Anonym (Herregisses) skrev 2021-08-29 08:07:23 följande:
Är detta ett skämt?! Finns det så släppa arbetsplatser där folk bara lyfter lön och knappt jobbar?!? Gu jag har allt missat detta liv! Vad jobbar ni alla med eg?
Själv börjar jag olika varje dag. Förskola. INGEN CHANS TILL ATT SLAPPA kan jag lova. Har ca 5 min som är lugn från det att min avdelningsdörr öppnar på morgonen. Sen börjar barnen komma. Fullt ös fram till 11.45 ca då småttisarna ska sova. Vilan kan man ta ett djupt andetag och varna ner lite. 30 min rast efter som verkligen inte har utrymme för mer då kollegor ska avlösas för rast. Barnen börjar vakna, gos, mys o lek. Blöjbyten, mellis, påklädning av ytterkläder och ut. Pustar ut i bilen på väg hem. Definitivt inget slapparjobb! Välkommen till min bransch!
Jag har inte lika intensivt jobb som du, men att slöa funkar definitivt inte. Jobbar vi långsamt drar vi ju inte in tillräckligt med pengar för att täcka våra löner. Så enkelt är det. Vi är bara fyra i vår grupp, så det märks omedelbart om någon sackar. Om inte annat syns det i tidredovisningen. Jobbar någon 120 timmar i ett projekt som skulle ta 80 är det ju uppenbart något fel.
Gapar också med förvåning över de inlägg som berättar att efter 16 eller före 08 har de inget att göra. Vad är det för arbetsgivare som har råd att ha folk anställda utan att de utför något arbete?