• kiki

    +10kg på 6månader

    Ställde mig på vägen och den visade +10kg på 6 månader. 10kg!!! Jag äter o äter o äter, jag har inget stopp. Jag äter tills det är slut, jag äter fastän jag är mätt.

    Kläderna passar inte alls längre, mår dåligt men orkar inte ta tag i något i livet. Totalt har jag väl gått upp +25 från min normalvikt.

  • Svar på tråden +10kg på 6månader
  • StudierKemi

    Jag har haft exakt samma en gång i tiden. Jag har fortfarande vissa dagar då jag äter på tok för mycket, men länge sen var det 5 (?) gånger värre. Man får se till att "rymma" från kylskåpet, ta en långpromenad med en ljudbok eller musik i hörlurarna. Detta brukar funka för mig, då en promenad ger också lyckokänslor. Du vill alltså få något glädjerus av något slag, men sådant går att finna på annat håll med andra sysslor.

  • kiki

    Helt ärligt mår jag skit, håller en fasad som som börjar spricka, rejält. Borde ta steget att söka proffesionell hjälp, men är oxå rädd för att ta det steget.

  • pennywisethedancingclown
    kiki skrev 2021-09-13 07:22:50 följande:

    Helt ärligt mår jag skit, håller en fasad som som börjar spricka, rejält. Borde ta steget att söka proffesionell hjälp, men är oxå rädd för att ta det steget.


    Kan inte säga att jag vet vad du går igenom. Men bara att skriva det här inlägget tycker jag var modigt av dig. Jag hoppas att du hittar modet att söka den hjälp du behöver <3 mental hälsa först.
Svar på tråden +10kg på 6månader