• Anonym (Glasögon)

    Barn bråkar - ditt tar sönder glasögon

    Två barn i åk 1 börjar bråka. Det slutar med att ditt barn tar sönder det andra barnets glasögon. Ersätter du dem?

  • Svar på tråden Barn bråkar - ditt tar sönder glasögon
  • Anonym (ivi)
    Anonym (Glasögon) skrev 2021-08-30 11:42:09 följande:

    Två barn i åk 1 börjar bråka. Det slutar med att ditt barn tar sönder det andra barnets glasögon. Ersätter du dem?


    Ja
  • Anonym (Beror på)
    Anonym (Glasögon) skrev 2021-08-30 11:42:09 följande:

    Två barn i åk 1 börjar bråka. Det slutar med att ditt barn tar sönder det andra barnets glasögon. Ersätter du dem?


    Ja, det är min skyldighet som vårdnadshavare. Men de beror på var de bråkar också. Om det hände i skolan kan det finnas försäkring via skolan.
  • Tiffany

    Självklart, om det vore mitt barn är det ju vårat ansvar att ersätta!

  • Anonym (Ja)
    Anonym (Glasögon) skrev 2021-08-30 11:42:09 följande:

    Två barn i åk 1 börjar bråka. Det slutar med att ditt barn tar sönder det andra barnets glasögon. Ersätter du dem?


    Ja, hur kan det ens vara en fråga?
  • Anonym (Drulle)

    Ja, det bästa är förstås om man kan komma överens med den andra föräldern och att kanske glasögonen är försäkrade och jag kan stå för självrisken.

    Annars skulle jag höra med mitt eget försäkringsbolag då jag självklar har allriskförsäkring. Glasögon kan ju vara hur dyrt som helst annars. Även om jag är ansvarig för mitt barn så kan jag ju inte förhindra bråk när de är i skolan om jag inte är närvarande. Verkar orimligt att behöva hosta upp tiotusen helt oförberett.

Svar på tråden Barn bråkar - ditt tar sönder glasögon