• Anonym (Äcklad)

Min flickvän har mask!

Hej, jag träffade min flickvän och sambo(är själv man) för ungefär 2,5 år sedan. När vi dejtat ett tag märkte jag att hon var spänd vid sex, inte ville köra positioner där jag skulle kunna se hennes rumpa osv. Tänkte inte mer på det för alla föredrar ju olika saker i sängen. När vi sov hos varandra mer regelbundet märkte jag att hon kliade sig mellan skinkorna mycket i sömnen och även som vaken när hon trodde jag inte såg.
    Registrerade liksom detta utan att tänka så mycket på det.
    Sen när vi flyttat ihop och vi hade sex en dag med lampan tänd så ser jag när jag drar ut den(ur slidan) att det krälar maskar på mitt "verktyg". Jag reagerade med äckel för jag blev så chockad och fick lätt panik.
    Hon skämdes men jag köpte medicin och vi behandlade oss båda(jag hade inga symtom). 
    Kan säga att jag aldrig kollat mitt anus så många gånger. Såg aldrig någon mask hos mig själv dock. Efter de två doserna med några veckors mellanrum tror jag allt är frid och fröjd men när jag ska gå ner på henne när vi har sex ser jag maskar både runt anus och slidan. Klarar inte att ha sex efter det här.
    Vi behandlar och behandlar (oss båda)och jag sanerar hela jävla lägenheten otaliga gånger men nu kollar jag efter mask(svårt att låta bli...) varje gång vi är påväg att ha sex och hon verkar ha kronisk mask för jag ser maskar i anus OCH i slidan varje gång.
    Jag försöker prata med henne och skickar henne till läkare, får starkare maskmedel men hon har kvar masken, inget funkar. Till sist avslöjar hon att hon haft den så länge hon kan minnas och det är omöjligt att få bort trots att hon försöker.
    Hon vill ha barn nu men jag känner att jag blir så äcklad av parasiterna att jag inte klarar av ett vanligt samliv. Jag kan inte låtsas som allt är som vanligt, detta är ett jätteproblem för mig. Min tjej verkar helst vilja låtsas som de inte finns men jag kan för fan inte stoppa kuken i ett hål som krälar av mask.
    Det här låter helt sjukt men det är sant. Mår så jävla dåligt av det här att jag väger mot att göra slut.
    Har följt med henne till läkaren som ger starkare medicin och maskarna minskar i antal/försvinner några veckor sen är de tillbaks igen.
    Jag kan fan inte leva i det här. Älskar min flickvän men hon verkar ha gett upp att bli av med dem och hennes likgiltighet inför att vara full med mask gör att jag tappar attraktionen och vill inte längre vara nära. Fattar inte hur man kan låtsas som inget och låta mig stoppa in den medveten om att man har mask i hela underredet. 
    Jag har själv blivit stressad över att få dem och ibland när jag sett hennes maskar eller ser henne klia sig känns det som det börjar klia över hela mig och speciellt i arslet, men har aldrig sett någon mask när jag kollat med spegel eller stuckit en tops i röven.
    Eftersom hon vill ha barn nu ställs det på sin spets och jag kan fan inte skaffa barn med denna kvinna och fortsätta leva i en maskinfestation och se ett ev. barn bli smittat.
    Fy fan... Det här tar knäcken på mig.
    Vad ska jag göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-08-25 14:18
    Det är springmask, såg att jag glömde skriva det i texten.

• Svar på tråden Min flickvän har mask!
  • Pope Joan II

Fruktansvärt respektlöst och oansvarigt att hon inte berättade det för dig ts när ni inledde er relation och innan ni började ha sex. Jag blir provocerad bara av tanken på att inte själv få välja hur man vill ställa sig till en sådan situation!

Shit for brains k + E
  • Jamesdio

Vad jobbar hon med? Det kan ju också tänkas att hon blir ständigt återsmittad på jobbet om hon jobbar i en miljö där smitta finns (tex förskola eller vårdhem). Isåfall bör hon ju fundera på att byta jobb.

Hon måste själv vilja ta krafttag och då handlar det om starkare läkemedel (albendazol), långtidsbehandling med kortare intervall, totalsanering av hemmet (inte bara en gång utan upprepade gånger under lång tid), extremt noggrann personlig hygien för er båda, släng sängkläder och underkläder och ta nya varje dag under en lång period. Klia inte i underredet! Och om det inte går att undvika, gör det på toa och skrubba händer och naglar efteråt, tvätta av underredet och byt underkläder. Så ofta som det krävs.

