• Nutid

    Mitt äktenskap kommer att ta slut om vi inte kommit igång med regelbundet sex innan nyår

    Vi har haft det knakigt i förhållandet och går på parterapi, vi pratar mer med varandra nu och rätt fysiska med närhet och kramar. Men jag saknar verkligen sexet. Jag frågade henne tidigare i år hur mycket sex det finns i idea-läget och fick svaret att 2-3 gånger i veckan när allt annat är bra. Än så länge är det fortfarande noll.

    Jag är glad över att ha gjort ett så distinkt krav. Och jag ser faktiskt fram emot bägge utfallen.

    Tänker jag för fyrkantig? Är det någon annan som gjort liknande deadline för sitt förhållande?

  • Svar på tråden Mitt äktenskap kommer att ta slut om vi inte kommit igång med regelbundet sex innan nyår
  • Nutid
    Anonym (Ellies) skrev 2021-09-03 09:13:41 följande:

    För att kunna lösa era problem räcker det inte att börja ha sex utan att ta reda på varför hon inte vill ha sex. Om hon inte vill men har det ändå - dit vill du väl ändå inte komma?

    I mitt fall slutade jag vilja ha sex eftersom det var det enda mitt ex såg som viktigt i förhållandet. Han ville inte göra något annat. Han bidrog inte med något alls, gjorde inte sin del av hushållssysslorna, ville knappt umgås, vi sov inte tillsammans och han tog mig för given hela tiden. Han påstod att han skulle förändra sig om vi började ha sex, han förstod inte att det var fel ände att börja i. Att jag hade sex mot min vilja gjorde det ju bara ännu jobbigare och ännu mer fel. Han hade varit tvungen att förändra sig först och visa att faktiskt allt är viktigt i förhållandet. Är det bara sexet är man bara kk.

    Detta hände inte och tillslut lämnade jag. Inte han.


    Det klart att det finns andra saker som inte har funkat så bra,


    Min inställning är att jag skall göra allt som står i min makt fram för att det ska bli bra. Hon tycker väl lite så att sex inte är så viktigt och allt annat ska vara tip top. Innan vi började med parterapin så har jag verkligen gått in mig själv för att se vad jag vill och har liksom tittat in i min framtid olika bra situationer som livet kan innehålla men boende jobb fritidsintressen mm. och på nått sätt så finns alltid sex med i mina framtids visioner vilket gjort att jag har insett hur pass viktigt sex är för mig.

  • Nutid
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2021-09-03 10:03:51 följande:

    Vad gör du själv för att främja relationen? Vet hon om att du har nyår som deadline? Hur tror du det ska hjälpa isf...?

    Jag tror ni kommer gå isär. Att en person skulle ställa som krav att ha sex si och så mycket i veckan eller så går vi isär till nyår skulle få mig att skriva ut skilsmässopapper direkt.


    Jag gör allt som jag kan för att relationen skall bli bra.
    Det är jag som initierat parterapin, känner att det är jag som drar det största lasset med familjen AB eftersom jag i princip lagar all mat håller koll på barnben under veckan då hon veckopendlar och är noga med att alltid ha nystädat när hon kommer hem. Jag blir ibland väl arg vilket hon sagt att hon tycker är jobbigt jag har börjat på enskild terapi för det. 

    Jag har inte sagt att om vi inte har sex si och så många gånger i veckan: så vill jag göra slut.

    Däremot i princip när vi började med terapin så frågade jag hur hon så på ett idealtillsånd hur hennes vision av förhållandet ser ut. då nämnde hon inte sex på det sättet som jag tänkte.

    Nytt försök av mig, frågade henne saknar du inte sex,, svar nej.
    Här började det bli ridå ner för mig (samtidigt vet jag att hon köpt några sexleksaker på senare tid, vilket hon inte vet att jag vet).

    Nytt försök igen, jag refererar till våran första tid som par innan vi fick barn då vi hade sex nästan varje dag. vill du ha det som då... Nej så tänker jag mig inte att det kommer att vara igen... 

    Nytt försök igen, Om allting annat är bra hur mycket sex skulle du vilja ha då?..
    Om allting annat funkar är väl 2-3 gånger i veckan perfekt. (här äntligen hade jag fått det svar som jag så länge sökt efter, hade hon på den direkta frågan svarat 2-3 gånger i månaden så hade jag avslutat nu).

