Inlägg från: Anonym (Anonym signatur) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym signatur)

    Jag vill va en kvinna!

    Kvinnor har det så enkelt, behöver inte jobba utan kan förlita sig på att sin man sköter den biten, ryter han ifrån kan hon börja gråta och gå in i försvarsställning eller hota med att lämna (hon är ju kvinna så hon blir uppraggad konstant) varför ska kvinnor ha det så lätt och inte vi män?! Inte konstigt att män är överrepresenterade i självmordsstatistiken

  • Svar på tråden Jag vill va en kvinna!
  • Anonym (Anonym signatur)

    Hur många av er som skrivit här går på bidrag då? Svara! Jag är trött på att behöva bidra till samhället, har gjort det länge nog, medan mina skattepengar ska gå till nån som rullar tummarna hela dagarna. Varför får inte jag rulla tummarna också? Jag hatar arbete

  • Anonym (Anonym signatur)
    Anonym (Matilda) skrev 2021-08-01 17:03:27 följande:

    Du kan byta med mig.

    Jag är ensamstående mamma på heltid till 6 barn. Jag bor på landet i ett eget hus där jag måste kunna göra allt. Jag måste kunna enkel meckning av bil, skotta snö, klyva ved, fixa pannan, vara hushållsfixare av huset på akuta saker, klippa gräs osv samt handla, laga mat, tvätta, betala räkningar, sköta barnen, städa, etc...

    Deras pappa tyckte visst jag var för tråkig och valde en blondin på 30 år utan barn och botox i hela ansiktet och jag lovar att hon inte klarar av ens att knyta en soppåse utan att bryta samman.

    Vill du byta?


    Behöver du bidra till samhället då? För om inte så byter jag gärna. Jag hatar arbete
  • Anonym (Anonym signatur)
    Anonym (man) skrev 2021-08-01 18:12:48 följande:

    Tror du på riktigt att de som latar sig har det bättre? TS är tyvärr bara ett exempel på människor som inte förstår att med arbete och ansvar följer styrka och välbefinnande.


    Det kanske säger sig själv? Brukar ha det jävligt bra på semestrar och dylikt för jag behöver inte göra nåt medan jobb kräver bara massa ansträngningar. Är ju knappast nån som gör frivilligt
  • Anonym (Anonym signatur)
    Glinda från Oz skrev 2021-08-01 18:01:49 följande:

    Kvinnorna blir alltså försörjda av sina män men har samtidigt råd att lämna honom? Hur går det till enligt dig? I Sverige finns inget underhåll till vuxna vid skilsmässa.


    De tar ju hälften av hans tillgångar, lever på underhåll eller flyttar hem till exempelvis föräldrarna som försörjer dem. I den moderna världen har folk inte samvete nog att ta sitt ansvar. I synnerhet inte kvinnor, det var bättre förr.
  • Anonym (Anonym signatur)
    Anonym (Eh) skrev 2021-08-01 19:20:44 följande:

    Detta svaret visar på hur okunnig du är i ämnet. Det är väldigt stor skillnad i att ha semester och vara arbetslös. De flesta arbetslösa blir extremt stressade av att inte ha sysselsättning. Samt att ha dålig ekonomi. Och om man aldrig jobbar så har man aldrig semester. Man kan aldrig slappna av eller känna sig välförtjänt av något.

    Jag var arbetslös bara 3 månader i början av året, och var nära depression! Så nej det är ej en enda lång semester.


    Dålig ekonomi får man av att inte jobba så det är ju därför man gör det! Om man däremot får ut 20 000 i socialbidrag då är den biten löst och man behöver inte jobba och då har man kontroll över sitt liv och då är det rena semestern. Man arbetar för att man måste, inte för att man vill. Är ingen som VILL arbeta, då kunde man gjort det gratis
  • Anonym (Anonym signatur)
    Anonym (Stina) skrev 2021-08-02 00:21:06 följande:

    Din beskrivning av Att Vara Kvinna handlar helt om relationen till män. Vilket i sig är talande men det är en annan historia som du nog inte är redo för. Så eftersom du utgår från konceptet Vara Kvinna genom att ha en relation men män så tycker jag att du väl kan testa att ha en relation med en man? Inled en relation med en man som gillar män. Se till att han är större och starkare än du och gör dig helt ekonomiskt beroende av honom. Återkom om ett år och berätta om dina erfarenheter. :)


    Mm fast nu är jag inte bög. Annars hade jag nog kunnat göra det
  • Anonym (Anonym signatur)
    Anonym (Kalle) skrev 2021-08-02 13:45:02 följande:

    Tr*ll. Skaffa dig ett liv istället för att sitta här och larva dig.


    Wh*teknight

    Jag lovar, kvinnorna kommer inte ligga med dig bara för att du tar deras parti
  • Anonym (Anonym signatur)
    Anonym (trötter) skrev 2021-08-07 12:45:46 följande:

    Nej, men möjligen kommer vi att göra det för att han inte är en gnällfis som tror  att något kön får allt gratis i livet.


    Ni kvinnor får ju det. Går hemma hela dagarna medan era män sliter ut sig. Skäms!
  • Anonym (Anonym signatur)
    Anonym (trötter) skrev 2021-08-07 15:13:19 följande:

    HAHAHAHAHAHAHAHAH!


