Inlägg från: Anonym (sådär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sådär)

    Varför begår fler män än kvinnor självmord?

    Postman skrev 2021-08-18 11:51:27 följande:
    Det är ju i princip så det fungerar idag. Det som inte fungerar är samhällets del, återigen så måste samhället ha en betydligt bättre vård och kunna ge betydligt bättre stöd. Det kanske är än viktigare att samhället ger det till män eftersom vi är långt mer utåtagerande.
    Fast tyvärr har samhället gått från att prioritera hur folk mår och vårda dem till att skita i hur folk mår och prioritera egna vinster. Och en stor del av oss medborgare är skyldiga till det eftersom vi röstade för att det skulle bli så och fortsätter göra det.

    Kort sagt, vården suger för att vi har val det så. För att vi tyckte att 200 spänn mer i fickan för medelsvensson var värt mer än människoliv.
  • Anonym (sådär)
    ClumsySmurf skrev 2021-08-18 11:26:53 följande:
    vänsterfeministisk logik:
    om något funkar för kvinnor är det för att kvinnor kan
    om något funkar för män är det på någon annans bekostnad

    om något inte funkar optimalt för kvinnor är det fel på samhället, oftast mäns fel.
    om något inte funkar för män är det fel på män.

    när kvinnor försöker ta livet av sig oftare är det ett rop på hjälp
    när män lyckas ta livet av sig oftare är det för att män inte är som kvinnor

    män kan ju bekämpa machokulturen med att ta piller och misslyckas lika ofta så löser sig allt
    Sant!
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Orkar inte med neurotiska män) skrev 2021-08-18 12:38:12 följande:
    Jag vill att han skall vara stark, men absolut inte macho. Snäll och känslig och duktig på att prata om och förstå och hantera känslor, men hålla sina egna negativa känslor, gnäll osv. för sig själv. Så ändå känslig på sätt och vis. Inte old school. Tänk Jordan Peterson fast med Ivan Dragos utseende (karaktär från gammal Rockyfilm)
    Du vill mao att han ska vara mer som en kvinna. Då borde du kanske söka dig till en kvinna istället?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Lisa) skrev 2021-08-18 09:43:45 följande:
    Här är något typiskt manligt; att avfärda känslor som något kvinnligt och därmed oviktigt.

    I ett annat inlägg skriver du att det är samhällets ansvar att ta mäns dåliga mående på allvar.

    Hur ska du ha det? Vi ska ta mäns psykiska ohälsa på allvar men inte prata känslor eller gråta för det är trams.
    Här är något så typiskt feministiskt.

    Man sätter kvinnligt beteende som norm och rätt sätt att bete sig och sen gnäller man över varför män inte beter sig på det sättet men struntar såklart i att öht fundera över vem fan som gett kvinnor rätt att diktera vad som är rätt sätt för alla.

    OM du värnar om mäns hälsa så bör du kanske ge fan i att kräva att de beter sig som kvinnor och problematisera allt som rör män och manlighet. Men det kommer du såklart inte göra för du är feminist och det enda som spelar dig någon roll är kvinnor, män skiter du fullständigt i.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Peter) skrev 2021-08-18 08:58:27 följande:

    Om nu feminismen jobbar enbart för kvinnor, vad gör då män för att hjälpa andra män med psykisk ohälsa?

    Startar ni jourer, lobbar för att få bort stigmat med terapi och medicin, eller försöker ni ens PRATA känslor med era manliga vänner?

    (Nej, jag är inte engagerad i jour eller dylikt, och vid ett tufft uppbrott blev jag bistert medveten om att det bara var ett par av mina kvinnliga vänner jag pratade känslor med. Det var ett tråkigt uppvaknande, och jag har de senaste 10 åren försökt öppna mig mer för vänner och få dem att göra detsamma.)


    Tror du jourer är gratis Peter?

