• LinneMarie

BIM September

Hej!

Hittade ingen tråd för september så startar upp en här. Vi jobbar på vår biologiska nummer 3 (har även ett placerat barn). Vi är väl inne på försök nummer 4 nu tror jag! 

BIM

8/9 LinneMarie (2 barn, fjärde försöket)

• Svar på tråden BIM September
  • piiiggeliiin
    Juli1990 skrev 2021-09-02 16:01:16 följande:

Håller tummarna för det! Jag instämmer, men har varit väldigt mycket lägre (någon morgon tidigt låg den på 35 något, galet). Idag var den dock upp lite högre än de andra dagarna så vet inte om det kan börja indikera att ÄL är idag eller imorgon typ.

Jag brukar nog ha mindre känningar ja, brukar tyvärr inte känna alls mycket (eller inte vad jag reflekterat över), hur brukar du känna? 

Det låter väl jättebra, tror stenhårt på Er :). När har du BIM sa du? Får jag fråga hur gamla ni är?:)

Ägglossningen brukar jag känna typ som lite lätt mensvärk från sidan (typ nära ljumsken) som kommer och går. Däremot så är det ju inte jätte påtagligt då jag inte ens hade noterat detta förrän jag började sätta mig in i värden av ägglossning haha.. 

Så skönt att du har symtomen som också kan bekräfta det som NC förutser + att ÄL peakat! Det blir som en bekräftelse på att det fungerar som det ska! :D 

BIM 12/9 enligt NC.. men kan vara så att den är en dag senare eftersom den kom en dag tidigare senast. Jag är 33 år så liiite äldre än dig, men kanske myyycket äldre när det kommer till fertilitet, det ska ju tydligen gå utför snabbt.. uhh. Min sambo är 34. Hur gamla är ni? 
  • piiiggeliiin
    betula skrev 2021-09-02 17:06:52 följande:

Spermierna kan leva i upp till 5 dagar säger de väl, så har ni legat dagarna innan ÄL kan ni nog ta det m ro oavsett. Det är så mycket mer än ligg som ska stämma för att det ska bli nåt. <3 Min syrra hade ÄL en vecka efter senaste ligget m maken (de befann sig på olika orter) och fick ändå en underbar liten unge.

Satsa på att ha sex när ni har lust! Just lusten är en supertydlig indikator för ÄL hos mig. Upplever även att min man är mer sugen kring ÄL (även om det kan vara svårt att säga omd et är pga mitt beteende eller om det något annat som påverkar honom). Att ha sex för att en "måste" gör ju det hela ganska så trist på alla plan. Dessutom så finns det väl källor som säger att spermiemängden minskar aningen om en har utlösning oftare och att ca varannan dag ger bättre förutsättningar utifrån det.

Ja jag har också hört det där med att de kan leva i 5 dagar, men visst kräver väl det att även flytningarna 5 dagar innan är "rätt"? Det är iallafall därför jag känner att det är lika bra att köra på eftersom jag vill säkra upp att iallafall någon gång pricka in fönstret där de kan överleva.. 

Jag har hört att det snarare minskar mängden men ökar kvalitén av spermierna när man har sex ofta, sedan vad som är rätt vet jag inte :) 
  • Dalarna91

Då ska jag har ÄL idag. Har haft bra med sex, lördag-måndag, inget igår. Men sex nu på morgonen.

Har aldrig riktigt känt min ÄL men har börjat vara mer medveten om ändring på flytningar osv. Har märkt att jag har lite mer flytningar men inte sån som man kan göra bro utav. Har haft igår och idag tryck över livmodern och inbillar mig stickning vänster sida.

Jag blir bara så frustrerad att inte veta till 100%. Blir tokig på mig själv.

Har druckit Vetegroddsolja, som smakar skit för att läst de ska vara bra. Så hoppas på resultat

• Trean93

Nu börjar de blåa dagarna i flo appen (chans till att bli gravid) beräknad ägglossning på tisdag enligt flo ska börja testa med äl test idag eller imorgon tänkte jag! Nu är det dags att börja ligga men vi kommer köra när lust finns (dock finns det alltid hos min sambo haha) så lär inte bli så svårt att få till det! Låg även i onsdags och igår, detta blir andra försöket med barn nummer 3! Kul att följas åt och peppa varandra! Jag är 27 fyller 28 i december och min sambo är 23. Ett gemensamt barn sen innan som är 13 månader och en 4 åring från annat förhållande.

