• Anonym (M)

    Sambon sa att han inte känner något

    Flyttade ihop med min kille för ett halvår sen. Vi har varit ett par i fem år, men inte bott ihop mer än vissa perioder.

    Nu har vårt sexliv förändrats drastiskt. Vi har sex någon gång i veckan, men sexet är så dåligt. Förut var det passionerat och hett, och båda fick orgasm. Nu är det krystat på något sätt. Som om vi bara gör det för att.

    Han sa ikväll att han inte känner så mycket när vi har sex. Jag blev sårad, men visade det inte. Visste inte riktigt vad jag skulle säga.

    Men vad betyder det? Är jag slapp? Jag har märkt att han inte attraheras av mig på samma sätt längre. Jag är en attraktiv tjej, men jag kan tänka mig att den där starka passionen försvinner när man bor under samma tak, det har den iallafall gjort för oss.

    Han är väldigt gullig och kärleksfull mot mig. Enbart den sexuella biten som förändrats. Och så kanske det är och det är väl okej.

    Ville bara skriva av mig.

  • Svar på tråden Sambon sa att han inte känner något
  • Anonym (Jju)

    Det är inte alls säkert att det har något med dig att göra. Sexlusten kan variera över tiden. Jag har haft både hög och låg lust i olika perioder i mitt liv. Som högst när jag var 20 och 45. Som lägst när jag var 30. Kan tex vara beroende på stress på jobbet, humöret och levnadsglädjen i övrigt.

  • Anonym (Pelle)

    Har du gått upp i vikt sen ni träffades?

  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Gah) skrev 2021-08-04 02:15:28 följande:

    Men Pelle!! Vad är det för fel på dig!?!?


    Jag ställer en valid fråga ?

    Det är en vanligt orsak till att man tappar attraktionen till sin partner. Väldigt vanligt att man går ner sig och lägger på vikt i en relation. Man blir bekväm och lat...
  • Anonym (E)

    Tror inte det beror på dig utan på honom. För att en kille inte ska känna nåt ska det vara en riktigt stor skillnad och om han varit nöjd förut så är det inte så, och även om det vore så är det hans problem och inte ditt, du kan ändå inte göra mycket åt det.

    Nej, det här är nog en mer mental grej och självklart ska ni inte ha sex om ni gör det "bara för att", det kommer bara att göra sexlivet ännu sämre.

  • ChrisH

    Jag tror att din sambo runkar för mycket.

    Säg åt honom att sluta runka helt i ett par veckor, jag garanterar att det kommer hjälpa. ????????

  • Anonym (M)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-08-04 01:20:35 följande:

    Har du gått upp i vikt sen ni träffades?


    Nej, jag är naturligt slank och jag tränar även på gym fyra dagar i veckan.. om nu detta är relevant.
  • Anonym (M)
    ChrisH skrev 2021-08-04 08:01:18 följande:

    Jag tror att din sambo runkar för mycket.

    Säg åt honom att sluta runka helt i ett par veckor, jag garanterar att det kommer hjälpa. ????????


    Kanske ska fråga honom om det, men vill inte lägga mig i hans onani, men klart om det kan vara orsaken kanske jag ska fråga..
  • Anonym (123)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-08-04 03:07:02 följande:
    Jag ställer en valid fråga ?

    Det är en vanligt orsak till att man tappar attraktionen till sin partner. Väldigt vanligt att man går ner sig och lägger på vikt i en relation. Man blir bekväm och lat...
    Det är det första du tänker då skulle ha skett? 
  • Anonym (M)
    Anonym (E) skrev 2021-08-04 07:46:54 följande:

    Tror inte det beror på dig utan på honom. För att en kille inte ska känna nåt ska det vara en riktigt stor skillnad och om han varit nöjd förut så är det inte så, och även om det vore så är det hans problem och inte ditt, du kan ändå inte göra mycket åt det.

    Nej, det här är nog en mer mental grej och självklart ska ni inte ha sex om ni gör det "bara för att", det kommer bara att göra sexlivet ännu sämre.


    Sant. Kanske bör ta ett avstånd ett tag från sexbiten och låta bli att pressa fram något.
  • Anonym (M)
    Anonym (Jju) skrev 2021-08-04 00:44:13 följande:

    Det är inte alls säkert att det har något med dig att göra. Sexlusten kan variera över tiden. Jag har haft både hög och låg lust i olika perioder i mitt liv. Som högst när jag var 20 och 45. Som lägst när jag var 30. Kan tex vara beroende på stress på jobbet, humöret och levnadsglädjen i övrigt.


    Han är 32. Tror du det är vanligt killar tappar sexlusten där någonstans? Individuellt kanske.
  • Anonym (Jju)
    Anonym (M) skrev 2021-08-04 08:19:48 följande:

    Han är 32. Tror du det är vanligt killar tappar sexlusten där någonstans? Individuellt kanske.


