Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

    Hur många män läser på om kvinnokroppen?

    Mitt ex var väldigt smart och påläst och intresserad av många olika ämnen.

    Särskilt intresserad var han av att läsa om kvinnlig anatomi, visste mer om hur kvinnokroppen funkar än jag själv (inte bara i sexuella sammanhang). Han var min första kille och efter en timmes kämpande från hans sida fick jag mitt livs första orgasm. Han köpte böcker med orgasmtips för kvinnor, vibratorer. Var helt obrydd om t ex mens, älskade att slicka och ge tillfredsställelse. Vi hade det väldigt bra sexuellt, mycket för att han var lyhörd och verkligen intresserad av hur kvinnor funkar.

    Nu undrar jag: finns det fler män som är så pålästa om kvinnokroppen? Eller är det en upplevelse som aldrig mer kommer tillbaka?

  • Svar på tråden Hur många män läser på om kvinnokroppen?
  • Anonym (H)

    Han blev bra på det för att han var väldigt intresserad, skulle jag säga. Och hade övat mycket.

    Men det var en fördel att han läst på så mycket och var kunnig om kvinnokroppen.

  • Anonym (H)

    Han var väldigt lyhörd och öppen för vad jag gillade.

    Menade mer att det var en fördel att han var påläst eftersom han visste att in ut sprut inte räckte, att han aldrig tyckte kvinnokroppen var äcklig (mens, flytningar etc), han hade koll på pms, g-punkten, klitoris, etc. Sen använde han väl böcker mer för att testa nya grejer och se om det var nåt som skulle uppskattas etc.

  • Anonym (H)

    Är lite orolig för att han var unik, och att jag aldrig mer ska träffa en man som är så genuint intresserad av att ge njutning, få en kvinna att slappna av, låta det ta tid osv. Sen var det ju också kul och intressant att han hade så bra koll i allmänhet.

    Han var min första och där hade jag nog rejäl tur.

  • Anonym (H)

    Alltså jag har haft några ligg efter honom.

    Och de har verkat helt clueless. In ut sprut, klart. Några halvhjärtade fingranden. Tyckt att man inte kan ha sex under mens. Verkat rätt oengagerade.

    Jag saknar verkligt engagemang i sexet! I oss båda, i min njutning. Alltså han kunde hålla på länge, slicka eller pulla i en timme om det krävdes.

    Undrar nu om jag kommer att behöva nöja mig med detta ovan? Män som inte egentligen är så intresserade av den de har sex med?

  • Anonym (H)
    Anonym (Johan) skrev 2021-08-05 15:49:24 följande:

    Jag började läsa på om kvinnokroppen i samband med att frun blev gravid. Följde liksom förändringen på fostret och kvinnokroppen och blev väldigt fascinerad. Därefter läste jag på av intresse om kroppen efter förlossning, hormoner, effekt av ägglossning och pms.

    Jisses... eloge till er kvinnor som orkar leva i en kvinnokropp. Vilket arbete den gör för att kunna skapa liv.

    Fått en bättre förståelse för mon frus mående och sexlust kopplat till hennes cykel. Så måste verkligen säga att vi har ett betydligt bättre samliv än innan barn. Äntligen -förstår- jag henne mer utifrån fakta och kunskap. Förr trodde jag bara hon var känslig och gnatig.


    Ja, det är också detta jag menar! Precis som du hade han koll på allt sånt och det underlättade faktiskt vår relation och gjorde den bättre.
  • Anonym (H)
    Stoppafuskarna skrev 2021-08-05 15:49:31 följande:

    Du kommer hitta fler som honom. Bara individer som beter sig högst olika


    Tror du verkligen det? Efter vad jag hört av vänner, så är deras killar inte alls så. Känns lite som att leta efter en nål i en höstack.
  • Anonym (H)
    Tecum skrev 2021-08-05 19:59:04 följande:

    Kunde vara mig du beskriver. Vi som var unga på 70-talet fick oss itutat att kvinnans njutning var mannens ansvar så det är klart att man läste på. Givetvis vill man bli en bra älskare och även teoretiska kunskaper är värdefulla. Allt om sex har intresserat mig. Jag har aldrig tyckt att kvinnokroppen är äcklig eller mystisk, däremot fascinerande, föränderlig och imponerande. Jag visste mer om kvinnokroppen och dess funktioner än min fru när vi träffades och det är inget ovanligt att kvinnor är okunniga om sin kropps funktioner och variationer under menscykeln.

