• Anonym (Hanso­mskämm­s.)
    Mon 16 Aug 2021 15:31
    60955 visningar
    146 svar
    +1
    146
    60955

    Snälla hjälp, otrogen sambo.

    Hej allihop.

    Jag vet inte riktigt var jag ska börja men. Jag såg att av min sambos arbetskamrat hade skrivit till henne. I meddelandet stod det tack för igår det var mysigt(afterwork). Hon svara med en smiley och inget annat, därefter skrev han "Jag kommer sakna dig".

    Det var en skumm dialog och jag fick en tydlig känsla att hon raderat deras konversation innan och kanske även nått meddelande däremellan. När jag konfronterade henne så sa hon att det vara var en kollega. Under sommaren har jag ställt fler frågor och det visade sig att hon ljög om en hel del detaljer. I början sa hon att dem skrivit till varandra i 2 v men senare sagt att det var några månader. Sen sa hon att hon bara skickat en bild till han.

    Efter att jag påpekat att jag kan se vilka bilder hon skickat om jag får tillgång till deras chatt erkände hon att det var fler selfies.

    Hon sa för bara några dagar sen att dem gjorde ett ärende på jobbet tillsammans. Ävem att de hade gått arm i arm hem från afterworken och att kvällen avslutades med att han gav henne en puss på kinden.

    Hursomhelst så har jag försökt förlåta henne. Hon har varit väldigt ledsen och det har varit många kvällar med att hon gråter och säger att hon ångrar det hon gjort. Hon nekar fortfarande till att dem har gjort något mer fysiskt och att hon bara uppskattade att bli beundrad av honom.

    Eftersom hon har varit så ledsen och eftersom barnen car hemma så har jag försökt få henne att må bättre. Vi har kommit varandra nära när jag tröstat henne och vårat sexliv är något helt annat nu. Vi testar nya saker, nya ställningar, hon har sagt att hon vill ge mig en lapdance osv. Det som är skrämmande är att enligt henne så var hennes upplevelse att nästan förlora mig en trigger till att öppna upp sig mer sexuellt. Vi har två barn och varit tillsammans hela vuxna livet. Så det är extremt konstigt att ha sex med henne på detta sätt. Jag gillar det ibland men hjärnspöken är där då och då.

    Vi har en fantastisk relation i övrigt och jag vill ärligt talat inte lämna henne pga att jag att jag inte vill att mina barn växer upp med ett vv liv. En sak är jag säker på är att jag vet att om det inte vore för barnen så hade jag lämnat.

    Min fråga är, har ni varit med om något liknande? Han ni tips att ge?

  • Svar på tråden Snälla hjälp, otrogen sambo.
  • Anonym (Get real)
    Mon 16 Aug 2021 15:39
    #1

    Du skulle lämna någon du tycker är fantastisk för en kindpuss om det inte var för barnen? 

  • Anonym (Ghost­)
    Mon 16 Aug 2021 15:41
    #2
    -1 +2

    Hon ljuger som en häst travar och enda anledningen att hon horar ut sig i sängen är för att hon är rädd att förlora dig. Är det en sån relation du vill ha...? Som bygger på hennes oro istället för gemensam tillit?

    Jag ska inte påstå att hon kommer att göra om det, men om du är så naiv att du tror på ett par selfies och en puss på kinden tror du helt fel. Killens meddelande visar tydligt att de haft en sexuell relation men att de av någon anledning beslutat sig för att gå vidare. Du kommer aldrig någonsin kunna lita på henne igen, det är ett som är säkert.

  • Anonym (Hanso­mskämm­s.) Trådstartaren
    Mon 16 Aug 2021 15:42
    #3
    +1
    Anonym (Get real) skrev 2021-08-16 15:39:00 följande:

    Du skulle lämna någon du tycker är fantastisk för en kindpuss om det inte var för barnen? 


    Det framkom nog inte, men dem har skrivit till varandra under flera månader, hon har gett henne många komplimanger och hon har skickat bilder till han. Är det bara jag som tycker att det är Otrohet?
  • Anonym (Hanso­mskämm­s.) Trådstartaren
    Mon 16 Aug 2021 15:47
    #4
    Anonym (Ghost) skrev 2021-08-16 15:41:21 följande:

    Hon ljuger som en häst travar och enda anledningen att hon horar ut sig i sängen är för att hon är rädd att förlora dig. Är det en sån relation du vill ha...? Som bygger på hennes oro istället för gemensam tillit?

    Jag ska inte påstå att hon kommer att göra om det, men om du är så naiv att du tror på ett par selfies och en puss på kinden tror du helt fel. Killens meddelande visar tydligt att de haft en sexuell relation men att de av någon anledning beslutat sig för att gå vidare. Du kommer aldrig någonsin kunna lita på henne igen, det är ett som är säkert.


