• IVF2021

    Ruvare augusti 2021

    Hej på er!

    Ansluter här jag med. Satte också in fredagen den 13de (härligt datum ;) ). Så är också på RD 2 med en blastocyst. Första ruvningen.

    Mår bra och försöker att inte känna efter kring symtom för mycket.

    Hur lever ni? Helt som vanligt eller ändrat något?

  • IVF2021
    Johanna222 skrev 2021-08-15 10:51:19 följande:

    Vad spännande :)

    Jag tog det lugnt första och andra dagen men nu rör jag mig lite mer, kommer nog vänta några dagar till innan jag går tillbaka till gymet (lugn träning)

    Hur tänker du? Tänker du tjuvtesta eller vänta? :)


    Man känner sig ju helt som vanligt. Vilket är både skönt och skumt på samma gång. Önskar ju att man kände något så man visste åt vilket håll det verkar gå.

    Oklart när jag ska testa än så länge. Skulle vilja testa så snart som möjligt men vet ju inte riktigt när det ?borde? börja synas. Min testdag är redan på RD 10, så där finns väl inte så mycket att spela på.
  • IVF2021
    Johanna222 skrev 2021-08-15 21:09:49 följande:

    Jag känner lite saker, men det kmr och går så vet inte om det är litinus eller graviditeten. Min testdag är 13 dagar efter FET, är din bara efter 10? :)

    Jag tkr att ibland blir jag lite illamående, men det kan vara i mitt huvud också.. molvärk har jag haft sen första dagen, och den vill jag bara ska hålla i sig så det inte är från instrumenten.


    Konstigt det där med testdagar, verkar vara så himla olika. Jag är tacksam för testdag samma dag som BIM.

    Jag har inga hormoner alls, så kroppen får funka som vanligt. Är ändå rädd för att tolka symtom. Det hugger i höger sida långt ner i magen Lloyd varje dag sedan ruvardag 1. Högst oklart dock om det är en blastocyst som försöker borra sig fast eller om det är en dos på tvären ;). Så svårt att tolka! Försöker verkligen inte tolka alls, men klart man ändå funderar utifrån symtomen. Är sjukt sugen på att börja testa, men får nog vänta några dagar till.

    Håller tummarna för oss!
  • IVF2021
    Johanna222 skrev 2021-08-17 08:10:48 följande:

    Wow grattis!!!!! <3 första milstolpen!!

    Du ger hopp!!!!

    Jag testade idag RD och fick negativt, så nu vet jag att ovitrelle är ute ur kroppen. Vart dock lite ledsen att jag inte såg något litet sträck men ska försöka hålla hoppet uppe.

    Jag känner ju massvis av molvärk och illamående på morgonen, man undrar ju om det är symtom eller om man är knäpp ????????


    Hej!

    Testat något mer? Tror vi satte in på samma dag, 13/8? RD 5 idag. Resonerade mig idag fram till att det är bättre att börja testa nu då en eventuellt blankt test nu är väntat men om man skulle se någon antydan till streck vore det en väldig glädje. Tyvärr inget streck än. Bara att vänta och hålla tummarna.
  • IVF2021
    Johanna222 skrev 2021-08-18 10:44:01 följande:

    Ivf2021- Såg inte ditt meddelande innan jag skickade mitt, mobilen krånglar lite.

    Dag 5 är fortfarande väldigt tidigt, och mitt sträck var så litet att det inte ens gick att fota, under att jag ens såg det så ge inte upp än :)

    Känner du några symtom? :)


    Tänker att det är rimligt att det absolut tidigast syns imorgon egentligen. Det var därför jag ville testa idag, så jag inte behövde bli besviken om det var blankt.

    Häftigt att du sett en näst intill osynligt men ändå synligt streck!!

