• Lönnsirap

Ensam efter 18 år

Packa varsamt undan hennes saker och fokusera på att göra bostaden till din egen.

Om hon planerat packat vad hon vill ha med sig är det rimligt att faktiskt efter ett tag göra sig av med grejerna som "blev kvar". Men de saker som hon uttryckligen faktiskt sa att hon ville ha behöver du förstås spara ett litet tag och faktiskt fråga henne om hon vill ha dem.

Och då är det rimligt att du testar att ringa, eller skriva brev om ett par-3 månader och se om hon vill ha dem levererade.

Är det inget problem att lagra dem och du tror det är psykiska besvär, så kan du naturligtvis lagra prylarna i nått år eller så... Men fokusera på att få en egen fungerande bostad.

• Lönnsirap
    Per80 skrev 2021-09-07 11:54:54 följande:

Hur ska man veta vad som gick fel när man inte fick någon förklaring?

Man kan tyvärr aldrig någonsin veta exakt varför en relation sprack och vad man skulle kunna ha gjort annorlunda.

Nu är du lämnad och då är det ju förstås massa funderingar och sorg, men man kan aldrig riktigt veta och förstå ALLA de delar som ledde till att relationen tog slut.

Surt att bli lämnad, men delar av vad som gick fel har ju med din ex-partner att göra. Och dom delarna ligger ju utom din kontroll.

Tänk inte att din fd. kommer ge dig svar om vad som gått fel. Att hålla ihop en relation bygger ju på att två människor vill vara ihop och ibland tar relationer slut.
  • Lönnsirap
    Per80 skrev 2021-09-07 13:28:08 följande:

I min värld är det något man pratar om och försöker lösa, om förhållandet inte är helt dött.

Vi kollade på hus o skulle handla, hade planer för framtiden.

Enda svaren jag fick var att jag vet inte varför, hade jag vetat själv hade jag gett dig ett svar.

Igentligen på ett plan bryr jag mig inte om ett fortsatt förhållande, vill hellre att hon ska måbra. Mycke i hennes beteende påminde om en kompis fru beteende när hon gick i väggen.

Är du orolig för ditt ex och ev. depression, så kan det vara rimligt att prata med någon som känner henne, för det är inte orimligt att faktiskt bara berätta att man upplever att någon inte riktigt är sig själv.
Svar på tråden Ensam efter 18 år