• tigerbaby

BF April 2022

Hej!

Vet inte om någon redan startat en grupp för april 2022, kunde inte hitta någon. (Men sökfunktionen är ju inte alltid tillförlitlig)

I alla fall, plussade häromdagen så har bf 1/4 2022.

Tänkte om någon ville följas åt :)

• Svar på tråden BF April 2022
  • Ztarshine

Hej alla!

Vi fick igår veta att vi väntar TVILLINGAR så antagligen kommer BF ändras en del (anses som dubbelriskgraviditet pga mitt hjärta) och läkaren sa igår att de nog kommer vilja få ut bebisarna en månad tidigare förutsatt att de växer som de ska men tills vidare håller jag mig kvar här i apriltråden ?? Hoppas ni alla mår bra!

• Prickigt
    Ztarshine skrev 2021-10-12 17:36:13 följande:

Hej alla!

Vi fick igår veta att vi väntar TVILLINGAR så antagligen kommer BF ändras en del (anses som dubbelriskgraviditet pga mitt hjärta) och läkaren sa igår att de nog kommer vilja få ut bebisarna en månad tidigare förutsatt att de växer som de ska men tills vidare håller jag mig kvar här i apriltråden ?? Hoppas ni alla mår bra!

Hej!

Åh vad roligt med tvillingar!!

Är själv lite nervös över att det skulle vara tvillingar då jag har benägenhet för det. Har RUL om några veckor så vi får väl se då, haha.

Jag mår bra, piggare nu för tiden- äntligen!!

Känns som att det börjar synas på mig, är ju i vecka 16(15+1) så det borde det ju göra.. men jag känner mig såå uppblåst, tung och osmidig redan så undrar hur kommer jag känna mig sen?
  • mape92
    ET86 skrev 2021-10-11 14:04:02 följande:
    Har skickat pm till dig här.
    har skickat dig en länk till gruppen :) 
  • litetblåbär
    mape92 skrev 2021-10-11 11:37:27 följande:

Det finns plats i vår fb grupp. vi är inte alls många. skriv PM så fixar vi det : )

Finns det möjlighet att få en inbjudan till fb-gruppen? :)
  • Tiffany

Någon mer här som funderar på en baby reveal party? : D

• Biffemmi

Nu har jag skickat PM till alla som bett om att bli inbjudna. Den som vill bli inbjuden är välkommen att skicka ett meddelande till mig ,

• Anonym (Fia)

Hittade just hit. Jag har bf i april!

Inga symptom i princip alls. Jätteskönt då jag annars har pms. Slipper trötthet, illamående och humörsvägningar. Ingen molvärk heller.

De få symptom jag har är: ont i brösten, vuxit ca 2 stl. Magen syns knappt men börjat känna buffar denna vecka.

Har en väldigt livlig baby enligt ultraljudet i v12. Hade gått 3 dagar längre än beräknad mens tydligen med.

Längtar till ultraljudet om några veckor för att få veta kön! I vecka 15 nu, blir v16 på fredag.

• Aleya

Hej!

Jag hittade precis till denna grupp. Jag är gravid med mitt fjärde barn som beräknas komma 28/4. Tycker magen syns mycket denna gång, men beror nog på att jag är hungrig typ hela tiden ;)

• muffins88
    muffins88 skrev 2021-08-18 12:30:18 följande:

Känner mig också helt nipprig emellanåt och längtar efter att kunna börja shoppa grejer! Samtidigt som en konstant oro finns där då det fortfarande är så himla tidigt.

Vi diskuterar fram och tillbaka när vi ska berätta för alla. Tänker nog invänta KUB ändå. Vi kommer ta reda på kön :)

Har ringt bm idag och fått tid för inskrivning och hälsosamtal den 2/9.

Grattis till er som kommit till i tråden! :)

Hittade mitt senaste inlägg och jag kan konstatera att vi inte klarade av att hålla oss från att berätta för våra anhöriga haha. Har varit både på ett tidigt UL i v 8 samt hunnit med KUB för snart två veckor sedan. Mkt livlig bebis som inte alls ville ligga stilla vid undersökningen ;) fick höra hjärtljuden också vilket var underbart!

Hur tänker ni som fått väldigt bra resultat på KUB? Vi har varit bestämda att göra Nipt oavsett vad det visade redan från början, men nu fick vi lägsta möjliga sannolikhet för någon kromosomavvikelse på KUB och funderar på om det bara är att utsätta sig själv för onödig oro (och pengar) att göra nipt också?

Jag är fullvaccinerad sedan februari och börjar väl fundera på hur jag ska göra om vi blir erbjudna en tredje spruta.

Har fått justerat BF till 17/4. Går in i v 16 idag. Längtar till RUL då vi ska ta reda på kön och sen börja shoppa loss :)

Jag önskar också gå med i fb-gruppen. Skickade meddelande till dig @mape92 då det inte gick att skicka om till dig @Biffemmi
  • Ekm89

Hej!

Jag går gärna med i den lilla fb gruppen om det finns plats än.

Jag plussade 10/8 och har BF 26/4, andra barnet. Min flicka blir 2 år 29/4 så vi får se om de får varsin eller delad födelsedag ???? väntar just nu svar på NIPT.