    De är inte det, det krävs pengar för att driva Jourer. Räkna hur mycket pengar som läggs på mansjourer och hur mycket pengar det läggs på kvinnojourer så får du snabbt svar på varför det finns så få mansjourer.

    Och ponera nu att någon eldsjäl skulle vilja starta en privat jour med insamlade pengar, hur mycket stöd skulle han få från ett samhälle som tycker att mäns problem är deras eget fel men kvinnors problem är ett samhällsproblem som alla ska hjälpas åt att lösa?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Peter) skrev 2021-08-18 09:20:25 följande:
    Varför skriver du inte det här till personen ett par inlägg ovan som rantar om feministerna?
    Förmodligen för att Postman tycker att man ska se människor som människor istället för att dela upp dem i kön och göra det till någon slags kamp om vilket kön som förtjänar att få hjälp medan du och feminister ser allt som en kamp mellan könen.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Lisa) skrev 2021-08-18 14:16:34 följande:
    Det pratas något oerhört om detta så jag tror absolut att de skulle få ekonomiskt stöd från flera håll. Om bara någon/några engagerar sig. De som engagerade sig i detta skulle bli lovordade.

    Så gjorde kvinnorna, de fick inte några miljoner från himlen och lokaler. De engagerade sig, samlade sig, jobbade oerhört mycket ideellt och med hjälp av volontärer. Så är det än idag. Man kämpar sig fram halvår för halvår, med ett minimum av personal.
    Japp det pratas men det görs inget för budgeten är inte oändlig och satsar man mer på mansjourer så minskar ju anslagen för kvinnojourer och det kommer givetvis motarbetas av den feministiska lobbyn.

    Kvinnorna gjorde inte det själva, kvinnorna fick hjälp av män för att göra så, faktum är att alla förändringar som gjorts för ett mer jämställt samhälle är produkten av ett samarbete mellan kvinnor och män.  Men feminister verkar inte speciellt intresserade av att hjälpa män men förväntar sig givetvis att män ska hjälpa kvinnor
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Lisa) skrev 2021-08-18 14:21:27 följande:
    Haha vad du pratar i nattmössan.

    Kvinnan är inte norm i någons ögon. Men kvinnorna vill göra det till en norm att det är ok att vara kvinnlig - också.

    Jag bryr mig om samhällets hälsa. Jag ser att många män far illa. Och jag ser att många kvinnor far illa på grund av ojämlikhet samt mäns ohälsa. Tex misshandlade/mördade kvinnor.

    Hittills har männen dikterat villkoren för alla. Nu vill kvinnan berätta vad hon vill och tycker . Det är tyvärr bara att börja vänja sig.
    Jaha, så du menar att kräva att män ska bete sig som kvinnor men inte att kvinnor ska bete sig som män inte alls är att sätta kvinnors beteende som norm?

    Jadu, undrar vem det är som snackar i nattmössan.

    Och i vanlig feministisk ordning så tar du enbart upp fall där kvinnor far illa pga av män som exempel på att du tänker på "samhällets bästa" och förväntar dig att folk inte ska se det som ensidig Drömmer

    Man upphör aldrig att förvånas över feministers oförmåga att se sina brister och ensidiga syn på världen och den ofattbara hycklerin i att förvänta sig att män ska vilja stödja en sån uppenbar mansförakt.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Lisa) skrev 2021-08-18 14:21:27 följande:
    . Det är tyvärr bara att börja vänja sig.
    Haha, som sagt, snacka om att vara blind för verkligheten...

    Ledsen Lisa men feminister utgör bara 27% (eller mindre för den siffran faller fort framför allt bland män) av befolkningen. Mao tar 73% eller mer av befolkningen  avstånd från feminismen, feminismen har inte ens stöd av alla kvinnor.

