• Anonym (Äcklad)

Min flickvän har mask!

Hej, jag träffade min flickvän och sambo(är själv man) för ungefär 2,5 år sedan. När vi dejtat ett tag märkte jag att hon var spänd vid sex, inte ville köra positioner där jag skulle kunna se hennes rumpa osv. Tänkte inte mer på det för alla föredrar ju olika saker i sängen. När vi sov hos varandra mer regelbundet märkte jag att hon kliade sig mellan skinkorna mycket i sömnen och även som vaken när hon trodde jag inte såg.
    Registrerade liksom detta utan att tänka så mycket på det.
    Sen när vi flyttat ihop och vi hade sex en dag med lampan tänd så ser jag när jag drar ut den(ur slidan) att det krälar maskar på mitt "verktyg". Jag reagerade med äckel för jag blev så chockad och fick lätt panik.
    Hon skämdes men jag köpte medicin och vi behandlade oss båda(jag hade inga symtom). 
    Kan säga att jag aldrig kollat mitt anus så många gånger. Såg aldrig någon mask hos mig själv dock. Efter de två doserna med några veckors mellanrum tror jag allt är frid och fröjd men när jag ska gå ner på henne när vi har sex ser jag maskar både runt anus och slidan. Klarar inte att ha sex efter det här.
    Vi behandlar och behandlar (oss båda)och jag sanerar hela jävla lägenheten otaliga gånger men nu kollar jag efter mask(svårt att låta bli...) varje gång vi är påväg att ha sex och hon verkar ha kronisk mask för jag ser maskar i anus OCH i slidan varje gång.
    Jag försöker prata med henne och skickar henne till läkare, får starkare maskmedel men hon har kvar masken, inget funkar. Till sist avslöjar hon att hon haft den så länge hon kan minnas och det är omöjligt att få bort trots att hon försöker.
    Hon vill ha barn nu men jag känner att jag blir så äcklad av parasiterna att jag inte klarar av ett vanligt samliv. Jag kan inte låtsas som allt är som vanligt, detta är ett jätteproblem för mig. Min tjej verkar helst vilja låtsas som de inte finns men jag kan för fan inte stoppa kuken i ett hål som krälar av mask.
    Det här låter helt sjukt men det är sant. Mår så jävla dåligt av det här att jag väger mot att göra slut.
    Har följt med henne till läkaren som ger starkare medicin och maskarna minskar i antal/försvinner några veckor sen är de tillbaks igen.
    Jag kan fan inte leva i det här. Älskar min flickvän men hon verkar ha gett upp att bli av med dem och hennes likgiltighet inför att vara full med mask gör att jag tappar attraktionen och vill inte längre vara nära. Fattar inte hur man kan låtsas som inget och låta mig stoppa in den medveten om att man har mask i hela underredet. 
    Jag har själv blivit stressad över att få dem och ibland när jag sett hennes maskar eller ser henne klia sig känns det som det börjar klia över hela mig och speciellt i arslet, men har aldrig sett någon mask när jag kollat med spegel eller stuckit en tops i röven.
    Eftersom hon vill ha barn nu ställs det på sin spets och jag kan fan inte skaffa barn med denna kvinna och fortsätta leva i en maskinfestation och se ett ev. barn bli smittat.
    Fy fan... Det här tar knäcken på mig.
    Vad ska jag göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-08-25 14:18
    Det är springmask, såg att jag glömde skriva det i texten.

• Svar på tråden Min flickvän har mask!
  • Anonym (Äcklad)
    Anonym (men?) skrev 2021-08-25 14:57:03 följande:

Men det finns ju jättemycket man kan göra för att förhindra att maskarna kommer tillbaka och som gör att de inte "trivs" lika bra hos en? Det räcker kanske inte att bara äta medicin. 

Jag hade en enstaka mask nu för en vecka sen (har precis fått medicin som jag beställt som hela familjen ska ta) och alltså tanken på att ha parasiter är ju så groteskt äcklande att man gör precis vad som helst för att slippa dem. Det låter inte som att ni har gjort allt och inte heller som att ni gjort allt för att förhindra återinfektering. Det räcker inte att sanera hemmet några gånger, man måste göra det varje dag tills man tagit andra omgången medicin och ett tag därefter.

Och självklart kan man inte ha sex förrän man säkerställt att maskarna är borta? Det är ju bara helt sjukt att tänka sig det.

