• Mimmiimimmii

    Dotter syster avundsjuk?

    Jag blev mamma till en dotter för 6 mån sedan o har två pojkar sedan innan. Min syster fick sin tredje pojk innan mig o sedan jag gick vår dotter har hon behandlat mig så illa. Vi har tyvärr aldrig haft en nära kontakt o hon har alltid enligt mig som lillasyster fått allt. Uppmärksamhet av våra föräldrar mm. Jag är typiskt storasystern som man ringer om man behöver hjälp eller annat . Hon var nog inte beredd på att vi skulle få en bebis till o jag funderar på om hon behandlar mig såhär för hon är avundsjuk? Nån som känner igen sig? Hon har knappt velat ses sedan vi fick vår dotter och gäller elakakommentrarer.

  • Svar på tråden Dotter syster avundsjuk?
  • Kusinen

    Som känner igen sig i vad? Att plötsligt börja bli elak mot sin syster?

    Det är ju omöjligt att veta varför, avundsjuka på barnet låter ju osannolikt då hon själv har barn som hon garanterat är lika nöjd med som du med dina om det inte är något allvarligt fel

    Bästa är väl att tala om för din syster att du upplever att hon ändrat sitt beteende på sista tiden och fråga varför. Kanske mår hon dåligt över någotm är inne i en depression eller vad som helst.

  • Mimmiimimmii

    Förstår att det är svårt att sätta sig in i. Jag undrar bara om någon blivit avundsjuk på syster eller annat omgav just kön. Är förbjudet att prata om men vet ju att det förekommer. Letar orsaker till att hon blivit sån under denna tiden o vet inte att det hänt bpgot särskilt som skulle göra henne sur.

  • annabellelee

    Det låter ju som att ni har en smula ansträngt förhållande, men varför har du fått för dig att det är din dotter hon är avundsjuk på? Det är ju en möjlig förklaring, men det finns ju hundra andra tänkbara förklaringar. Kanske säger din förklaring mer om vaddu tänker än om henne? Prata med henne och säg att du saknar henne är mitt förslag.

  • Jw83

    Ni har aldrig haft en nära relation och du har alltid varit avundsjuk på att hon fått mer uppmärksamhet av era föräldrar. Hon behöver väl inte fler anledningar ? Hon tycker nog att hennes barn är 100 gånger sötare och bättre än dina barn på alla sätt (för så funkar mammor). För henne är det nog närmre till hands att du är avundsjuk för att hennes bebis är sötare än din ( för så funkar ens hjärna när man har bebis)

  • Emala

    Varför skulle hon vara avundsjuk?

    Hon har ju också tre barn.

    Du får väl fråga henne varför hon behandlar dig illa, kanske är det något du sagt eller gjort som du inte tänkt på?

Svar på tråden Dotter syster avundsjuk?