    Inga symtom alls här skulle jag nog våga påstå. Försöker lugna mig i att det verkar vara många som inte har symtom.
  • IVF2021
    Truuly skrev 2021-08-18 12:48:12 följande:

    Så har jag också tänkt, att man kanske kan testa tidigt och om det skulle visa negativt så kan man trösta sig med att det egentligen är för tidigt:) Men ändå har jag aldrig vågat testa tidigt hehe.

    När kommer du testa nästa gång?

    Precis, du behöver nog inte vara orolig pga brist på symtom. Jag fick inte några symtom förrän rd 7. Och då bara lite molvärk som likagärna kunde va mensen som var på gång. Jobbigt det här med symtom.

    Håller tummarna för dig och er andra!!


    Haha. Skönt att höra att det är fler som tänker så ologiskt logiska tankar ;). Jag tänkte testa igen på torsdag. Men nu plötsligt verkan mannen min (som var skeptisk till tidigt test) vara sugen på ett test redan imorgon. Så vi får väl se.

    Hur mår du nu? Vilken RD testade du positivt? Har du fått tid för tidigt UL? Den där molvärken. Tycker det känns klurigt att tolka kroppen. Har man IBS och dessutom tydligen endometrios som jag fått veta nyligen så känns det som man alltid har symtom av något på något sätt. Hoppas jag en dag snart kan få tänka att det HÄR är graviditetsvärk istället för allt det vanliga.
  • IVF2021

    För mig blev det inget denna gång. Bruna spottings från i torsdags, testdag i måndags vilket visade negativt och mens igår. Har varit helt naturligt utan läkemedel men kroppen har ju ändå betett sig väldigt konstigt. Undrar om det är positivt eller negativt? Känns som den ju verkligen kämpat för att behålla embryot, varför skulle jag annars haft spottings i så många dagar (har det aldrig annars).

    Har ni andra använt lutinus vid FET? Funderar på om man skulle prova det vid nästa insättning, men kliniken säger att det inte sets någon ökad chans till graviditet med lutinus vid just FET.

  • IVF2021
    Johannnnna skrev 2021-08-30 10:35:12 följande:

    Testet är positivt, jag är gravid! Efter 2,5 år så är vi gravida för första gången! Svårt att ta in, och nu vill man bara att 12 veckor ska gå. Men så lättade vi är!


    Enormt stort grattis! Det tog sig på första försöket?! Så himla häftigt vad kroppen kan när den väl får rätt hjälp.
  • IVF2021
    Emplan23 skrev 2021-09-01 11:47:11 följande:

    Och där kom mensen på RD 16, två dagar innan testdag.. nya tag med sprutor om en månad då. Jäkla helvetes skit!


    Åh :(. Jäkla mens! Ledsen för din skull. Bara att bryta ihop och så småningom ta sig samman igen. Men mensen har varit många dagar sen?! Du hade väl BIM för flera dagar sen?
  • IVF2021
    Emplan23 skrev 2021-09-01 13:42:34 följande:

    Jag hade BIM i torsdags, så den var 6 dagar sen..

    RD16 idag, ska ta ett test imorgon dagen innan testdag för att bekräfta de bara.

    Hoppet känns ute nu för denna sväng.


    Har du tagit Lutinus? Annars kan man ju undra vad som gjort mensen så sen? Känns ju som något måste hänt i kroppen!
  • IVF2021
    Isabelle38 skrev 2021-09-10 21:31:00 följande:

    Tack alla som delar! Det är så skönt, kan inte tänka på något annat. Kanske är lite sen på bollen men jag gjorde en FET med femdagars blastocyst i onsdags. Första gången för mig. Kände lite stick och konstiga känningar dag 0 och halva dag 1 men sedan försvann det och idag RD 2 (om jag räknat rätt) ingenting. Bara hormoner uppåt väggarna och ömma bröst och sådant som är kopplat till cyclogesten/progesteronet.

    Någon tapper ruvare kvar i denna tråd?


    Hej!