Därför så tänker jag att detta är en trolltråd faktiskt.

Men OM det är på riktigt så är det stora problemet att tjejen inte försöker bli av med dem utan accepterar läget och har börjat tro att det är normalt.

Du verkar inte ha någon aning och då är det så onödigt att svara i en tråd och säga troll. Läs lite, finns otaliga trådar om springmask som inte går bort bara på detta forumet. Här är några exempel där folk beskriver det, har ännu fler exempel tidigare i tråden;
    www.familjeliv.se/forum/thread/71776844-kronisk-springmask
    www.familjeliv.se/forum/thread/52261565-springmask

Jag gjorde precis som rekommendationer och mer därtill eftersom jag är så otroligt äcklad av det. 
  • Anonym (Äcklad)
    Anonym (L) skrev 2021-08-25 14:43:29 följande:

Väldigt märkligt att hon inte kan bli av med springmasken trots vermox. Är du verkligen säker på att hon följer instruktionerna och gör som man ska? Vad säger läkaren? Vad kan man göra nu?

Det kanske är så att maskarna kan bli resistenta även mot vermox? Tänker att hon bör tala med någon läkare och fråga vad man då kan göra åt saken.

Hade blivit väldigt upprörd över det faktum att hon har vetat om detta så pass länge men ändå inte sagt något till dig. Hur tänker människan? Hon riskerar ju att smitta dig också! Springmask är ju väldigt smittsamt.

Har aldrig hört om något liknande. Aldrig heller har jag hört att det krälar runt såhär många maskar både i anus och slida som man kan bevittna med egna ögon.

Jag själv har haft springmask och jag kommer ihåg att jag någon enstaka gång kunde få ut en mask ur anus (tror i alla fall att det var en mask) när jag stack in fingret. När jag först upptäckte springmask så krälade maskarna runt i bajset. Det var dock inte såhär illa som det verkar vara för din tjej. Jag behandlade men det kom tillbaka senare. Behandlade igen. Tror inte att jag har springmask längre. Har i alla fall inte sett någon mask och det kliar inte.

Om hon inte visar att hon verkligen vill bli av med detta eller om maskarna inte försvinner så hade jag gjort slut. Hade omöjligt kunna leva med någon som har synliga maskar som krälar runt i anus och könsorgan. Gör du slut så får du väl helt enkelt vara ärlig och säga som det är. Hon borde fatta och gör hon inte det så är det något fel på henne.

Ja, hon skäms ju när jag påtalar det och verkar tycka att det är skitjobbigt att prata om. Vill bara undvika ämnet.. Tvekar inte på att hon vill ha bort dem och tagit tabletterna som man ska. Hon säger att hon "försökt allt" och haft det hela livet. Eftersom medicin inte funkar är det är ingenting att bry sig om enligt henne, eftersom det inte är skadligt. Konstigt nog har jag aldrig sett en mask i min röv eller i mitt bajs. Men när vi haft en "springmasksituation" där jag blir påmind om att hon har det så får jag panik och tycker det kliar i arslet men jag har aldrig sett någon. Vi har behandlat båda när vi tagit medicin.

Verkar som vissa har en tarm/kropp som är mycket mer mottaglig för parasiter medan andra har ett starkt immunförsvar.

Måste nog stålsätta mig och göra det. Min tjej är en förståndig människa generellt, men med det här är det som hon är så van att hon inte fattar vilket enormt problem det är för mig.
  • Anonym (L)
    Anonym (Äcklad) skrev 2021-08-25 16:25:40 följande:

Ja, hon skäms ju när jag påtalar det och verkar tycka att det är skitjobbigt att prata om. Vill bara undvika ämnet.. Tvekar inte på att hon vill ha bort dem och tagit tabletterna som man ska. Hon säger att hon "försökt allt" och haft det hela livet. Eftersom medicin inte funkar är det är ingenting att bry sig om enligt henne, eftersom det inte är skadligt. Konstigt nog har jag aldrig sett en mask i min röv eller i mitt bajs. Men när vi haft en "springmasksituation" där jag blir påmind om att hon har det så får jag panik och tycker det kliar i arslet men jag har aldrig sett någon. Vi har behandlat båda när vi tagit medicin.