Och en självklarhet, bit inte på naglarna, sug eller slicka inte på fingrarna (inte på soffan, kuddar, andra föremål heller så klart), peta inte i näsan. Tänk att bådas händer och fingrar är extremt smittförande. Tänk er för innan ni tar på något och tvätta av allt ni tagit i. Under en lång tid. Maskägg syns inte och de förekommer överallt i er miljö (framförallt om hon nu har så mycket mask som du beskriver) och smittar om de kommer in i munnen och ner i tarmen. Det är ett under att du inte blivit smittad. Eller så har du det, men inte så att du haft symtom. Tvätta händer och skrubba naglar om ni tagit i något som kan tänkas ha maskägg på sig (textilier, damm).

Har hon någon diagnos som gör att hon har svårt att klara hygienen?

• Anonym (Lillemor)

Om hon har springmask vaginalt så fungerar inte den vanliga medicinen mot mask eftersom den bara verkar i tarmen. Albendazole är den medicin som behövs för att behandla springmask på andra ställen i kroppen.

• Anonym (qwerty)
    Anonym (Äcklad) skrev 2021-08-25 13:46:39 följande:

Hej, jag träffade min flickvän och sambo(är själv man) för ungefär 2,5 år sedan. När vi dejtat ett tag märkte jag att hon var spänd vid sex, inte ville köra positioner där jag skulle kunna se hennes rumpa osv. Tänkte inte mer på det för alla föredrar ju olika saker i sängen. När vi sov hos varandra mer regelbundet märkte jag att hon kliade sig mellan skinkorna mycket i sömnen och även som vaken när hon trodde jag inte såg.
    Registrerade liksom detta utan att tänka så mycket på det.
    Sen när vi flyttat ihop och vi hade sex en dag med lampan tänd så ser jag när jag drar ut den(ur slidan) att det krälar maskar på mitt "verktyg". Jag reagerade med äckel för jag blev så chockad och fick lätt panik.
    Hon skämdes men jag köpte medicin och vi behandlade oss båda(jag hade inga symtom). 
    Kan säga att jag aldrig kollat mitt anus så många gånger. Såg aldrig någon mask hos mig själv dock. Efter de två doserna med några veckors mellanrum tror jag allt är frid och fröjd men när jag ska gå ner på henne när vi har sex ser jag maskar både runt anus och slidan. Klarar inte att ha sex efter det här.
    Vi behandlar och behandlar (oss båda)och jag sanerar hela jävla lägenheten otaliga gånger men nu kollar jag efter mask(svårt att låta bli...) varje gång vi är påväg att ha sex och hon verkar ha kronisk mask för jag ser maskar i anus OCH i slidan varje gång.
    Jag försöker prata med henne och skickar henne till läkare, får starkare maskmedel men hon har kvar masken, inget funkar. Till sist avslöjar hon att hon haft den så länge hon kan minnas och det är omöjligt att få bort trots att hon försöker.
    Hon vill ha barn nu men jag känner att jag blir så äcklad av parasiterna att jag inte klarar av ett vanligt samliv. Jag kan inte låtsas som allt är som vanligt, detta är ett jätteproblem för mig. Min tjej verkar helst vilja låtsas som de inte finns men jag kan för fan inte stoppa kuken i ett hål som krälar av mask.
    Det här låter helt sjukt men det är sant. Mår så jävla dåligt av det här att jag väger mot att göra slut.
    Har följt med henne till läkaren som ger starkare medicin och maskarna minskar i antal/försvinner några veckor sen är de tillbaks igen.
    Jag kan fan inte leva i det här. Älskar min flickvän men hon verkar ha gett upp att bli av med dem och hennes likgiltighet inför att vara full med mask gör att jag tappar attraktionen och vill inte längre vara nära. Fattar inte hur man kan låtsas som inget och låta mig stoppa in den medveten om att man har mask i hela underredet. 
    Jag har själv blivit stressad över att få dem och ibland när jag sett hennes maskar eller ser henne klia sig känns det som det börjar klia över hela mig och speciellt i arslet, men har aldrig sett någon mask när jag kollat med spegel eller stuckit en tops i röven.
    Eftersom hon vill ha barn nu ställs det på sin spets och jag kan fan inte skaffa barn med denna kvinna och fortsätta leva i en maskinfestation och se ett ev. barn bli smittat.
    Fy fan... Det här tar knäcken på mig.
    Vad ska jag göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-08-25 14:18
    Det är springmask, såg att jag glömde skriva det i texten.