    Jag tror det är individuellt. I mitt fall mådde jag inte så bra av flera olika anledningar när jag var i den åldern.
  • Anonym (W)
    Anonym (M) skrev 2021-08-04 00:32:01 följande:

    Flyttade ihop med min kille för ett halvår sen. Vi har varit ett par i fem år, men inte bott ihop mer än vissa perioder.

    Nu har vårt sexliv förändrats drastiskt. Vi har sex någon gång i veckan, men sexet är så dåligt. Förut var det passionerat och hett, och båda fick orgasm. Nu är det krystat på något sätt. Som om vi bara gör det för att.

    Han sa ikväll att han inte känner så mycket när vi har sex. Jag blev sårad, men visade det inte. Visste inte riktigt vad jag skulle säga.

    Men vad betyder det? Är jag slapp? Jag har märkt att han inte attraheras av mig på samma sätt längre. Jag är en attraktiv tjej, men jag kan tänka mig att den där starka passionen försvinner när man bor under samma tak, det har den iallafall gjort för oss.

    Han är väldigt gullig och kärleksfull mot mig. Enbart den sexuella biten som förändrats. Och så kanske det är och det är väl okej.

    Ville bara skriva av mig.


    Hur ska någon här veta vad han menar när han säger så? Du måste ju prata med honom, inte bara nöja dig ett sådant svar. Om ni inte kan kommunicera så kommer ni aldrig få en bra relation. 
  • Anonym (Solveig)

    Jag tror att det har med att göra att ni har flyttat ihop nyligen. Om sexlivet var bättre när ni hade lite mer avstånd mellan er är det säkert där problemet ligger. 

    Han kanske tappar lusten när han ser dig naken varje dag osv. Det kanske blev för mycket. 

  • Anonym (Pelle)
    Anonym (M) skrev 2021-08-04 08:19:48 följande:

    Han är 32. Tror du det är vanligt killar tappar sexlusten där någonstans? Individuellt kanske.


    Jag är äldre än din kille och min sexlust har då varit konstant sen puberteten.

    Så det måste vara individuellt.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (M) skrev 2021-08-04 08:16:53 följande:

    Nej, jag är naturligt slank och jag tränar även på gym fyra dagar i veckan.. om nu detta är relevant.


    Då tror jag inte hos dig problemet sitter. Låter helt galet att han skulle tappa lusten till dig då.
  • ChrisH
    Anonym (M) skrev 2021-08-04 08:17:47 följande:

    Kanske ska fråga honom om det, men vill inte lägga mig i hans onani, men klart om det kan vara orsaken kanske jag ska fråga..


    Spinner vidare på detta spåret och misstänker att utöver för mycket runkade så kan det vara det så kallade "Death grip-syndrome" (googla det). Det innebär att han har ett väldigt hårt och tight grepp medan han runkar och får en känsla som man inte kan få i en vagina, därför får han inte samma stimulans under ett samlag.

    Antingen så får han ändra onaniteknik eller sluta runka helt, jag föreslår fortfarande det sistnämnda.
  • Anonym (...)
    Anonym (M) skrev 2021-08-04 00:32:01 följande:

    Flyttade ihop med min kille för ett halvår sen. Vi har varit ett par i fem år, men inte bott ihop mer än vissa perioder.

    Nu har vårt sexliv förändrats drastiskt. Vi har sex någon gång i veckan, men sexet är så dåligt. Förut var det passionerat och hett, och båda fick orgasm. Nu är det krystat på något sätt. Som om vi bara gör det för att.

    Han sa ikväll att han inte känner så mycket när vi har sex. Jag blev sårad, men visade det inte. Visste inte riktigt vad jag skulle säga.

    Men vad betyder det? Är jag slapp? Jag har märkt att han inte attraheras av mig på samma sätt längre. Jag är en attraktiv tjej, men jag kan tänka mig att den där starka passionen försvinner när man bor under samma tak, det har den iallafall gjort för oss.

    Han är väldigt gullig och kärleksfull mot mig. Enbart den sexuella biten som förändrats. Och så kanske det är och det är väl okej.

    Ville bara skriva av mig.


    Be honom förtydliga. Det är ju rätt stor skillnad om han menar att du är ?slapp? (och varför skulle du ha blivit det helt plötsligt?) eller om han inte känner lust till dig.

    Om det inte beror på en tillfällig svacka på grund av stress eller liknande så är det inte alls okej. Vissa människor är bara jävligt omb(ytliga) när det gäller sex..
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Solveig) skrev 2021-08-04 10:56:30 följande:
    Jag tror att det har med att göra att ni har flyttat ihop nyligen. Om sexlivet var bättre när ni hade lite mer avstånd mellan er är det säkert där problemet ligger. 

    Han kanske tappar lusten när han ser dig naken varje dag osv. Det kanske blev för mycket. 
    Så kan det vara.
Svar på tråden Sambon sa att han inte känner något