• tigerbaby

BF April 2022

Hej!

Vet inte om någon redan startat en grupp för april 2022, kunde inte hitta någon. (Men sökfunktionen är ju inte alltid tillförlitlig)

I alla fall, plussade häromdagen så har bf 1/4 2022.

Tänkte om någon ville följas åt :)

• Svar på tråden BF April 2022
  • tmh
    Anonym (hoppas!!) skrev 2021-08-01 00:37:00 följande:

Min cykel har inte varit densamma sen efter mitt MA i april så tror att mitt BF är 4 april. Därför visste jag inte exakt var jag var i cykeln när jag plussade ganska svagt. 

(obs något tydligare i verkligheten än på bild)

Vaknade riktigt tidigt imorse av vanlig mensvärk, EXAKT som när min vanliga mens sätter igång på riktigt. Gick på toa och fick lite rosarött på pappret. Fick sen bara lite svagt brunt resten av dagen och mensvärken försvann efter några timmars sömn.  Räknar man hur många dagar det var mellan min första mens efter mitt MA och mensen efter det så skulle jag fått min mens just idag om det är relevant. 

Gick direkt och köpte ett test bara för att se om jag kanske testat för tidigt och fått ett tidigt MF. Men testet kom tillbaka till min stora förvåning positivt, mycket starkare än det andra. Vet inte vad jag ska våga tro efter mitt MA (vecka 12). 

Jag hoppas verkligen så att jag och min sambo får behålla detta lilla barn som är så efterlängtat. 

Även detta är tydligare i verkligheten än på bild av någon anledning! 

Det låter ju ändå som att hcg höjs då testet är starkare. När jag hade mitt tidiga mf så började jag blöda samma dag mensen skulle komma, hade plussar 4 dagar tidigare. Jag tog ett nytt test strax innan jag börja blöda pga konstig känsla i kroppen och de var helt negativt då.

Hoppas de bara är en liten blödning och inget annat.
  • Anonym (Ally)

Plussade idag. Är i chock.

Har en 6 åring och en 3 månaders. Födde alltså barn I April i år!

Har ännu inte berättat för min partner då jag är rätt säker på att nyheten kommer att tas väldigt negativt.

Hur som. Bf 8/4-22

• Anonym (KL)
    tigerbaby skrev 2021-07-31 21:32:43 följande:

Grattis till er andra!

Har ni många symtom? Eller få?

Har svårt att veta vad som är symptom, även fast jag varit gravid förut.

Gråter till typ allt som är minsta sorgligt, fint eller gulligt. + att jag nyser så otroligt mycket, haha.

Jag har mer symtom den här gången än förra (MA). Har illamående som kommer och går (hade jag inte när jag fick MA, så känns ju lite hoppfullt), har mycket lättare till gråt och kissar betydligt oftare. Lite svag molvärk/"mensvärk" av och till.

Testar fortfarande varje morgon, och det blir starkare och starkare, så det känns ju också bra. Har tänkt boka in ett privat VUL v. 7+0/8+0, hoppas så att det går vägen den här gången!
  • Anonym (Sels11)

Grattis till er som plussat! Jag hoppar in också.. plussade igår och har bf den 6/4 =)

Tredje barnet!

• Solros2022
    Anonym (Sels11) skrev 2021-08-01 19:25:22 följande:

Grattis till er som plussat! Jag hoppar in också.. plussade igår och har bf den 6/4 =)

Tredje barnet!

Samma datum och tredje barnet för båda, kul! Hur gamla är dina andra barn?
  • Anonym (Sels11)

Mina barn är 11 och 6 år! Så det var ett tag sen om man säger så :)

• MotherOfMiracles

Hej tråden!

Jag plussade svagt i torsdags och desto starkare idag. Bf 6/4 enligt NC.

Det här lilla pyret har blivit till mitt i en separation. Jag kommer bli ensamstående fyrbarnsmamma, men det skrämmer mig inte. Jag kommer bo kvar i huset och jag kommer klara livet galant.

Förlorade ett barn i vecka 13 i april i år och rädslan är enorm. Snälla lilla mirakel, stanna!

• Bunkan

Åh bara väntat på att en sånhär tråd ska starta! Plussade i måndags :) Dock sjukt skeptisk till att fröet kommer stanna kvar, men hoppas!

Har en ofostrig graviditet bakom mig våren 2019 och en dotter född augusti 2020.

Om fröet stannar bör BF bli kring 1a april.

• Anonym (hoppas!!)
    MotherOfMiracles skrev 2021-08-01 21:36:20 följande:

Hej tråden!

Jag plussade svagt i torsdags och desto starkare idag. Bf 6/4 enligt NC.

Det här lilla pyret har blivit till mitt i en separation. Jag kommer bli ensamstående fyrbarnsmamma, men det skrämmer mig inte. Jag kommer bo kvar i huset och jag kommer klara livet galant.

Förlorade ett barn i vecka 13 i april i år och rädslan är enorm. Snälla lilla mirakel, stanna!

GRATTIS <3 Underbar inställning du har, hoppas att allt ska gå bra för dig!

Svar på tråden BF April 2022