• Anonym (Augustimannen)

    Att välja att leva med en kvinna som bedrar

    Jag har läst i många trådar här om både kvinnor och män som blir bedragna av sina partners samt de råd och de diskussioner som allt det här väcker. Oftast landar det i att den bedragna skall avsluta förhållandet och hitta någon annan istället. Underförstått att det alltid går att hitta någon annan och att det självklart även leder till ett mycket bättre förhållande. Det finns naturligtvis sådana exempel. Men i alla fall..

    Jag är ännu ett exempel på en man som lever med en fru som har en älskare. Det tog ett tag innan jag insåg detta. Vårt sexliv har varit obefintligt väldigt länge iom att hon inte vill ha sex med mig. Jag är nog inget bra i sängen får jag inse men det är ändå trist då även jag har en sexlust som pockar på. Nu har hon i alla fall en älskare och jag konfronterade henne efter ett tag och till slut erkände hon. Det är bara sexet hon är ute efter med denna man. Inget annat. Hon bedyrar att hon älskar mig och vill leva med mig. Hon har bara sex med honom - inget annat. 

    Jag har processat den här situationen under en längre tid och vridit och vänt. Skall jag skilja mig? Skall jag finna mig? Osv. Jag har valt att finna mig i situationen. Jag tycker naturligtvis att det är trist att hon tydligen har en sexlust men inte med mig utan med en annan man. Men det kunde ju ha varit ännu värre. Hon kunde ju ha älskat honom och inte mig. Så jag har valt att inrätta mig i hur mitt liv har utvecklat sig. 

    Varför skiljer jag mig inte och "skaffar en annan kvinna"? Man "skaffar" inte en annan kvinna hur som helst. Som motvikt till de som i dylika trådar här beskriver hur dom hittat någon annan och hur dom nu har underbart sex med sin nya partner så har jag många fler exempel på där det inte alls blir så. Man blir ensam. Man hittar ingen. Man kanske hittar någon men det leder inte till ett bättre samliv.

    Så därför har jag valt att stanna kvar. Vi har det i de flesta områden väldigt bra. Vi trivs bra ihop och har många gemensamma intressen. Det finns mycket närhet och ömhet mellan oss. Men hon har valt att knulla med en annan man. 

    Livet går vidare. Man får vänja sig.

    Är jag ensam om att välja denna väg?

  • Svar på tråden Att välja att leva med en kvinna som bedrar
  • Anonym (Andreas)

    Låter som en typisk bortförklaring från en bedragen partner som är sårad men inte vågar ta steget att gå.

    Du är medveten om att din fru när som helst kan välja att lämna dig för en annan man? Hon kommer ju inte direkt inse vitsen att stanna kvar när hon kan få allt av någon annan..

    Ingenting hindrar dig från att ha sex med någon annan tjej. Du måste inte bli ihop med någon bara för det.

  • Tukt

    Fight, flight or freeze, eller som på svenska "Flykt och kamprespons", alltså de biologiskt inprogrammerade reaktionerna vid hög stress riskerar nog ofta att kicka in i sådana här läget. 
    Även om det inte är en skyttegrav under andra världskriget så är känslorna i ett sådant här läge likartade.
    Det som skiljer sig tar fighten, de som är otrogna tillbaks, flyr. Du själv har valt att "frysa".
    Men till skillnad från stressituationer där ditt liv står på spel och det handlar om sekunder, har du här möjlighet att ta  kontroll över ditt egna öde. Jobba med det, gå till terapeut, psykolog och ta ett övervägt beslut om ditt liv och framtid.
    För en sak är ju klar, att det lär ju inte bli bättre i er relation om den ena "fryser", eller helt enkelt resignerar. 

  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Augustimannen) skrev 2021-08-19 08:49:42 följande:

    Jag har läst i många trådar här om både kvinnor och män som blir bedragna av sina partners samt de råd och de diskussioner som allt det här väcker. Oftast landar det i att den bedragna skall avsluta förhållandet och hitta någon annan istället. Underförstått att det alltid går att hitta någon annan och att det självklart även leder till ett mycket bättre förhållande. Det finns naturligtvis sådana exempel. Men i alla fall..