    Välkommen. Jag ansluter imorgon förmiddag! Blir min andra FET. Kan tänka mig att hormonerna luras. Jag har fått plan om helt naturlig cykel, så inga läkemedel alls. Känns skönt att slippa men samtidigt lite läskigt då så många andra verkar ta progesteron. Håller tummarna!!
  • IVF2021
    Isabelle38 skrev 2021-09-11 08:45:58 följande:

    Åh idag! Lycka till! Fint att kunna följas åt. Ändå skönt att slippa progesteronet men jag fattar -lite påfrestande att man aldrig riktigt förstår deras avvägningar.

    Jag har tex naturlig ägglossning men ändå fick jag ovitrelle. Kanske ville de kontrollera processen denna gång, sist (i juli) räknade fel på dagarna och ringde mig samma morgon och ställde in?.

    Hoppas allt känns bra för dig idag! Är det en 2-dagars eller 5-dagars?


    Nu så! Insättning gjord. Nu ligger en liten blastocyst där inne och gör vad den kan för att fastna.

    Råkade de fel och ställde in samma dag som insättningen?! Det är ju helt ohumant. Har de helgstängt kanske de ville styra så det inte hamnade på en helg?
  • IVF2021
    Isabelle38 skrev 2021-09-11 12:59:15 följande:

    Grattis grattis och heja dig och lilla blastocysten!!!

    Lång väntan men så fint och hoppfullt på många sätt.

    Du har rätt! De har helstängt på helger så var ju säkert därför. Mmm det var lite inhumant:) för jag hade förberett mig mentalt och tagit progesteronet mm och samma dag ställde de in och sedan stängde de för sommaren. Så jag har fått vänta ända tills nu. Lite inställd på att det inte funkar på första men så skönt att vara igång!

    Håller tummarna för er!!! Hoppas du mår bra.


    Vad hemskt att bli nekad sista dagen innan sommarstängning!! Usch! Skönt att du nu har en liten att ruva på. Så gjorde de totalfrys pga sommarstängt eller pga överstimulering?

    Jag har aldrig gjort ET, blivit på risken till överstimulerad båda mina stimuleringar.
  • IVF2021
    Isabelle38 skrev 2021-09-11 18:01:02 följande:

    Blev överstimulerad så det var därför. Känns som evigheter sedan, i maj var ÄP och första FET nu. Har tre blastocyster kvar i frysen. Är det alltså din första IVF och din andra återföring? Vet du varför ni har svårt att få barn (du behöver självklart inte gå in på det om du inte vill). För oss är det oförklarad barnlöshet eller vad det kallas.


    Spännande med första FET! Och fantastiskt med 3 kvar i frysen! När har du testdag?

    Detta blir min andra. Min första stimulering var alla 18 ägg omogna och jag överstimulerad. Min andra blev det 21 ut och planerad totalfrys pga överstimulering. 3 till frysen. Första insättningen var av ett jättefint embryo men insättningen var katastrofalt svår, så det lille embryot fick en blodig start. Är nu på RD 1 men ett lite mindre fint embryo men med en lättare insättning helt utan blod (som det ska vara). Från början sa de oförklarad sen har de hittat endometrios och bestämt sig för att det kan vara anledningen istället. Så lite oklart. Igår visade det sig dessutom att jag har en väldigt lång livmoderhals (vilket jag inte har en aning om det påverkar något).
  • IVF2021
    Isabelle38 skrev 2021-09-11 23:20:08 följande:

    Ja skönt att vi blivit ett nytt litet septembergäng här i tråden. Har aldrig fattat om återföringsdagen räknas som 0 eller 1! Tar du progesteron?

    Fick ni råd om sex förresten @Eva7272 och @IVF2021? Till mig sa de inget alls om det, men eftersom flera rekommenderar inte på två veckor är det ju inte så kul att chansa??


    Efter FET är det fritt fram enligt min klinik. Själv tycker jag det känns lite olustigt då insättningen inte precis var särskilt skön. Efter plock är det ju två veckor som gäller pga infektionsrisken.
Svar på tråden Ruvare augusti 2021