• Juli1990
    piiiggeliiin skrev 2021-09-02 17:18:22 följande:
    Ägglossningen brukar jag känna typ som lite lätt mensvärk från sidan (typ nära ljumsken) som kommer och går. Däremot så är det ju inte jätte påtagligt då jag inte ens hade noterat detta förrän jag började sätta mig in i värden av ägglossning haha.. 

Så skönt att du har symtomen som också kan bekräfta det som NC förutser + att ÄL peakat! Det blir som en bekräftelse på att det fungerar som det ska! :D 

BIM 12/9 enligt NC.. men kan vara så att den är en dag senare eftersom den kom en dag tidigare senast. Jag är 33 år så liiite äldre än dig, men kanske myyycket äldre när det kommer till fertilitet, det ska ju tydligen gå utför snabbt.. uhh. Min sambo är 34. Hur gamla är ni? 
    Jag förstår, har nog också känt lite dem symtomen och inte heller känt efter innan jag ens försökte bli gravid.. :). 

Nu har min temperaturökning börjat komma i alla fall, hade 36.40 imorse (låg på runt 36.0 tidigare eller ännu lägre), så förmodligen hade jag ÄL i onsdags, igår eller kanske idag). Vi får helt enkelt se var det landar, men tycker ändå det känns OK med mys: lördag-tisdag sedan försök (ej utlösning) i onsdags och det blev även ett fulländat ligg igår kväll, så vi får hålla tummarna att det räcker.

Jag förstår! Så spännande, snart dags då :). Vi båda är 31, men det behöver ju absolut inte innebära något, ni kan ju lika gärna vara superfertila. Det är väl över 35 det går ner något? 

En allmän fråga som jag försökt läsa på om.. hur tänker ni med alkohol i rimliga mängder efter ÄL? jag är bjuden på AW ikväll och Kräftskiva imorgon och har tänkt dricka lite rimligt, men är rädd att något förstörs? Orkar dock inte begränsa mig för mycket om detta tar tid.. tacksam för svar!
  • Juli1990
    Dalarna91 skrev 2021-09-02 18:26:13 följande:

Då ska jag har ÄL idag. Har haft bra med sex, lördag-måndag, inget igår. Men sex nu på morgonen.

Har aldrig riktigt känt min ÄL men har börjat vara mer medveten om ändring på flytningar osv. Har märkt att jag har lite mer flytningar men inte sån som man kan göra bro utav. Har haft igår och idag tryck över livmodern och inbillar mig stickning vänster sida.

Jag blir bara så frustrerad att inte veta till 100%. Blir tokig på mig själv.

Har druckit Vetegroddsolja, som smakar skit för att läst de ska vara bra. Så hoppas på resultat

Härligt att höra! Då hade vi nog ÄL Samtidigt (förmodar att jag hade igår eller eventuellt idag).

Håller alla tummar vi kan nu :). 
  • MommyA

Har BIM på tisdag 7/9 tog ett testa tidigt test igår och idag men det var negativt. Tror ni det är kört denna månaden då? Vill inte tänka så än men gör det ändå. Skit också!

• piiiggeliiin
    Juli1990 skrev 2021-09-03 09:21:26 följande:
    Jag förstår, har nog också känt lite dem symtomen och inte heller känt efter innan jag ens försökte bli gravid.. :). 

Nu har min temperaturökning börjat komma i alla fall, hade 36.40 imorse (låg på runt 36.0 tidigare eller ännu lägre), så förmodligen hade jag ÄL i onsdags, igår eller kanske idag). Vi får helt enkelt se var det landar, men tycker ändå det känns OK med mys: lördag-tisdag sedan försök (ej utlösning) i onsdags och det blev även ett fulländat ligg igår kväll, så vi får hålla tummarna att det räcker.