Verkar som vissa har en tarm/kropp som är mycket mer mottaglig för parasiter medan andra har ett starkt immunförsvar.

Måste nog stålsätta mig och göra det. Min tjej är en förståndig människa generellt, men med det här är det som hon är så van att hon inte fattar vilket enormt problem det är för mig.

Be henne fråga någon läkare vad man kan göra åt saken om medicinerna inte hjälper. Jag har i alla fall aldrig hört talas om att man har kronisk springmask som aldrig försvinner, trots att man tar vermox och följer instruktionerna till punkt och pricka.

Springmask är ju väldigt smittsamt så risken är ju stor att även du har eller kommer att få det. Man kan ha springmask utan att se några maskar och det måste inte heller klia. Förhoppningsvis har du det inte.

Hon har väl accepterat att hon inte kommer att bli av med maskarna. Du har då alltså två val - fortsätta leva med henne eller göra slut.
  • Anonym (L))
    Anonym (Äcklad) skrev 2021-08-25 16:16:07 följande:
    Du verkar inte ha någon aning och då är det så onödigt att svara i en tråd och säga troll. Läs lite, finns otaliga trådar om springmask som inte går bort bara på detta forumet. Här är några exempel där folk beskriver det, har ännu fler exempel tidigare i tråden;
    www.familjeliv.se/forum/thread/71776844-kronisk-springmask
    www.familjeliv.se/forum/thread/52261565-springmask

Jag gjorde precis som rekommendationer och mer därtill eftersom jag är så otroligt äcklad av det. 
    Vad säger hon om att du inte vill ligga med henne?
  • Anonym (fy fan)

Fy fan va äckligt, jag hade inte klarat av att bo under samma tak med någon som hr mask. 

• Mrs Moneybags

Jag hade blivit tvungen att klippa den fysiska kontakten totalt. Jag kan inte vara i samma hem som någon som har mask och absolut inte ha sex med den personen. Jag förstår dig till 100%. Du måste vara hård och säga som det är. Det blir inget mer sex och inget förhållande förrän masken är borta. Risken är ju att även du får denna kroniska och resistenta maskform. Fy fasen. 

• Anonym (B)

Har du SETT henne ta medicinen?

• Anonym (Äcklad)
    Anonym (L) skrev 2021-08-25 16:35:15 följande:
    Be henne fråga någon läkare vad man kan göra åt saken om medicinerna inte hjälper. Jag har i alla fall aldrig hört talas om att man har kronisk springmask som aldrig försvinner, trots att man tar vermox och följer instruktionerna till punkt och pricka.

Springmask är ju väldigt smittsamt så risken är ju stor att även du har eller kommer att få det. Man kan ha springmask utan att se några maskar och det måste inte heller klia. Förhoppningsvis har du det inte.

Hon har väl accepterat att hon inte kommer att bli av med maskarna. Du har då alltså två val - fortsätta leva med henne eller göra slut.
    Det går att hitta både studier och privatpersoners berättelser som bekräftar att det kan vara så. Att vissa har ett väluppbyggt immunsystem mot parasiter, och andrahar ingen motståndskraft alls.
  • Anonym (Psss)

Ok, låter otroligt jobbigt för er båda. Vet att det kan vara svårt att bli av med dem men trodde inte att det kunde vara omöjligt/kroniskt för vissa.

Jag kan absolut förstå att du blir äcklad av detta. För det är uräckligt med springmask. Men, jag tycker du skriver så motsägelsefullt.

För åh ena sidan försvarar du det faktum att det är kroniskt, hon har gjort allt, hon tar medicinen rätt men det kommer tillbaka, hon har provat alla knep, hon kanske har en kropp som är extra mottaglig.

Men åh andra sidan skriver du att du inte kan fatta att hon har gett upp och inte gör tillräckligt. Vad menar du att hon ska göra då om hon nu har nåt som heter kronisk sprinmask? Alltså saker heter väl kroniskt av en anledning så vad göra liksom?

Sen kan jag köpa om du vill lämna henne av denna anledning men jag fattar inte riktigt vad det är du tycker hon ska göra åt saken?

• Anonym (...)

Det finns alternativa lösningar. Det är ju allmänt känt att de kan vara resistenta mot läkemedel. Hon kan ju inte bara låta dem ta över hela underlivet. Det går att få ner med huskurer. 

Svar på tråden Min flickvän har mask!