Inlägg från: Anotherone |Visa alla inlägg
  • Anotherone

Behålla SGI, hur räkna?

S23 skrev 2021-08-29 21:13:56 följande:
    Okej. AlltÅ helg ärligt skulle jag bara göra som fk säger. Chansa inte utan lägg föräldrapenning på den lördagen och söndagen. Det är två dagar det handlar om.

Gör som fk säger. Även om de har fel så kan de nolla din sgi och det är en väldans process att driva det sedan
    Jag tänker likadant. Eftersom du tar måndagen den 3e så har du rätt att ta även helg. Du behöver inte ta hel dag heller utan kan ta del av dag.
    Jag hade ett schema som rullade på 4v från barnets ettårsdag, tjänstgjorde heltid innan barnet föddes. Veckorna såg olika ut, vissa veckor var i princip alla dagar nerkortade med 25% medan en vecka innehöll en helt ledig dag. Min sysselsättning totalt sett var dryga 80%. I dialog med FK kom vi överens om att jag skulle lägga ut minst 1.0 hel dag per vecka.
    Det blev att jag satt månadsvis och lade ut dagarna ner till 1/8 vissa dagar men totalt sett fick jag ihop det. Jag lade även dagar på helger ibland i anslutning till att jag var ledig måndagen eller fredagen, för att få ut totalt en hel dag per vecka.
  • Anotherone
    JodiBabe skrev 2021-08-29 22:47:48 följande:
    Jag har som du! Jätteoregelbunden arbetstid. Min sysselsättning var också totalt sätt ca 80% men från maj droppade det i arbetstid rejält och även i juni, (inskolning förskola, var tvungen att ta dottern mycket själv mm) vilket gjorde att jag måste säkra min SGI upp till 80%, vilket jag gjort fel (hade för lågt tidigare).

Iaf, de säger, ta ut 2 dagar per vecka från första maj, men det går ju inte.  Utan likt dig måste jag dutta ner till 1/8 vissa dagar jag med för att få ihop det totalt sätt och det verkar de inte gilla... Men vad göra, är väl bättre om man är ärlig och följer schemat, hur omständligt det än blir.

Skönt att höra att nån annan gjort som jag.
    Ja nu är jag förbi fyraårsdagen, jag har verkligen suttit med papper och penna månadsvis och mitt schema som underlag för att få till det. Så det vore skit om jag skulle bli sjuk precis nu eller hamna i annan sits där min SGI måste utredas och så hittar man någon liten miss någonstans.
    Men när den första personen ringde upp mig och ställde frågor efter min första ansökan (gjorde också någon liten miss så därav tog de kontakt) så tyckte jag att de var tydliga med vad jag skulle göra och så har jag gjort. Vissa veckor jobbade jag närmare 90% och då blev det kanske 2st 1/8 dagar , 1 1/4 dag och sen någon liten slatt på söndagen pga jag tog måndagen därpå. Så har jag suttit...
    Vi håller tummarna!
Svar på tråden Behålla SGI, hur räkna?