    Med den bakgrunden av mina frågor har jag sagt till henne att jag ger det här sista försöket med par terapi fram till nyår om vi inte lyckats få det bra i vårt förhållande innan nyår så får det vara.
  • Nutid
    Anonym (Rimligt) skrev 2021-09-03 09:22:02 följande:

    Jag tycker du gör rätt. Har haft ett sexlöst förhållande själv. Det är i regel mer än sexet som inte är bra i förhållandet. Det är ett symptom och jag tror inte övriga problem kommer lösa sig bara för att man börjar ligga med varandra.

    När man har det som ni (och vi ) är det bra att någon till slut säger stopp annars blir det bara en lång lång historia.

    Lycka till. Det är ingen katastrof att skilja sig. Det kommer bli bra. Alla är värda att känna lycka och man får gå vidare. Min man avslutade och idag är jag tacksam för det.


    Jag har alltid tänkt att när jag hittar min livs kärlek så är det vi för alltid.
    Under de sex-lösa åren har jag gått från frustation och dålig självkänsla av alla nej till en uppgivenhet då jag liksom mentalt ställt mig in på att sex inte är en möjlighet. Då har det på ett vis funkat bättre eftersom jag inte bygger upp några förhoppningar. Det som verkligen gjorde att jag tog tag i situationen var när jag gjorde jämförelsen mot mitt tonårs jag. Skillnaden var att då fanns det något att drömma om även om jag som blyg tonåring inte hade sex kunde det rent principiellt hända när som helst. Under några år har jag tänkt att om det bara kan bli lite bättre vi har det inte så dåligt på andra sätt. 
    Det jag kom fram till var att:
    Jag överlever att skilja mig det är helt OK att börja om utan henne
    Jag är inte nöjd med att det blir lite bättre, ska vi fortsätta måste det bli bra! 
    (Min rädsla är att hon gärna går i terapi för ?evigt? gärna gräva i uppväxttrauman då hon hade en problematisk relation till sin mamma.  Alternativ att har sex men väldigt sällan och så går det ett litet tag och så är vi snart sexlösa igen)
  • Nutid
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2021-09-03 10:48:37 följande:
    Ok då förstår jag mer! Det känns inte som att hon verkar särskilt delaktig, om jag vore du så skulle jag släppa tanken på sex och fokusera mer på helheten, och den verar inte bra. Jag tror fortfarande ni kommer att göra slut till nyår.
    Kanske det, 

    Hur det än blir så ser jag fram emot det antingen att det äntligen kommer in sex i vårt förhållande igen (Vi har faktiskt rätt mycket närhet med kramar och dyligt).

    Eller så tar det slut, jag har på nåt vis upptäckt alla kvinnor som finns runt omkring mig. Jag drömde som sagt var om att träffa min livs kärlek och hålla fast och min fru är det ENDA förhållandet jag någonsin haft.
    Jag ångrar förhållanden och relationer som jag INTE haft, att bara släppa loss i situationen och inte tänka på att det ska vara för evigt utan bara leva i stunden och njuta av livet.

    Nu är jag på nåt sätt väl gammal men än är det väl inte för sent att bli lite "vild" 
    Det ser jag också fram emot.

    I vilket fall känner jag mig som vinnare och är faktiskt rätt "stolt" över mig själv att hittat min väg vilket gör att jag inte släpper förhållandet utan en sista chans och att jag varken skäms eller har dåligt samvete om det tar slut utan ser med tillförsikt på framtiden
  • Nutid
    Anonym (Ellies) skrev 2021-09-03 11:09:10 följande:

    Jobbigt du har det ts. Jag förstår dig även om jag i mitt fall var den som inte ville ha.

    Älskar hon dig?

    Och vad är sex för dig och för henne?

    Mitt ex vägrade lyssna när jag sa att mina erogena zoner inte är brösten och fi?an. Det var fel på mig då.

    Jag vet att du inte är mitt ex, men det jag vill visa är att sex kan vara olika för alla.

    Om ni båda skriver ner vad ni njuter av så kanske ni hittar ett sätt att börja på. Jag tex blir jättekåt om någon pillar mig i håret. Jag har även fått orgasm bara av att någon håller på med mitt hår. Hitta nya sätt än de gamla vanliga.

    Det finns ju så mycket mer sex än bara penetrerande sex, om det är det största problemet.

    Det du vill uppnå är väl njutning och den kan komma i många former.


    Jag är öppen för alla möjligheter utom att inte ha sex.
    Hon är inne lite på det du säger men det är ju en väldig skillnad mot att inte ha sex alls 
    En nyfiken fråga, har du hittat någon som ger dig den stimulans söker nu?
    Och i så fall ingår inte penetrerande sex i repertoaren?
  • Nutid
    Anonym (Ellies) skrev 2021-09-03 13:44:56 följande:

    Är tyvärr singel. Och jag har gärna penetrerande sex men inte 2 sek förspel, in ut sprut.