Jag förstår! Så spännande, snart dags då :). Vi båda är 31, men det behöver ju absolut inte innebära något, ni kan ju lika gärna vara superfertila. Det är väl över 35 det går ner något? 

En allmän fråga som jag försökt läsa på om.. hur tänker ni med alkohol i rimliga mängder efter ÄL? jag är bjuden på AW ikväll och Kräftskiva imorgon och har tänkt dricka lite rimligt, men är rädd att något förstörs? Orkar dock inte begränsa mig för mycket om detta tar tid.. tacksam för svar!
    Min temp höjde sig också men inte jätte mycket (igår hade jag 36.10 och idag 36.28).. men innan ÄL så låg jag också straxt under 36. Jag använder även fertily friend appen efter att jag har sett att många kör den + NC och den har bekräftat ÄL 30/8 (CD13) medans NC inte kunnat bekräfta ÄL ännu och ser ut att vilja lägga ÄL 1/9 (CD15) dvs två dagar senare.. så förvirrande.

Då tycker jag ni ändå maxat och fått till det ett bra antal ggr :D Nu håller vi tummarna att övriga "moment" i kroppen klaffar!

Jag resonerar precis som dig att man måste fortsätta leva då man inte vet ifall det kan ta lång tid, känns som att man annars bara lever för en enda sak och det kan ju leda till negativ stress..
  • Juli1990
    piiiggeliiin skrev 2021-09-03 10:13:39 följande:
    Min temp höjde sig också men inte jätte mycket (igår hade jag 36.10 och idag 36.28).. men innan ÄL så låg jag också straxt under 36. Jag använder även fertily friend appen efter att jag har sett att många kör den + NC och den har bekräftat ÄL 30/8 (CD13) medans NC inte kunnat bekräfta ÄL ännu och ser ut att vilja lägga ÄL 1/9 (CD15) dvs två dagar senare.. så förvirrande.

Då tycker jag ni ändå maxat och fått till det ett bra antal ggr :D Nu håller vi tummarna att övriga "moment" i kroppen klaffar!

Jag resonerar precis som dig att man måste fortsätta leva då man inte vet ifall det kan ta lång tid, känns som att man annars bara lever för en enda sak och det kan ju leda till negativ stress..
    Jag har inte kört på Fertily Friend, kanske ska kolla upp den. Jobbigt att det är så olika :(. Då har vi exakt samma cykeldagar, kul :). Jag har också CD13 den 30/8, men senare ÄL än dig då, hur lång cykel brukar du ha? Hur länge har du kört NC? Svårt att veta.. hur låg ni runt dessa datum?

Ja vi håller tummarna för oss båda :).

Ja precis, jag hoppas att lite alkohol inte ska förstöra för mycket, men det känns viktigt att kunna leva som vanligt och inte få så mycket stress! (även om det inte är lätt).. 
  • piiiggeliiin
    Juli1990 skrev 2021-09-03 10:25:05 följande:
    Jag har inte kört på Fertily Friend, kanske ska kolla upp den. Jobbigt att det är så olika :(. Då har vi exakt samma cykeldagar, kul :). Jag har också CD13 den 30/8, men senare ÄL än dig då, hur lång cykel brukar du ha? Hur länge har du kört NC? Svårt att veta.. hur låg ni runt dessa datum?

Ja vi håller tummarna för oss båda :).

Ja precis, jag hoppas att lite alkohol inte ska förstöra för mycket, men det känns viktigt att kunna leva som vanligt och inte få så mycket stress! (även om det inte är lätt).. 
    Jag har använd NC sedan förra sommaren och när jag började med fertily friens appen så la jag över information från NC (en månad tillbaka) så kunde jag få mer "information" direkt. Rekommenderar faktiskt att testa då den tar hänsyn till fler parametrar än NC och jag som använder Clearblue advance fertilitetsmonitor kan lägga in även de "höga" dagarna.

Har en cykel på ca 26 dagar +/- 1 dag och fick utslag (maximal) CD13 + 14 och vi fick till det CD 7,9,10,11,13 och 15. 

Baserat på det så hoppas jag ju att ÄL var den CD13 och inte CD15.. har NC hittat din ÄL?
Svar på tråden BIM September