Gör slut.

Alltså, allvarligt. Om hon är så likgiltig för problemen hur tror du det bli om barnet drabbas? Kommer hon tycka det är ok att en liten bebis har hela underlivet fullt med maskar som krälar?
    Denna kvinna behöver rejäl läkarhjälp, och det kan inte du ge henne. Gör slut, lägg din tid på någon annan. DU verkar vara en schysst kille och du kommer hitta någon som inte är full med ohyra.
  • Anonym (Empati)
    Cat's eye skrev 2021-08-27 02:03:38 följande:
    Stopp och belägg nu.. springmask misstänkts orsaka missfall och fertilitet? Kan du länka till de studier som påstår detta? Hur trovärdiga är de egentligen? Det låter helt orimligt.
    Förutom de Lillemor föredömligt länkat till (samt många fler som finns om springmask i de kvinnliga reproduktionsorganen och deras verkan där, dessa går bla att få fram genom att söka igenom referenserna i de artiklar som finns länkade) så länkar jag till denna sammanfattning med open access av en studie om just detta. Original-artikeln kommer man dessvärre inte åt om man inte har koppling till tex ett forskningsbibliotek eller dyl (eller vill betala):

jogi.co.in/JAN-FEB2020/pdf/shortc.pdf

För den som vill läsa hela studien finns den här:
    link.springer.com/article/10.1007%2Fs13224-019-01252-0

Så inte helt harmlös springmasken dessvärre. Även om det är en minoritet som drabbas av kronisk eller mer allvarlig infektion där springmasken migrerat så förekommer det ju. Finns även studier där springmask migrerat till ögon, njurar, lever, lungor och i ett fall i ryggmärgsvätska. I unika fall även lett till att patienten dött (pga sepsis orsakad a springmaskens. migration i organen)
    Ett ex på sådan artikel:
    pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21879805/
  • Anonym (Annat läkemedel)

Har din flickvän testat Albendazole (Zentel) som hon då kan få via infektionsklinik?

Och att din flickvän tvättar händerna noga med tvål varje morgon direkt när hon vaknar. Alltså viktigt att skapa denna rutin om hon inte redan har den.

Känns så synd att eran relation ska ta slut pga detta :(

• Anonym (...)
    Anonym (Empati) skrev 2021-08-27 12:36:22 följande:
    Förutom de Lillemor föredömligt länkat till (samt många fler som finns om springmask i de kvinnliga reproduktionsorganen och deras verkan där, dessa går bla att få fram genom att söka igenom referenserna i de artiklar som finns länkade) så länkar jag till denna sammanfattning med open access av en studie om just detta. Original-artikeln kommer man dessvärre inte åt om man inte har koppling till tex ett forskningsbibliotek eller dyl (eller vill betala):

jogi.co.in/JAN-FEB2020/pdf/shortc.pdf

För den som vill läsa hela studien finns den här:
    link.springer.com/article/10.1007%2Fs13224-019-01252-0

Så inte helt harmlös springmasken dessvärre. Även om det är en minoritet som drabbas av kronisk eller mer allvarlig infektion där springmasken migrerat så förekommer det ju. Finns även studier där springmask migrerat till ögon, njurar, lever, lungor och i ett fall i ryggmärgsvätska. I unika fall även lett till att patienten dött (pga sepsis orsakad a springmaskens. migration i organen)
    Ett ex på sådan artikel:
    pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21879805/
    Menar du att dessa upptäckts i livmodern av slump när man undersökt andra sjukdomar där? Gav de inga symtom där?
  • Anonym (B)
    Anonym (Lillemor) skrev 2021-08-27 10:10:59 följande:

Om hon har springmask vaginalt så fungerar inte den vanliga medicinen mot mask eftersom den bara verkar i tarmen. Albendazole är den medicin som behövs för att behandla springmask på andra ställen i kroppen.

Oj, det hade jag inte ens tänkt på. Så hon dödar maskarna i tarmen men de som bott i vaginan överlever och krälar fram och tillbaka...

TS, har läkarna sagt något om detta??
  • Anonym (Empati)
    Anonym (...) skrev 2021-08-27 14:39:41 följande:
    Menar du att dessa upptäckts i livmodern av slump när man undersökt andra sjukdomar där? Gav de inga symtom där?
    Jo då, de har upptäckts pga av att patienterna sökt för smärta, etc.
Svar på tråden Min flickvän har mask!