    Jag är ännu ett exempel på en man som lever med en fru som har en älskare. Det tog ett tag innan jag insåg detta. Vårt sexliv har varit obefintligt väldigt länge iom att hon inte vill ha sex med mig. Jag är nog inget bra i sängen får jag inse men det är ändå trist då även jag har en sexlust som pockar på. Nu har hon i alla fall en älskare och jag konfronterade henne efter ett tag och till slut erkände hon. Det är bara sexet hon är ute efter med denna man. Inget annat. Hon bedyrar att hon älskar mig och vill leva med mig. Hon har bara sex med honom - inget annat. 

    Jag har processat den här situationen under en längre tid och vridit och vänt. Skall jag skilja mig? Skall jag finna mig? Osv. Jag har valt att finna mig i situationen. Jag tycker naturligtvis att det är trist att hon tydligen har en sexlust men inte med mig utan med en annan man. Men det kunde ju ha varit ännu värre. Hon kunde ju ha älskat honom och inte mig. Så jag har valt att inrätta mig i hur mitt liv har utvecklat sig. 

    Varför skiljer jag mig inte och "skaffar en annan kvinna"? Man "skaffar" inte en annan kvinna hur som helst. Som motvikt till de som i dylika trådar här beskriver hur dom hittat någon annan och hur dom nu har underbart sex med sin nya partner så har jag många fler exempel på där det inte alls blir så. Man blir ensam. Man hittar ingen. Man kanske hittar någon men det leder inte till ett bättre samliv.

    Så därför har jag valt att stanna kvar. Vi har det i de flesta områden väldigt bra. Vi trivs bra ihop och har många gemensamma intressen. Det finns mycket närhet och ömhet mellan oss. Men hon har valt att knulla med en annan man. 

    Livet går vidare. Man får vänja sig.

    Är jag ensam om att välja denna väg?


    Eftersom du vet, och otroheten fortsätter med din tillåtelse, men ogillande, utan någon som helst ånger, ser jag det som ren förnedring från hennes sida.
    Jag hade hellre sett mig själv ensam resten av livet än att leva ett liv där du blir bortvald och förnedrad dagligen i.o.m din kännedom. Min känsla är att du lever i ett cockold förhållande mot din vilja.
  • Anonym (Lee)
    Anonym (Augustimannen) skrev 2021-08-19 08:49:42 följande:

    Är jag ensam om att välja denna väg?


    Det tror jag inte. Nere i Europa är det vanligt med älskare/älskarinnor.
    Jag kan själv bli svartsjuk, men samtidigt så tänder jag på tanken att min kvinna ligger med andra. Det är faktiskt bara sex. Jag blir också kåt på andra.
  • Anonym (Tombola)

    Nej du är inte ensam, det finns fler som har valt att leva som du. Jag har en ganska nära bekant som har levt så i snart 2 år för honom så slutade det ganska så bra. Fruns älskare tröttnade på henne och skaffade sig en annan yngre älskarinna. Efter ett tag så vaknade hans frus lust för sin man igen kanske mest för att han som hanrej hade börjat motionera gå ner i vikt och sköta om sig lite bättre. Hans psyke har tagit stryk men hållit sig stark igenom detta ändå och idag har dem det som dem flesta par som varit ihop länge.

  • Anonym (Nej)

    Herregud så skulle jag aldrig kunna leva. Då är jag hellre själv så kan hon dra ?

  • Anonym (Nej)

    Herregud så skulle jag aldrig kunna leva. Då är jag hellre själv så kan hon dra ?

  • Robert 558
    Anonym (Augustimannen) skrev 2021-08-19 08:49:42 följande:

    Är jag ensam om att välja denna väg?


    Jag är inte där, men förstår dig till 100%. Det är lätt att vara kategorisk och gapa om att man ska lämna, men då glömmer man att det finns två vågskålar där man också mister oerhört mycket genom att göra det. Tror detta blir tydligare när man blir lite äldre, att det inte är så enkelt att starta om.
  • Anonym (Snäckan)

    För helhetens skull borde du också ha andra eller en annan partner för sex

Svar på tråden Att välja att leva med en kvinna som bedrar