    Har du testat att ge henne all den stimuli som hon vill ha, på hennes sätt och hennes villkor? Om du/ni gör så i ett par veckor kanske hon inser att sex är något som är skönt även för henne och att hennes lust är lika viktig som din. Detta i sin tur kommer ju säkert väcka hennes lust för det sex som du föredrar. Ge och ta, men på bådas villkor.

    I min erfarenhet så ser killar/män att sex är att de ska ha orgasm. Om de inte fått det så har det inte varit bra. Medan många kvinnor nästan aldrig får orgasm och det ses inte ens som något konstigt eller något som ska uppnås.

    Jag har haft sex med en del killar och inte många har varit intresserande av att jag ska ha orgasm, men när de sprutat är sexet över. Och allt sex var mest hur DE ville ha det.

    Du skulle kunna göra tvärtom i några veckor. Fokusera på henne, hennes njutning och hennes lust. Se om det väcker något. Tänk inte på vad du tycker är viktigt just nu, du har ju ändå din plan/ultimatum, du vet vad du vill. Hitta vad hon vill nu.

    Funkar det inte, då har du ju redan bestämt att lämna. Och just nu har ni noll sex. Du har inget att förlora på att fokusera på hennes sexualitet ett tag.


    Ja visst jag vill gärna fokusera på hennes njutning och det var också en sak hon sagt dom kritik mot mej när vi pratat att fokus har varit för mycket på penetrerande sex. (Då mens vi hade sex gick det oftast till så att jag gav oralsex på henne tills hon drog upp mig. Kriteriern är alltså att jag aldrig sa emot och fortsatte med oralsex trots att hon visade att hon ville något annat.

    I vilket fall har hon precis fyllt år och min present var en womanizer klitorisstimulator med förhoppning att det är något vi ska utforska tillsammans.

    Vi har varit intima i duschen några gånger på slutet (nakenhångel) och sist föslog jag att vi skulle fortsätta i sängen vilket hon sa att hon inte är redo för.

    Så vitt jag kan se är att pucken är hos henne nu.

    Eller tänker jag fel?
  • Nutid
    Anonym (Man40+++) skrev 2021-09-03 13:52:31 följande:

    All respekt, men har du läst TS långa inlägg i denna tråd..?

    Hans fru veckopendlar, TS sköter all marklogistik, hans fru kommer hem till ett nystädat hem varje helg.

    Kanske borde det snarare ligga på hustrun att skapa lite romantik i detta förhållande..?

    Men, nej, det är ju som vanligt i dylika trådar - allt ligger på oss män att fixa när vi är besvikna på ett bristande sex-och samliv, antingen så hjälper vi inte till tillräckligt i Familjen AB, eller så är vi inte tillräckligt romantiska.

    Och som vanligt så får vi de traditionella tipsen. Men om man nu är man, och som TS, och fixar XYZ är det då helt orimligt att tycka att man kanske har för lite sex, eller för sällan, i sin relation?

    Sen, TS, nej, det är inte orimligt att prata om sitt sex-liv, och brist därav, i sin relation. Sen är väl alltid tricket att göra det utan att skuldbelägga, att prata om vikten av sex, hur man mår, hur man mår om det "skaver". Sen får man givetvis vara försiktig i "kravställningen"... Att ha sex med någon som "bara ställer upp", det kommer att märkas tids nog, och det är nästan sämre än att inte ha sex överhuvudtaget...

    Sen kan ju brist på sex i sin relation tyvärr vara ett symptom på att det finns annat i relationen som inte är bra...

    Lycka till!


    Tack,

    Jag kanske överdrev min del av marksevicen hon sköter all tvätt och är den naturligt ordentliga av oss två.

    Så det är inte jag som gör allt men sen hon började veckopendla känns som jag ändå gör lite mer än henne och tidigare var det kanske tvärtom typ 40/60% åt båda håll.
  • Nutid
    Anonym (Annat) skrev 2021-09-03 14:24:51 följande:

    Värdesätter du nåt annat i relationen eller är.se enda anledningen till en relation enligt dig?

    Vad händer om du skiljer dig och du inte hittar nån annan som vill ha varken förhållande eller sex med dig?


    Naturligtvis värdesätter jag mer än sex i ett förhållande. Det som gjort att jag verkligen inte vill stanna i ett sexlöst förhållande är att jag inte ens kan hoppas på det. Om jag blir singel och inte träffar någon ny kan jag hoppas rent teoretisk finns chansen att träffa någon som uppskattar kommer att finnas varje dag.