Bor i Blekinge och såg att det var någon mer som bodde här nere? ????

• latortue

Hej!

Har följt lite i bakgrunden men nu när jag fått bekräftat på kub att det faktiskt är nåt i magen så vill jag också gärna vara med i fb-gruppen!

Kunde inte skicka pm till biffemmi så skickat till mape92.

• Ekm89
    muffins88 skrev 2021-10-25 12:13:35 följande:

Grattis till er som kommit till i tråden! :)

Hittade mitt senaste inlägg och jag kan konstatera att vi inte klarade av att hålla oss från att berätta för våra anhöriga haha. Har varit både på ett tidigt UL i v 8 samt hunnit med KUB för snart två veckor sedan. Mkt livlig bebis som inte alls ville ligga stilla vid undersökningen ;) fick höra hjärtljuden också vilket var underbart!

Hur tänker ni som fått väldigt bra resultat på KUB? Vi har varit bestämda att göra Nipt oavsett vad det visade redan från början, men nu fick vi lägsta möjliga sannolikhet för någon kromosomavvikelse på KUB och funderar på om det bara är att utsätta sig själv för onödig oro (och pengar) att göra nipt också?

Jag är fullvaccinerad sedan februari och börjar väl fundera på hur jag ska göra om vi blir erbjudna en tredje spruta.

Har fått justerat BF till 17/4. Går in i v 16 idag. Längtar till RUL då vi ska ta reda på kön och sen börja shoppa loss :)

Jag önskar också gå med i fb-gruppen. Skickade meddelande till dig @mape92 då det inte gick att skicka om till dig @Biffemmi

Hej! Har du fått svar från mape92? Jag har skickade i förrgår eller igår men inte fått svar? Vill också vara med i den lilla gruppen på fb.
  • mape92

Hej alla! Förlåt för att jag inte svarat alla men har inte varit inne något. Gruppen är nu tyvärr fylld till den maxgräns som vi bestämt. Hoppas ni hittar någon annan grupp att vara med i :) 

• Jepe94

Hej! Jag var på kub den 15e oktober. Och blev framflyttad till den 27e april istället för den 24e april :D

Väntar mitt 4e barn. Undrar om fler som har bf 27e april? Och hur mår ni?

• Anonym (Lotta)

Jag har BF 13 april, får se om de flyttar mig på RUL om ett par veckor eller om det får stå kvar :)

Jag mår bra, men har ont i fogar och höfter. Börjat m foglossningsbälte och fått övningar av sjukgymnast. Bältet är kanon på att provocera fram rörelser och sparkar från pyret, kul att ha på bara därför.. Hehe.

Har ni skaffat gravid försäkring? Vilken? :) jag har inte orkat kolla upp det, men kanske borde ta mig i kragen. Tror inte jag hade det med mina stora ungar, de är runt 10 år nu.

• gracell

BF-lista:

1/4 - tigerbaby, 32 år, tredje barnet

1/4 - Bunakn, 30 år, andra barnet

2/4 Dalhia, 38 år, andra barnet

3/4 Prickigt, 26 år, första barnet

4/4 - hoppas!!, 27 år, första barnet

4/4 - Diosali, 30 åi, första barnet

6/4 - Sels11, 30 år, tredje barnet

6/4 - Solros2022, 35 år, tredje barnet

6/4 - Mother of Miracles, 34 år, femte barnet. (Tre på jorden och ett i himlen. Räknar självklart in min ängel.)

8/4 - Pellobello, 35 år, tredje barnet

8/4 - sofsan, 38 år, femte barnet

10/4 Tmh, 31 år, tredje barnet

10/4 Syren93, 27 år, första barnet

11/4 Hälsomamman, 25, tredje barnet

12/4 MBTM, 29 år, andra barnet

12/4 - Asparaghus, 36 år, tredje barnet

12/4 mandy93, 28 år, andra barnet

14/4 - Lalalaaa, 35 år, tredje barnet

14/4 - Anonym4042, 33 år, andra barnet

14/4 Gracell, 32 år första barnet

16/4- mape0509, 29 år, andra barnet

16/4- Kolakakan, 30 år första barnet

17/4 cncncn, 28 år, första barnet.

18/4 - anna tuva, 37 år, tredje barnet

19/4 - muffins88, 33 år, andra barnet

19/4 - Humlan1990, 31 år, första barnet.

21/4 - Syltpannkakan, 35 år, första barnet.

25 4 - florens91, 30 år, första barnet.

27/4 - Sofia9640, 25 år, första barnet.

28/4 - Anonym(Illamående), 33 år, tredje barnet.

29/4 - Emmalbs88, 32 år, andra barnet.

29/4 - Pörny, 36, tredje barnet

29/4 - Ztarshine, 40 år, fjärde barnet.

• Misscaswell

Hej! Här kommer jag, sent omsider. Är gravid med tredje barnet, bf 23 april (räknar dock kallt med att föda senare än så då jag har gått över tiden båda gångerna innan). Känner att det skulle vara skönt att dela erfarenheter med andra gravida. Ser att ni verkar ha flyttat över till en facebookgrupp till viss del, men hoppas det kommer att vara lite aktivitet här ändå!

Svar på tråden BF April 2022