Inlägg från: Anonym (MRAuto) |Visa alla inlägg
  • Anonym (MRAuto)

    Hjälp oss o välja familjebil

    Couchpotato skrev 2021-08-29 11:52:20 följande:
    Jag kör en V90CC -21 och bilen innan var en likadan fast 2018. Bästa bilar jag haft. Stora, rymliga och sköna att köra.
    Beror på vad man jämför med. Personligen kör vi en A6:a, och den är avsevärt mycket rymligare än en v90, både på papperet och i verkligheten. 

    Jag hade rekommenderat en A6:a, gärna sen årsmodell av förra generation 4g/c7, välj 3-litersdieseln och gärna i utförande Allroad, då skinn, el-stolar, el-baklucka, fyrhjulsdrift och ofta luftfjädring ingår som standard. Komforten är svårslagen och förbrukningen beskedlig, även med tunga släp. Fördel med LED-matrix, men alla har inte det tillvalet. 3-litersmotorn medger också hög dragvikt på B-kort och närmast extrem med utöka behörighet eller BE-kort

    Till skillnad från tex V90, 5-serie och övriga är A6:an lika ombonad i baksätet som i framsätet. 

    Men ut och provkör. Skulle skippa SUV-modellerna generellt, sämre väghållning, svajigare gång och allt som oftast låg dragvikt. Kolla tex Volvo Xc60, dragvikten är under 1000kg på vanligt B-kort och då kan du knappt dra lånesläp från Bauhaus. Sen att många drar tungt med dem, går så länge polisen inte stannar dem. Räkna iskallt med att alla som kör hästtransporter och typ kör Xc60, XC90 eller dylikt kör olovligt och olagligt. 
Svar på tråden Hjälp oss o välja familjebil