    Hon berättade att hon hade sagt att dem inte skulle skriva till varandra under semestern. Vilket verkar konstigt. Jag tror inte att dem hade slutat att skriva till varandra om inte jag konfronterade henne.

    Har någon bedragit dig?
  • Anonym (Ghost­)
    Mon 16 Aug 2021 15:49
    #5
    +1
    Anonym (Hansomskämms.) skrev 2021-08-16 15:42:51 följande:
    Det framkom nog inte, men dem har skrivit till varandra under flera månader, hon har gett henne många komplimanger och hon har skickat bilder till han. Är det bara jag som tycker att det är Otrohet?
    Många kallar det microotrohet, just om man inte gått över den fysiska gränsen, men hur kul är det även om ens partner har en känslomässig relation med en annan person..?
  • Anonym (Oacce­ptabel­t)
    Mon 16 Aug 2021 15:50
    #6
    Anonym (Hansomskämms.) skrev 2021-08-16 15:42:51 följande:

    Det framkom nog inte, men dem har skrivit till varandra under flera månader, hon har gett henne många komplimanger och hon har skickat bilder till han. Är det bara jag som tycker att det är Otrohet?


    Jag tycker det är oacceptabelt och nåt som behövs bearbetas mellan er. Jag tror inte det per automatik betyder att hon gör mer. Otrohet kan vara både tanke och handling och i olika grad. Vad det betyder för er två kan bara ni veta.

    Men att skiljas för det som hänt skulle inte jag göra.
  • Anonym (Ghost­)
    Mon 16 Aug 2021 15:51
    #7
    Anonym (Hansomskämms.) skrev 2021-08-16 15:47:37 följande:
    Hon berättade att hon hade sagt att dem inte skulle skriva till varandra under semestern. Vilket verkar konstigt. Jag tror inte att dem hade slutat att skriva till varandra om inte jag konfronterade henne.

    Har någon bedragit dig?
    Min allra första riktiga pojkvän var den första som var otrogen mot mig. Med min bästa vän. Och det har hänt ett par gånger med andra killar också genom åren.

    Självklart har de skrivit under semestern.... Hon kommer ljuga om allt du inte kan bevisa.
  • Mon 16 Aug 2021 16:04
    #8
    Anonym (Hansomskämms.) skrev 2021-08-16 15:31:46 följande:

    Hej allihop.

    Jag vet inte riktigt var jag ska börja men. Jag såg att av min sambos arbetskamrat hade skrivit till henne. I meddelandet stod det tack för igår det var mysigt(afterwork). Hon svara med en smiley och inget annat, därefter skrev han "Jag kommer sakna dig".

    Det var en skumm dialog och jag fick en tydlig känsla att hon raderat deras konversation innan och kanske även nått meddelande däremellan. När jag konfronterade henne så sa hon att det vara var en kollega. Under sommaren har jag ställt fler frågor och det visade sig att hon ljög om en hel del detaljer. I början sa hon att dem skrivit till varandra i 2 v men senare sagt att det var några månader. Sen sa hon att hon bara skickat en bild till han.

    Efter att jag påpekat att jag kan se vilka bilder hon skickat om jag får tillgång till deras chatt erkände hon att det var fler selfies.

    Hon sa för bara några dagar sen att dem gjorde ett ärende på jobbet tillsammans. Ävem att de hade gått arm i arm hem från afterworken och att kvällen avslutades med att han gav henne en puss på kinden.

    Hursomhelst så har jag försökt förlåta henne. Hon har varit väldigt ledsen och det har varit många kvällar med att hon gråter och säger att hon ångrar det hon gjort. Hon nekar fortfarande till att dem har gjort något mer fysiskt och att hon bara uppskattade att bli beundrad av honom.

    Eftersom hon har varit så ledsen och eftersom barnen car hemma så har jag försökt få henne att må bättre. Vi har kommit varandra nära när jag tröstat henne och vårat sexliv är något helt annat nu. Vi testar nya saker, nya ställningar, hon har sagt att hon vill ge mig en lapdance osv. Det som är skrämmande är att enligt henne så var hennes upplevelse att nästan förlora mig en trigger till att öppna upp sig mer sexuellt. Vi har två barn och varit tillsammans hela vuxna livet. Så det är extremt konstigt att ha sex med henne på detta sätt. Jag gillar det ibland men hjärnspöken är där då och då.

    Vi har en fantastisk relation i övrigt och jag vill ärligt talat inte lämna henne pga att jag att jag inte vill att mina barn växer upp med ett vv liv. En sak är jag säker på är att jag vet att om det inte vore för barnen så hade jag lämnat.

    Min fråga är, har ni varit med om något liknande? Han ni tips att ge?


    Jag skulle inte definiera det som otrohet utifrån det du vet. Däremot var de säkert på väg att få känslor för varandra, sådant kan hända ibland.