    Vårt yngsta barn går ut högstadiet i år och vi har väl haft som någon långsiktig plan flytta till nån plats med roligare natur och hur jag än tänker mig in i en framtidsvision så inser jag att sex ingår om jag ska känna mig lycklig. Finns det och kärlek så ordnar sig resten
  • Nutid
    Anonym (J) skrev 2021-09-04 05:55:11 följande:
    Inte tid att bemöta allt men tycker absolut inte att man ska stanna i ett sexlöst förhållande om man inte trivs med det (en sak om det är något tillfälligt pga sjukdom eller speciella omständigheter, men inte om det är ett allmänt läge). 

    Om din bitterhet över det här lyser igenom mellan er på samma sätt som det gör i det du skriver kan det kanske försvåra, det kan vara något att vara medveten om. 
    Inte bitter skulle jag säga, Jag både känner och har kommunicerat att jag är positiv till att det kommer att ske en förändring i vårt liv antingen  föröker vi får det bra eller så får vi gå åt varsitt håll. det enda som går åt bitterhet är att vi dröjt så länge och har misslykats i att få rätt kommunikation tidigare.
    Du tänker lite fel (eller snarare på sätt som försvårar för det mål du vill nå). 
    1. Det var en riktigt värdelös present om hon inte själv önskat sig en sådan. Varför? Det var en present till dig och inte till henne! Det är ju du som vill hon ska ha mer sexuell lust, eller hur? På samma sätt ger man inte heller t ex sexiga underkläder till någon som inte önskat det. Däremot hade det kunnat vara en bra idé att ge "en vanlig fredag", men det är inte en födelsedagspresent till henne. Saker som man vill ge för att  man mest själv vill att den andre ska ha ger man utanför "bemärkelsedagar" då det som sagt är mer en present till givaren än mottagaren. (naturligtvis gäller detsamma med presenter till män, det är en värdelös present med t ex en slips eller kostym till någon som inte önskar det utan hellre vill ha en playstation - och ja ja det kan också vara kvinnor som önskar det, men enkla exempel för att beskriva principen).
     Ja jag håller med jag har också insett att det inte var en optimal present.
    Jag var jävligt osäker på den och har på sätt och vis ändrat mig, men gjort är gjort. En anledning var ju att Jag vet att hon för inte allt för länge sen skaffat några liknande produkter. men hon vet inte att jag vet och hon har haft möjlighet att berätta om hon velat.. På nåt vis tänkte jag att genom att ge henne pressenten så slipper både hon och jag ifrån en jobbig situaton.
    2. Nakenhångel i duschen är faktiskt jättebra tecken, men här är knepet snarare att dra på dig extra tålamodet delux istället för att försöka backa med händerna uppe och "ja men då är det i dina händer" för att du råkade missbedöma tiden att försöka föra det vidare. Man kan tycka att det är "mer rättvist" så, men det ökar inte dina chanser att nå dit du säger du önskar. Om du istället försöker "stanna" i det läget hon tydligen är bekväm med och uppskattar tills hon känner hon vill vidare (inte riktigt samma sak som att vänta på att hon tar initiativet vidare och att det är i hennes händer) och då leda er ditåt, då hon slog ifrån sig på det sättet så läste du det fel och det behövdes mycket mer tålamod. 


    Ja jag tycker att nakenhånglet är ett jättebra tecken men jag tänker att ändå att inte att det var dåligt att fråga då dålig kommunikation är vårt största  problem i förhållandet.
    Sen tycker jag rent allmänt att folk ska vara mer noga med att säkerställa sexuell kompabilitet redan tidigt i förhållanden, och det med åtanke att skillnader kommer mycket troligt att vidgas med tiden då allt sådant alltid är lättare när man är nyförälskad. Skulle aldrig kunna vara i ett förhållande med en partner som inte har en egen stark sexuell drivkraft och kreativitet. (hög lust i sig är inte grejen för mig, då sex bara för att "bli av med" kåthet är riktigt värdelös, det måste vara ett mentalt gemensamt driv och påhittighet)

    Vi pratade faktiskt om sex på det viset innan vi bestämde oss för att skaffa familj.
    Och var väl väldigt eniga om hur vi ville ha det, dit har vi aldrig kommit igen efter att vi fick barn.
Svar på tråden Mitt äktenskap kommer att ta slut om vi inte kommit igång med regelbundet sex innan nyår