• Anonym (Förkrossad)

Hjälp

Hur överlever man när den man älskade med hela sin själ valt en annan och sedan blir gravid med denne inom en snar framtid? Med snar framtid menar jag att det gått 6 månader sedan vårt uppbrott. Hon hade träffat en annan, därför ville hon lämna mig. Hon kontaktade mig och berättade om sin graviditet, som ju inte var planerad, idag. Jag vill dö. Jag vill lägga all skuld på henne. Hon förstörde mitt liv och nu vill jag hämnas och förstöra hennes. Orkar inte med detta. Jag är helt förkrossad

• Svar på tråden Hjälp
  • Anonym (55+)

Så kände jag oxå, han var den rätte för mig men?. ville dö/ skämmas för att ha blivit lämnad. Men skärpte mig. Har en ungdom hos mig.

Var gift med en man , han var sökande o hittade en man via chatt under tiden vi var gifta. Kunde ändå inte hata honom, han hittade sin identitet, men den jäkeln som inte lämnade mitt x i fred. Vi kunde ha gjort ett bra avslut på äktenskapet, men han gav inget respekt . Så det blir tuff framtid för mig ensam efter ett långt äktenskap. Vill absolut inte träffa jäkeln.

Just nu är jag bränd , det får ta sin tid framöver och bearbeta . Vill jag ha en ny man eller vara singel resten av mitt liv. Det återstår o se. Är 55+.

TS verkar vara ung så du har möjlighet att hitta en ny. Hon var inte den rätte för dig. Du kommer att hitta en. Ta det lugnt?

• Anonym (X)

Hur länge var ni tillsammans?

• Anonym (J)
    Anonym (Förkrossad) skrev 2021-08-08 22:35:51 följande:

Hur kan hon vara gravid nu? Hur kan hon välja att sätta ett barn till världen med en ny person såhär snabbt? Jag önskar att hon gjorde abort

Det var ju inte planerat skrev du ju. Förmodligen för att hon känner för det här fostret. Hon skulle säkert känt likadant om det var med dig hon blev gravid. Tror inte det egentligen handlar om den nya killen.

Men oavsett. Det är ett beslut hon och han gör. Inte du.

Låter hemskt.. men lita på att tiden kommer minska smärtan.
  • Anonym (Förkrossad)
    Anonym (X) skrev 2021-08-09 00:07:39 följande:

Hur länge var ni tillsammans?

3 år. Bodde ihop, planerade ett helt liv ihop.
  • Anonym (Förkrossad)
    Anonym (J) skrev 2021-08-09 00:23:17 följande:

Det var ju inte planerat skrev du ju. Förmodligen för att hon känner för det här fostret. Hon skulle säkert känt likadant om det var med dig hon blev gravid. Tror inte det egentligen handlar om den nya killen.

Men oavsett. Det är ett beslut hon och han gör. Inte du.

Låter hemskt.. men lita på att tiden kommer minska smärtan.

Hur kan man vara så oansvarig och bli gravid så tidigt? Det är respektlöst. Jag får ju ingen tid att samla ihop mina bitar av mig själv och kunna gå vidare. Inte planerat.. hon säger att hon åt p-piller men jag tvivlar. Vem vet när deras förhållande egentligen påbörjade. Hon säger att hon inte var otrogen men med facit i hand känns det osannolikt.
  • Anonym (Drop it)
    Anonym (Förkrossad) skrev 2021-08-09 06:29:12 följande:

Hur kan man vara så oansvarig och bli gravid så tidigt? Det är respektlöst. Jag får ju ingen tid att samla ihop mina bitar av mig själv och kunna gå vidare. Inte planerat.. hon säger att hon åt p-piller men jag tvivlar. Vem vet när deras förhållande egentligen påbörjade. Hon säger att hon inte var otrogen men med facit i hand känns det osannolikt.

Mot vem är det respektlös att bli gravid? Mot dig? Som hon valde att avsluta med? Mot det blivande barnet?

Om du behöver hjälp med att gå vidare, så ta den hjälpen men ditt ex har absolut inget ansvar för dig eller ditt mående så du ska hinna samla ihop dig. Vad hade du tyckt varit lämpligt? 1 år? 10 år?

Vi alla är ansvariga får vårt egna liv och vår egen lycka. Du verkar vara i behov av psykologstöd, familj och en hobby.

Sånt är livet, sånt är livet. Den man förlorar, vinner en annan...

Din lycka avgör du själv och inte någon annan.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Förkrossad) skrev 2021-08-08 22:24:52 följande:
    För att hon lovade mig att vi skulle leva tillsammans, sen träffar hon en annan och jag får vackert stå åt sidan för att hon ska få leva sitt liv. Hon berättade det för att jag inte skulle få höra det från någon annan. Jag är inte stolt över svaret jag skrev som i princip var att jag aldrig vill höra från henne igen och att jag inte är glad för deras skull. Jag unnar inte dom barn. Vi skulle leva tillsammans. Vi skulle skaffa barn. Jag gav henne mitt allt
    Hon är inte skyldig dig att ha en relation bara för att DU vill. Hoppas att du håller det du sagt och aldrig mer kontaktar henne!
  • Anonym (FYI)
    Så hon skulle ha frågat dig när DU är ok med att hon skaffar barn eller nåt....? Hör du inte hur sjuka tankar du har?

Med facit i hand måste man säga att det är konstigt att hon inte lämnade dig tidigare, men otrogen finns noll misstanke om faktiskt.
  • Anonym (@)
    Hennes graviditet angår inte dig. Hon har all rätt att skaffa barn om hon vill det. Sannolikt började hon gå vidare en bra tid innan hon lämnade dig. Därför har hon inte samma bearbetningsprocess att gå igenom som du har nu. Sannolikt var hon inte lika lycklig i er relation som du var. Jag förstår att det känns tufft, men inget blir bättre av att du riktar ilska mot henne. Det har trotts allt gått sex månader sedan er separation och du verkar vara på samma ställe som den dagen då du blev lämnad. Du behöver nog professionell hjälp för att kunna släppa henne och gå vidare. Som sagt, din bitterhet och ilska gör dig inget gott.
  • Anniepannie92

Du får absolut inte göra någonting mot den här kvinnan. Hon är en fri människa och har inga plikter mot dig och det har hon aldrig haft. Ni hade en relation som tog slut. Även om ni fortfarande hade haft en relation så hade hon varit lika fri att gå när som helst och skaffa barn med någon annan.

Nu är det du som tar och ringer vårdcentralen och berättar om hur du mår. Du kommer få bra hjälp och stöd där.

Svar på tråden Hjälp