• tigerbaby

BF April 2022

Hej!

Vet inte om någon redan startat en grupp för april 2022, kunde inte hitta någon. (Men sökfunktionen är ju inte alltid tillförlitlig)

I alla fall, plussade häromdagen så har bf 1/4 2022.

Tänkte om någon ville följas åt :)

• Svar på tråden BF April 2022
  • mape92
    Citronsorbet87 skrev 2021-09-06 11:56:52 följande:

Jag är kvar, jag har inte FB och ska på inskrivning imorgon. Så spännande!

Spännande! Jag har inte min föränn 16/9 :) 
  • Prickigt
    mape92 skrev 2021-09-06 11:34:09 följande:

Är det några som hänger kvar i den här gruppen eller har alla dragit vidare till FB? 

Jag är kvar!

Glömmer dock bort tråden ibland så går in och läser väldigt sporadiskt..

Jag ska på inskrivning den 17/9 och kommer då vara i vecka 12 (11+4). Bor i Blekinge och här får inte sambon inte följa med... känns lite sådär när det är första barnet och sambon har redan svårt att relatera till allt som händer mig just nu..
  • Citronsorbet87

Tråkigt att han inte får följa med. Hur mår ni än så länge i graviditeten? Jag är så trött, helt otroligt trött. Sen mår jag illa och jag kan absolut inte dricka kaffe men innan graviditeten älskade jag kaffe och drack flera koppar per dag! Så märkligt !

• Anonym (Lotta)

Jag hänger också kvar här. Vill inte flytta in i någon fb-grupp innan Kub.

Jag fick en stor blödning m klumpar i igår, var inne på sjukhuset idag för att få kolla läget. Troligen blödning från livmodertappen, bebis låg kvar och de såg hjärtat slå. Sån lättnad. Oron tär nåt fruktansvärt på en, och är svår att släppa trots goda besked. Lider med dem som lämnat gruppen efter missfall...

Men, nu siktar jag framåt, och gläds åt att allt ändå såg bra ut. Har just konstaterat att BF blir långfredagen, en liten påskbebis <3

• mape92

Hos oss får inte heller partnern följa med. Min sambo var med på inskrivningen, kub, RUL och första besöket i v 24 eller så. Han tycker inte att det var speciellt noga att följa med på dem. Han kände sig mest i vägen när de skulle ta prover osv och prata om min kropp. Hälsosamtalet när de informerade om kost tyckte han dock var bra. Han blev lite av en matpolis. 

I min förra graviditet blödde jag också två gånger, en gång i v8 och en gång i v20. Men de sa att det bara var nått blodkärl på tappen och inget farligt. Man blev ju såklart svinrädd. 

• Anonym (Hälsomamman)

Jag går också in här, dock sporadiskt då jag också glömmer bort titt som tätt ????

Jag är med i FB gruppen, men hade önskat en mindre hemlig grupp istället på max, typ 50-100 Pers. Vet någon om det finns? Annars skapar jag gärna en grupp (på FB) om intresset finns. Den som finns är nästan uppe i 500 Pers nu, vilket jag själv tycker blir för opersonligt och man vågar inte dela med sig på samma sätt.

• Asparaghus
    Anonym (Hälsomamman) skrev 2021-09-07 10:09:36 följande:

Jag går också in här, dock sporadiskt då jag också glömmer bort titt som tätt ????

Jag är med i FB gruppen, men hade önskat en mindre hemlig grupp istället på max, typ 50-100 Pers. Vet någon om det finns? Annars skapar jag gärna en grupp (på FB) om intresset finns. Den som finns är nästan uppe i 500 Pers nu, vilket jag själv tycker blir för opersonligt och man vågar inte dela med sig på samma sätt.

Jag är absolut gärna med i en mindre grupp. Typ max 50 pers. Skicka gärna länk till gruppen om du startar en.
  • Prickigt

Jag mår väl oförskämt bra, har varit himla trött men dom senaste veckorna har jag piggat på mig tillräckligt för att inte behöva sova middag varje dag iallafall.. men jag sover himla dåligt på nätterna, vaknar många gånger, kissar minst en gång varje natt osv..

Är dock väldigt öm i brösten och får nästan hålla i dom när jag ska gå ner för en trappa, haha.

Älskade kaffe innan men nu får jag knappt ner det. Har även lite svårt för vissa lukter.

• mape92
    Anonym (Hälsomamman) skrev 2021-09-07 10:09:36 följande:

Jag är också gärna med i en mindre grupp, typ 50 pers! och hemlig, har inte berättat för våra familjer än. 
  • fannylinnea

Idag fick jag veta att jag fått ännu ett MA. Sorgen är enorm. Önskar er andra lycka till med era graviditeter. Kram.

Svar på tråden BF April 2022