksom dammtussarna i hörnen. De kan vänta.

    Surfar lite på nya renoveringar, väljer mellan tusen olika badrumsdetaljer ocih försöker tänka hur det kan se ut ihop. Men vi har inte bråttom, det kan hända i höst eller i vår.

    Tonåringen dundrar iväg till kompisar i annan stad.

    Vi äter sen fisklunch ute, ett glas bubbel eller två, havsbris på en vacker uteplats vid stranden. En rejäl kaffe med avec och glass på det.

    Kväll: Ett löp-pass ute när den värsta värmen släppt, milen eller så. Hem, duscha, samla familjen och äta sen grillmiddag vid 21.30, följt av soffhäng med någon gammal skräckfilm som tonåringen snackar sönder. Det gör inget alls.

    Framåt 01.00 lägger vi oss nyduschade och rundar av dagen med lite småprat medan han läser på sin platta och jag löser korsord. Extra bonus är om dagen har varit fin men det regnar när man ligger där och ska somna.

    Livet är inte alls dumt även om man är hemma. Jag har gjort allting ovan men inte exakt på samma dag. 

  • Svar på tråden Hur är din perfekta hemesterdag?
  • Drottningen1970

    Vaknar tar en cigg, skiter. Äter frukost framför tvn. Somnar till en stund på soffan. Vaknar, tar en cigg i trädgården. Lägger mig i soffan och kollar doktor phil. Blir hungrig och käkar lite lunch. Antagligen en tallrik med gurka, fetaost, rödlök och tzatziki om det är varmt. Känner mig sedan fortfarande lite sugen. Tar en glass. Tar en dusch. Tillbaks till soffan där jag zappar mellan olika köpa/renovera hus program, slumrar lite då och då under resten av dagen, när jag inte är ute å röker. Äter middag framför tvn och där blir jag kvar tills det är sängdags. Tyvärr klarar man ju sällan av att ha såna dagar då man känner hetsen av att vara ute i solen och hitta på saker.

  • Anonym (H)

    För mig blir en heldag hemma fruktansvärt deppig. Det skulle vara att vara hemma en dag när det regnar efter man varit borta mkt, resor eller turer till havet. Jag skulle tvätta, läsa, spela Yatzy äta god middag och kanske sträckkolla på någon bra serie. Såna dagar får dock inte bli för många, får panik över att inte göra något - tyvärr. Nu är jag för andra gången i Spanien, bara för jag kan med vaccination plus att knappt varit i vårt boende sen vi köpte det. Annars älskar jag camping eller åka till havet och avsluta m grill hemma

  • Anonym (Covid fortfarande för fan)

    Vaknar före 6 på morgon. Sätter på kaffet borstar tänderna rullar en feting. Går ut på balkongen och njuter, blir så klart skitnödig av kaffe. Kort avbrott, bläjsar klart. Blir kåt som fan, drag en runk.

    Dax för för frukost och sedan i väg och gymma och tvätta bilen.

  • lövet2

    Det har jag haft i dag:

    Sov till 7. Frukostyoughurten med färska jordgubbar i! Dusch och kaffe i lugn och ro, för de två hemmaboende barnen låg och sov. Var så där lagom aktiv med disk och tvätt, så jag med gott samvete kunde sätta mig i hammocken och läsa en halvtimme efteråt.

    Hela dagen varvade jag hushållsarbete med att sitta i hammocken. Rensa kartonger i Friggebodan en timme, äta glass och kolla Netflix i hammocken en halvtimme. Sortera ren tvätt och köra en tvättmaskin, och så dricka kaffe ute i solen. Cykla bort till återvinningsstationen med skräp och sedan ligga och läsa i hängmattan.

    Åt rester till middag, så jag behövde inte ens laga mat. Efter middagen cyklade jag till min bror och drack kaffe med vaniljbullar till.

    Bättre än så kan det väl inte bli?! Solig

  • Anonym (Underbart)

    Smiter iväg innan alla vaknat och springer/joggar 10 km på fastande mage med favoritmusiken i öronen. Avslutar rundan med ett dopp i sjön. Väl tillbaka står frukosten framdukat på bordet. Barnen har redan ätit och kollar på sommarlovsmorgon medan jag och mannen kan dricka kaffe ifred och planera dagen i lugn och ro.

    Jag plockar ihop fika och tar med barnen till stranden där vi möter upp några kompisar att hänga med. Mannen fixar med huset.

    På eftermiddagen tar mannen ut barnen på en fisketur medan jag kör ett yoga-pass och därefter lägger mig i hängmattan med en smoothie och en bra bok.

    På kvällen grillar vi. Förhoppningsvis är barnen svintrötta och stupar i säng tidigt så jag och mannen får tid för lite vuxenmys.

Svar på tråden Hur är din perfekta hemesterdag?