    Jag tror inte att jag är någon ovanlig man, du har nog bara haft otur.


    Du ger mig ändå lite hopp, att det kanske finns fler.
  • Anonym (H)
    Anonym (A) skrev 2021-08-05 19:14:53 följande:

    Det finns och jag har kontakt med honom idag. Alltid under alla mina relationer, behövt fejka mina orgasmer för de inte hittat min klitta. Jag fick dock min första orgasm med denna kille, som talade om för mig att han är oerhört påläst gällande kvinnans anatomi. Han använde sig av tekniker som jag inte ens var medveten om. Så blev otroligt överraskad!


    Åh vad jag känner igen det här. Har tyvärr inte kontakt med mitt ex och de jag och mina vänner träffat har tyvärr inte alls haft det intresset eller engagemanget. Känns mörkt om man aldrig mer ska få uppleva det!
  • Anonym (H)
    Anonym (bristvara) skrev 2021-08-05 18:34:07 följande:

    Haha finns inte en chans att man kan lära sig hur en kvinna njuter i skolan (OBS! de är alla olika)

    Det handlar om teknik till en tredjedel högst pga denna olikhet jag nämnde. Mest handlar det om känsla, lyhördhet, mycket träning och oändligt utforskande och effektivt praktiserande.

    Jag har haft tur som du TS och haft några fantastiska älskare av båda könen, men av mina sista 5 har ingen haft varken intresse eller koll ( män runt 30 strecket).  De har varit riktigt dråpliga älskare där samma tankar slagit mig. Att det kanske aldrig mer skulle gå att finna en sådan dedikerad drömälskare som jag tidigare upplevt?  Dåligt sex är långt värre än inget sex!


    Samma här. Om det ska vara den nivån jag upplevt nu på sistone är det lika bra att vara utan. Hoppas verkligen mitt ex inte var den sista av den kalibern! Fattade ju att det var ovanligt bra med honom, men ännu mer nu när jag har nåt att jämföra med. Kommer drömma om vårt sex och hans engagemang tills jag förhoppningsvis kan hitta en ny, engagerad, påläst man. Hoppas det inte är kört...

    Sex är ju så underbart med en sån person!
  • Anonym (H)
    Vila365 skrev 2021-08-05 23:58:30 följande:

    Är precis som ditt ex ts, läser på mycket och farsineras otroligt mycket av kvinnokroppen och hur den funkar.

    Om tex tjejen hintar om ngt speciellt hon gillar, läser jag på till nästa gång vi ses. Har fått flera kvinnor att uppleva sina första G-punktaorgasmer och sprut.

    En lyckad fisting också, då hon tappade verklighetskontkten helt.

    Inget av detta hade jag klarat av utan en del teori och (även några how to-filmer)

    Tycker att det är bådas ansvar att se till att båda njuter och vara lyhörda för den andras ev kinks och uppfylla dem också.


    Tack för att det finns fler! Då behöver jag inte tappa hoppet helt. Känns bara som att man måste ha så mycket kasst sex innan man hittar dessa guldkorn till män...
  • Anonym (H)

    Av de jag haft sex med efter mitt ex har endast en brytt sig om klitoris, och samtliga har haft bråttom. In och ut typ. Inte alls det där att det får ta tid, kolla in hur personen reagerar etc. Bygga upp en tillit och stämning, få en att slappna av. De flesta verkar inte vilja dra ut på akten, utan det är mer pangbom efter lite kyssande. Och om jag pratar med vänner så är det verkligen inte en enda som varit så som mitt ex. Dock verkar det ju finnas några här i tråden!

    Jag har självklart ansträngt mig tillbaka med mitt ex för att han ska ha det så skönt som möjligt, läst böcker, etc. Men hans problem var väl snarast att han gärna kom för snabbt när vi hade penetrativt sex, så där testade vi oss mycket fram med olika typer av stimulans. Men han älskade verkligen också att ge njutning, och det var också så härligt att han visste så mycket om kvinnor, våra cykler, olika tekniker etc. Saknar det.

Svar på tråden Hur många män läser på om kvinnokroppen?