BIM September
Hej!
Hittade ingen tråd för september så startar upp en här. Vi jobbar på vår biologiska nummer 3 (har även ett placerat barn). Vi är väl inne på försök nummer 4 nu tror jag!
BIM
8/9 LinneMarie (2 barn, fjärde försöket)
Hej!
Hittade ingen tråd för september så startar upp en här. Vi jobbar på vår biologiska nummer 3 (har även ett placerat barn). Vi är väl inne på försök nummer 4 nu tror jag!
BIM
8/9 LinneMarie (2 barn, fjärde försöket)
Här är länk till en hemsida där man kan se hur många i procent som får positivt från äl+6 och framåt. Det är annorlunda siffror än vad CB anger men ungefär det samma.
www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/
Denna verkar inte utgå från testa tidigt?
Tack för svaret! Jättejobbigt.. jag har haft regelbunden cykel det senaste året då jag kört med NC (28-32 dagar)
, tog ett digitala CB advanced nu imorse igen och fick då faktiskt blinkande glad gubbe! Blev så himla glad! Håller tummarna att det snart blir en fast glad gubbe och att stickorna också visar på ökning. Detta är bara andra månaden vi försöker så tänker att jag får avvakta lite innan jag kontaktar Gyn antar jag?
Hej! Hoppar in i denna tråden efter att mensen kom 4 dagar tidigt och jag blev sååå fruktansvärt besviken. Hade olika syntom och trodde verkligen på denna gång men kroppen spelade väll ett spratt med mig. Nu är mensen över och har landat i att försöka se det positivt till ett nytt försök denna månad!
Tror ni det kan vara psykologiskt? Hört sånna historier att när man så gärna vill och tänker på det typ hela tiden så går det inte, och när man släpper det och inte tänker på det lika mycket så händer det?! Känns så konstigt men flera som berättat för mig att när dom raderade alla appar och bara levde helt som vanligt så hände det. Men hur kan man låta bli att tänka på det tänker jag haha!
Jag har beställt CL ägglossnings test att testa med denna månad, någon som har erfarenhet kring dom? Hur många dagar efter mens började ni testa med stickorna?
Jag är typ helt säker på att kroppen kan påverkas av stress, både som gravid och när man försöker bli gravid. Kroppen stänger ner och skyddar.
Med min första var jag stressad, ville så mycket. Det tog sig inte. Tillslut så tänkte jag bara, fuck it. Bryr mig inte. Och blev gravid direkt. Andra var jag helt avslappnad och tänkte att det kommer ta tid, ingen stress. Det tog sig direkt. Nu tredje vill jag så där mycket igen (fast jag försöker vara avslappnad) och gissa? Det tar tid :P
Samtidigt föder ju kvinnor barn i krig så helt psykologiskt är det ju inte
Skriver in mig på BIM listan :)
BIM lista:
1/9 Hoppfull (12 försöket, andra barnet)
1/9 hellow0rld (5e försöket, första barnet)
1/9 RoyalCanin (5:e försöket, första barnet)
2/9 Viola94 (fjärde försöket, första barnet)
3/9 sockerbulle1, (fjärde försöket, första barnet)
4/9 jo (4 försöket, tredje barnet)
6/9 Meemelie (första försöket, andra barnet)
7/9 aann (6:e försöket, första barnet)
7/9 knyttets (andra försöket, första barnet)
8/9 LinneMarie (fjärde försöket, tredje barnet)
8/9 Rårakan (fjärde försöket, tredje barnet)
11/9 Försökmednr2 (fjärde försöket, andra barnet)
11/9 Pandy13 38 år (andra barnet)
11/9 QueenS 31 år (tredje försöket, andra barnet)
14/9 4:an 36 år (andra försöket, fjärde barnet)
16/9 LakritsHallon87 33 år (4:e försöket, första barnet)
17/9 Juni81 (första försöket, tredje barnet)
17/9 Juli1990 31 år, (Andra försöket, första barnet)
17/9 värmlandsjänta 30 år (andra försöket, andra barnet)
18/9 Humlisen17 29år (tredje försöket, första barnet)
18/9 fjäril97 24 år ( fjärde försöket, första barnet )
20/9 evelinagra1 22år( 5e riktiga försöket, första barnet)
20/9 Etaj 40 år första försöket, (andra gemensamma barnet) (4 stora sen innan)
20/9 Längtar efter dig, ( 7e försöket, 33 år, fjärde barnet)
20/9 MortillElla 38 år (första försöket, fjärde barnet)
21/9 Hoppas2022 37 år (sjunde försöket, fjärde barnet)
21/9 Fyrklöverns 32 år (3:e försöket, första barnet)
23/9 Bez 31år, (Andra försöket, första barnet)
23/9 Bambi (andra försöket, tredje barnet)
24/9 Hallonglass91 (7:e försöket, första barnet)
28/9 Mamman8212 (5e försöket, fjärde barnet)
Denna verkar inte utgå från testa tidigt?
har nån av er upplevt att ni verkligen känt er gravida, men inte varit det, och sen blivit gravida månaden därpå? så var det med mitt första barn. var typ säker på att det tog sig men sen kom mensen. månaden därpå var jag säker på att mensen va på g och tog ett test bara för skojs skull och då var det positivt.
nu är första barnet drygt 2 år och nu i augusti kändes det verkligen som att jag blev gravid, men mensen kom dagen innan den skulle. min fundering är typ om det är vanligt att kroppen ger en gravidsignaler en månad men att den inte blir gravid förrän månaden därpå? som att man blir halvgravid första månaden. hoppas nån fattar vad jag svamlar om xD
har nån av er upplevt att ni verkligen känt er gravida, men inte varit det, och sen blivit gravida månaden därpå? så var det med mitt första barn. var typ säker på att det tog sig men sen kom mensen. månaden därpå var jag säker på att mensen va på g och tog ett test bara för skojs skull och då var det positivt.
nu är första barnet drygt 2 år och nu i augusti kändes det verkligen som att jag blev gravid, men mensen kom dagen innan den skulle. min fundering är typ om det är vanligt att kroppen ger en gravidsignaler en månad men att den inte blir gravid förrän månaden därpå? som att man blir halvgravid första månaden. hoppas nån fattar vad jag svamlar om xD