    Det är alltså NI och inte övriga samhället som är i minoritet och därmed är det faktiskt ni och inte övriga som får vänja sigFlört
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Lisa) skrev 2021-08-18 14:47:12 följande:
    Jag kan inte besvara inlägg baserade på fantasier och uppenbar osanning.
    Tja, hela din ideologi är ju inget annat än fantasier och osanningar och är hur lätt som helst att besvara. Så jag tolkar din oförmåga att svara som brist på vettiga och sakliga argument.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Lisa) skrev 2021-08-18 14:53:21 följande:
    Hoppas att du mår bra i övrigt. Lägg ner offerkoftan, den tynger bara ner.
    Säger feministen vars hela ideologi bygger på offermentalitet, där kan man ju verkligen snacka om offerkofta deluxeDrömmer
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Peter) skrev 2021-08-20 12:56:40 följande:
    Du hade inget alltså. Så oväntat.
    Vad har du då Peter?
    Du verkar vara bra på att gnälla på andras inlägg men vad har du för belägg för dina påståenden?
  • Anonym (sådär)
    mammabitch skrev 2021-08-20 12:39:43 följande:
    Emil var nog inget vidare exempel.....Sett med lite andra ögon så var väl hans far lite av en hustyrann som de andra tassade på tå för att inte reta upp och Emil tvingades låsa in sig för att inte få stryk av......
    Ok, så du menar att kvinnor och män INTE har samarbetat för överlevnad?

    Höll bönderna tanterna faskkedjade och tvingade dem att arbeta i hemmet?

    Höll samlar och jägar folk kvinnor inlåsta i grottor eller fastbundna mot träd?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Peter) skrev 2021-08-20 16:22:57 följande:
    Om folk vräker ur sig ett påstående om att man ska ta hänsyn till FAKTAN och öppna ögonen så är det ju fullt rimligt att undra vilken fakta det är som avses.
    Är det en för svår fråga?

    Vad har jag påstått vara sanning och fakta som du vill ha belägg för?
    Till skillnad från dig då som inte kläcker ur dig några påståenden men gnäller gärna och kräver bevis för påståenden som du inte håller med om men inga bevis alls för påståenden du håller med om?

    Du kräver bevis för att kvinnor inte blivit diskriminerade historisk men inga bevis alls för att de har det. Är det ett jämställt förhållningssätt till historien? Är det rättvist öht?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Peter) skrev 2021-08-20 16:25:10 följande:
    Män har varit överrepresenterade i självmordsstatistiken längre än så.
    Eller när tänker du att det var det började bli dåligt? (Dåligt för en del män, "inte alla män" kan jag ju tillägga, ganska många av oss trivs ju med ett mer jämställt samhälle.)
    Men ingen av oss kommer trivas i ett samhälle där kvinnor får fördelar män inte får och där diskriminering av män blir lika accepterat som diskriminering av kvinnor var förr,  eller hur peter?

    Du är ju uppenbarligen feminist, men vad får dig att tro att feminismen har patent på begreppet jämställdhet och just deras version av jämställdhet är rätt?

    Förstår du ens skillnaden mellan begreppet jämställdhet och en ideologi som säger sig jobba för jämställdhet? Eller tror du att ideologi och jämställdhet är en och samma sak?

    Hur förklarar du att 99% av befolkningen i Sverige säger sig vara för jämställdhet men bara 27% (eller mindre) är för feminism? Om feminism och jämställdhet är en och samma sak borde väl alla vara varit feminister?

    Hur förklarar du att inte ens alla kvinnor är feminister? Vill de bli nedtryckta och diskriminerade?

    Kan det kanske vara så att många (72%) anser att jämställdhet och feminism INTE är samma sak och håller inte med om just feministernas version av jämställdhet?
  • Anonym (sådär)
    mammabitch skrev 2021-08-20 20:46:09 följande:
    Ser du någon egen text mellan raderna.?

    Jag skrev bara att Emil var ett väldigt dåligt exempel om meningen var att belysa ett  jämställt förhållande i bonde-Sverige.