    Vad är det som är så roligt? Har du några motargument eller är du en feminist/kommunist som bara vevar med armarna och låter som en schimpans när du får mothugg?
  • Anonym (Anonym signatur)
    Fjäril kär skrev 2021-08-08 09:13:37 följande:

    Exakt vilka kvinnor går hemma? Nämn EN


    Har en släkting vars fru gör det. Så, nu nämnde jag en
  • Anonym (Anonym signatur)
    Xenia skrev 2021-08-09 14:44:24 följande:

    Du har inte bara en konstig kvinnosyn utan en konstig manssyn också.

    Så alla män tycker precis som du, tror du, och den som inte gör det fjäskar för kvinnorna för att få ligga? Nej, det finns smarta män också.

    Hela det där "white knight"-konceptet är ju urlöjligt. Skulle möjligen kunna stämma AFK men inte på nätet. Det är bara ytterligare ett sätt att försöka ogiltigförklara den som inte håller med.

    Varför finns inget motsvarande begrepp för en kvinna som säger emot en kvinna och tar männens parti?


    För att det inte finns såna kvinnor. Men om de finns får du mer än gärna informera mig. Då kanske det finns en strimma av hopp iallafall.
  • Anonym (Anonym signatur)
    EnAnonumius skrev 2021-08-11 08:11:17 följande:

    Bara för att du har EN släkting vars fru går hemma så skall du hoppa på och utgå från att det är vanligt bland kvinnor.

    Så du är dummare än en imbecill människa..

    Tack för att du bekräftade mig detta.


    nej för du ville ha ETT ENDA exempel, och det var precis vad du fick. Kvinnor är lata, men de skyller gärna på social fobi och skit för att få bidrag. Jag vill inte heller vara social men jag härdar mig själv istället för att gömma mig bakom en diagnos
  • Anonym (Anonym signatur)
    EnAnonumius skrev 2021-08-14 21:34:02 följande:

    Det var aldrig jag som efterfrågade om ett enda exempel på en kvinna som går hemma.

    Det var "Fjäril kär" som bad om ett enda exempel. För dem som kan läsa ser tydliga skillnader mellan mig "EnAnonumius" och "Fjäril kär".

    Apropå lathet. Du verkar ju vara för lat att kunna hålla isär på vem som skriver vad. Du kanske kan be din lata mamma som går på bidrag om hon orkar att hjälpa dig att läsa vem som skriver vad åt dig i fortsättningen. Men din mamma är väl kanske för lat till det då hon är ju också kvinna, då kvinnor enligt dig är ju lata.

    Sedan så är det fan på tiden att du slänger fram objektiva bevis på dina påstående om kvinnor.


    Har man inte ett jobb så har man inga förpliktelser, man gör vad man vill när det passar en och då är man LAT! Hushållsarbete har inget med jobbet att göra för det är bara nåt man gör till sig själv. Man har ingen chef där som säger åt en vad man ska göra och när det är deadline. Man bestämmer själv. Att vara hemmafru är alltså inget arbete, det är en lyx. Och i det moderna samhället om den hårt arbetande mannen säger åt sin hemmafru att maten inte är klar när han kommer hem så vänder hon bara på allt och ryter ifrån och börjar babbla på om jämställdhet för DÅ ska det plötsligt vara jämställt. Samma sak att mannen ska betala för allt DÅ ska det plötsligt vara jämställt, typisk feministlogik. Och jag hatar feminister. Min enda tröst är att de kommer brinna i helvetet när de dör. Blir nog lite ordning nästa år också när Moderaterna vinner valet såvida det inte blir valfusk vilket det faktiskt var 2018

    Så ja det vore skönare att vara kvinna i det här feminiserade landet där männen inte vågar stå på sig längre.

    Det var bättre förr
  • Anonym (Anonym signatur)
    Anonym (suck) skrev 2021-08-22 11:33:35 följande:

    Jag har social fobi och är väldigt lat, deprimerad samt flera andra diagnoser. Hur mycket bidrag får jag? 0kr. Krävs lite mer än så va.


    Vem är det som försörjer dig då?
  • Anonym (Anonym signatur)
    Xenia skrev 2021-08-22 12:07:22 följande:

    Haha, alla partier säger att de vill ha jämställdhet, även moderaterna. Du får väl flytta till talibanernas Afghanistan för att hitta ett samhälle som håller kvinnorna på plats. Fast där tvingas kvinnorna vara hemmafruar, de får inte gå ut utan sin man/far/bror/son. 

    När kvinnorna stannar hemma med barnen här är det ett gemensamt beslut och då måste förstås mannen/pappan betala. Han bidrar med sina pengar, hon bidrar med sitt arbete med hem och barn. Om du tror att vara hemma med små barn betyder att lata sig så visar det att du inte nån erfarenhet av barn. Lika bra det, du verkar ha dålig empati. 

    Du verkar ha dålig koll, kanske du är ett troll.


    Det här landet kommer snart bli som afghanistan eftersom ni vill ha in obegränsat med kebaber här
Svar på tråden Jag vill va en kvinna!