    Hur ska du agera? Tja, om du tror att det finns en stor risk att detta händer igen och kanske blir ännu värre, kanske du behöver lämna. Om er relation i övrigt är bra och du är övertygad om att hon ångrar sig och har lärt sig något av detta, kan det nog vara klokt att försöka igen. Det kan ju faktiskt vara en viktig wake-up-call för er båda att ni behöver jobba bättre med er relation och prata med varandra mer. Klarar ni er igenom detta tror jag att ni kan växa och utvecklas mer än om det inte hade hänt.


    Men det kräver förstås att du lyckas få tillbaka tilliten till henne och att hon är öppen mot dig vad som hände, och dedikerar sig till er relation till 100%.


    Det låter på dig som om du fortfarande har kvar misstankarna att det hände något mer. Kanske också för att hon inte har varit öppen mot dig. Det tycker jag att du ska kräva - att hon redovisar allt i detalj som hände.


    Det verkar som om du har mycket att jobba på innan du kan lita på henne igen. Kanske parterapi kan hjälpa er att bearbeta det som har hänt och hitta en ny väg framåt.


     

  • Anonym (M2)
    Mon 16 Aug 2021 16:06
    #9
    +1
    Anonym (Hansomskämms.) skrev 2021-08-16 15:31:46 följande:

    Hej allihop.

    Jag vet inte riktigt var jag ska börja men. Jag såg att av min sambos arbetskamrat hade skrivit till henne. I meddelandet stod det tack för igår det var mysigt(afterwork). Hon svara med en smiley och inget annat, därefter skrev han "Jag kommer sakna dig".

    Det var en skumm dialog och jag fick en tydlig känsla att hon raderat deras konversation innan och kanske även nått meddelande däremellan. När jag konfronterade henne så sa hon att det vara var en kollega. Under sommaren har jag ställt fler frågor och det visade sig att hon ljög om en hel del detaljer. I början sa hon att dem skrivit till varandra i 2 v men senare sagt att det var några månader. Sen sa hon att hon bara skickat en bild till han.

    Efter att jag påpekat att jag kan se vilka bilder hon skickat om jag får tillgång till deras chatt erkände hon att det var fler selfies.

    Hon sa för bara några dagar sen att dem gjorde ett ärende på jobbet tillsammans. Ävem att de hade gått arm i arm hem från afterworken och att kvällen avslutades med att han gav henne en puss på kinden.

    Hursomhelst så har jag försökt förlåta henne. Hon har varit väldigt ledsen och det har varit många kvällar med att hon gråter och säger att hon ångrar det hon gjort. Hon nekar fortfarande till att dem har gjort något mer fysiskt och att hon bara uppskattade att bli beundrad av honom.

    Eftersom hon har varit så ledsen och eftersom barnen car hemma så har jag försökt få henne att må bättre. Vi har kommit varandra nära när jag tröstat henne och vårat sexliv är något helt annat nu. Vi testar nya saker, nya ställningar, hon har sagt att hon vill ge mig en lapdance osv. Det som är skrämmande är att enligt henne så var hennes upplevelse att nästan förlora mig en trigger till att öppna upp sig mer sexuellt. Vi har två barn och varit tillsammans hela vuxna livet. Så det är extremt konstigt att ha sex med henne på detta sätt. Jag gillar det ibland men hjärnspöken är där då och då.

    Vi har en fantastisk relation i övrigt och jag vill ärligt talat inte lämna henne pga att jag att jag inte vill att mina barn växer upp med ett vv liv. En sak är jag säker på är att jag vet att om det inte vore för barnen så hade jag lämnat.

    Min fråga är, har ni varit med om något liknande? Han ni tips att ge?


    Inga tips att ge men när jag varit otrogen och min partner fick nys om det så fokuserade jag på att ge min man det sex som jag och mig arbetskamrat haft. Eldigt, passionerat och experimentellt.

    Det funkade väl i ett halvår sen tvärstopp från min partners sida. Då krävde min partner familjeterapi istället och det var det som tog oss vidare. Dvs vi delade på oss.

    Så dina hjärnspöken kanske stämmer
  • Anonym (Get real)
    Mon 16 Aug 2021 16:53
    #10
    -3
    Anonym (Hansomskämms.) skrev 2021-08-16 15:42:51 följande:
    Det framkom nog inte, men dem har skrivit till varandra under flera månader, hon har gett henne många komplimanger och hon har skickat bilder till han. Är det bara jag som tycker att det är Otrohet?

    Ja, du är riktigt överkänslig. Och en enorm överreaktion att lämna någon du tycker är fantastisk över. 


    Men hon är nog vinnaren om du drar vidare. Sannolikheten att du hittar en tjej som är villig att böja sig för dig så långt att de inte messar kollegor är rätt liten. 


    Hela idén är så larvig att jag klassar TS som troll och försöker hitta något vettigt att engagera mig i istället. 

Svar på tråden Snälla hjälp, otrogen sambo.