• tigerbaby

BF April 2022

Hej!

Vet inte om någon redan startat en grupp för april 2022, kunde inte hitta någon. (Men sökfunktionen är ju inte alltid tillförlitlig)

I alla fall, plussade häromdagen så har bf 1/4 2022.

Tänkte om någon ville följas åt :)

• Svar på tråden BF April 2022
  • Biffemmi
    Anonym (Sels11) skrev 2021-09-22 17:09:44 följande:

Jag vill också gärna va med! ????

Skriv ett pm till mig så ordnar vi det ???? går inte att skriva till anonyma
  • Biffemmi
    cncncn skrev 2021-09-26 18:44:05 följande:

Hoppar in här om än lite sent!

Plussade 17/8 då på BIM+7, testade inte tidigare då jag åt p-piller men allt började tala för en graviditet.

Bf 17/4-2022

Haft många olika symtom, illamående både med och utan kräkningar (som nu i slutet av v.11 äntligen håller sig till kvällstid), mycket finnar i ansiktet samt på bröstkorgen vilket jag aldrig haft problem med tidigare, halsbränna och någon vidrig smak i munnen, trötthet, nästäppa samt onda och svullna bröst + bröstvårtor.

Var på ett tidigt ultraljud i v.9 där allt såg fint ut och i fredags 24/9 (v.11) fick jag höra lillens/lillans hjärtslag hos barnmorskan!

Första barnet, 28 år gammal, 1 missfall i bagaget år 2016.

Stort grattis! ????
  • litetblåbär

Hej på er!

Åh, vad kul att läsa vad alla skriver.

Jag är också gravid, min första (blir en liten Molly) som är beräknad 5/4. Jag kommer dock behöva snittas sista dagarna i mars pga tidigare operationer, men tycker ändå jag räknas hit till april-gruppen.

Hur mår ni nu? Har ni gjort NIPT eller vet kön (om ni ens vill veta?)

Känns så mycket mysigare att prata i gravidforum där man kan prata ihjäl sig om det än att trötta ut umgänget, trots att många lyssnar snällt, haha..

• litetblåbär
    Tiffany skrev 2021-09-09 14:20:10 följande:

vilka här kommer vaccinera er mot covid19 under graviditet om ni inte gjort det innan :) 

Jag tog min första i tisdags (13+0) och mådde fruktansvärt i 2 dagar. Första dagen kom jag inte upp ur sängen! Frossa, såååå ont i armen, migrän (vilket jag aldrig haft innan) med kräk, täppt i näsan, ont i halsen och överallt. Influensa i kvadrat, vidrigt.

Nu säger dom att andra är värre, vilket inte gör en jättepepp haha. Jag har vanligtvis inga som helst problem med överkänslighet, blir sjuk en gång per år max, är inte så känslig av mig överlag, men återigen - det här var vidrigt!

Jag tog ?moderna?. Hur har ni andra mått? Många som säger att graviditet kan göra det värre med biverkningar.
  • Lalla00
    Biffemmi skrev 2021-09-29 19:40:21 följande:

Skriv ett pm till mig så ordnar vi det ???? går inte att skriva till anonyma

Nu kanske du kan skriva till mig. Kunde inte se din sida.
  • Anonym (Lotta)

Hur mår ni alla? Börjar magarna synas nåt? :)

Jag har just gått in i v 14. Varit hemma sjuk sedan en vecka pga lågt blodtryck och helt matt o slut i kroppen, flåsar o får hjärtklappning av att gå upp för trappen, orkar knappt plocka ur diskmaskinen, fick sätta mig ner igår mitt i matlagningen för att inte rasa ihop. Så less på detta så usch!! Ska träffa läkare nästa v, hoppas få nån hjälp men det är väl svårt kanske.. Sover skitdåligt med sedan 3 veckor. Jag som mått så bra i början med mest molvärk o ömma bröst..

Har iaf varit på Kub och sett lilla trollet, känns skönt att det iaf såg bra ut Och visade en skuttig bebis. <3

• litetblåbär
    Anonym (Lotta) skrev 2021-10-07 16:21:15 följande:

Hur mår ni alla? Börjar magarna synas nåt? :)

Jag har just gått in i v 14. Varit hemma sjuk sedan en vecka pga lågt blodtryck och helt matt o slut i kroppen, flåsar o får hjärtklappning av att gå upp för trappen, orkar knappt plocka ur diskmaskinen, fick sätta mig ner igår mitt i matlagningen för att inte rasa ihop. Så less på detta så usch!! Ska träffa läkare nästa v, hoppas få nån hjälp men det är väl svårt kanske.. Sover skitdåligt med sedan 3 veckor. Jag som mått så bra i början med mest molvärk o ömma bröst..

Har iaf varit på Kub och sett lilla trollet, känns skönt att det iaf såg bra ut Och visade en skuttig bebis. <3

Jag kan inte gömma magen längre om det inte är i stora stickade tröjor, trots att det är min första. Är i v 15 (14+3).

Har haft liknande som du, med hjärtklappning och ibland fått sätta mig ner mitt i något jag håller på med på jobbet eller hemma. Har ätit en frukt och druckit ett stort glas vatten och då är det bra igen!

Jag har sen 2 veckor sovit bra igen, hade en månad där jag knappt sov alls (håll ut!! du kommer säkert också dit) slutade vara kissnödig 4 gånger mitt i och sova oroligt helt plötsligt. Postafen gjorde den jobbiga tiden helt okej, om än fortfarande jobbig, för mig. Råkade glömma av att ta tabletterna en dag, och det var då jag märkte att jag mådde bra och den tidigare känslan var över.

Ta hand om dig, alla är olika såklart, men lyssna på kroppen! Jag trodde aldrig jag skulle ta mig ur det jobbiga..
  • ET86

Kikar in här och kollar om gruppen fortfarande är aktiv och om det finns nå plats i den privata gruppen fortfarande, har skickat ett meddelande.

Var iväg på ett TUL i onsdags och det såg bra ut, sen finns ju oron där mer eller mindre ändå.

• mape92
    ET86 skrev 2021-10-10 15:10:17 följande:

Kikar in här och kollar om gruppen fortfarande är aktiv och om det finns nå plats i den privata gruppen fortfarande, har skickat ett meddelande.

Var iväg på ett TUL i onsdags och det såg bra ut, sen finns ju oron där mer eller mindre ändå.

Det finns plats i vår fb grupp. vi är inte alls många. skriv PM så fixar vi det : )
  • ET86
    mape92 skrev 2021-10-11 11:37:27 följande:

Det finns plats i vår fb grupp. vi är inte alls många. skriv PM så fixar vi det : )

Har skickat pm till dig här.
Svar på tråden BF April 2022