    Om du tolkar in resten av det du skrev i det så är nog inte synen ditt största problem.....
    Nej, man behöver inte läsa mellan raderna, det stod betydligt mer än Emil i texten du svarade på. Men det undvek du såklart att svara på utan valde baaaara ut Emil.

    Nejdå, det är inget fel på min syn, däremot motste du ha grava problem med antingen syn eller läsförståelse om Emil var allt du lyckades förstå av den texten.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Lisa) skrev 2021-08-20 18:18:59 följande:
    Peter, det är fint att du försöker få till en någorlunda vettig diskussion men det är som att dunka huvudet i väggen i denna tråd. Tyvärr.

    Att enda "faktan" som lagts fram är en hänvisning till Astrid Lindgrens sagor om Emil och Bullerbyn säger en hel del om nivån... Påhittade sagor som är menade att ses ur ett barns ögon. Och hur mycket reflekterar barn över jämställdhet?

    Har man dessutom läst Emil så vet man att ett genomgående tema i böckerna är att mamma Alma önskar sig saker som behövs till hemmet och barnen, men pappan som bestämmer över pengarna säger i princip alltid nej eftersom han tycker att det är onödigt. Mamman får foga sig och göra det hon kan med det som finns. Pappan har dessutom ett jäkla humör och de får alla anpassa sig efter hans dagsform.

    Tråden var från början bra och väldigt viktig. Men som så ofta på FL så blir det pannkaka efter ett tag.
    Tja med tanke på hur du rsenerar och vilka total ofaktiska argument du kläcker ur dig som du sen inte kan visa några som helst belägg för annat än en massa egna fantasier och känsloargument så är du nog helt fel person att prata om fakta...

    Peter verkar köra med taktiken att inte ha någa egna åsikter alls utan bara gnälla på andras så han inte ska behöva styrka några påståenden Tomte
  • Anonym (sådär)
    mammabitch skrev 2021-08-20 12:39:43 följande:
    Emil var nog inget vidare exempel.....Sett med lite andra ögon så var väl hans far lite av en hustyrann som de andra tassade på tå för att inte reta upp och Emil tvingades låsa in sig för att inte få stryk av......
    Bara för att visa hur cynisk du är nu...såhär så texten ut
    Anonym (Öppna ögonen.) skrev 2021-08-19 16:34:23 följande:
    Du anar inte hur fel du har. Om du på riktigt tror att män generellt har förtryckt kvinnor i århundraden så har du en helt galen bild av historien. Om du på riktigt tror att män har förtryckt kvinnor i historien så bör du ta och läsa in dig på lite historia. Tyvärr är detta en väldigt vanlig bild som många kvinnor som är modefeminister drar till. Tror du på riktigt att tex bondesamhället i Sverige i kring 1800-talet styrdes av män. Snarare så jobbade kvinnor och män sida vid sida, med fasiken allt som rörde familjen, sitt uppehälle och idkade natursamhällen i stor grad, mesta, som man behövde, producerade man själva. Att såldes tro att kvinnor var en slav till mannen är en helt vansklig tolkning av närtidshistoria. Har du inte sett Emil i Lönneberga, Läst Barnen i Bullerbyn. Alla fäder där var väl förtryckare av sina fruar och pigor. Säkert! 

    Att du uppenbarligen lägger förtryckarkortet på unga pojkar är inte bara olämpligt utan direkt skadligt. Framförallt för framtiden, och framförallt när många pojkar växer upp med ensamstående mammor. Vi skall inte ens tala om offerkoftan du ger till alla tjejer och kvinnor. 

    Jag känner inte till någon man som är så självupptagen som du beskriver i din text. Snarare är det tvärt om, och det talar även statiken om. Men känslor är ju givetvis ett bra sätt att tolka verkligheten ifrån. Fakta är något man kan blunda för uppenbarligen.

    Skola dig människa. 
    Men allt du lyckades ta till dig av den var.... "Emil" och här sitter och snackar om fel på synen... LOL!!!!
Svar på tråden Varför begår fler män än kvinnor självmord?