Tusselina skrev 2021-09-12 12:05:58 följande:
Skitstövlar som hävdar de är de är som de är för att de är dominanta är inte dominanta bara för att de hävdar det. De är framförallt skitstövlar.
Ditt resonemang blir väldigt tokigt. De har MINDRE anledningar till att vara manipulativa för att få det de vill då de kan få precis vad de vill på helt samtyckande väg genom att bara ha en kompatibel undergiven partner som då således tänder på att det just är vad denne vill som gäller. Således inget behov av att vara manipulativ. Det kan vara väldigt raka kort när man är överens om att en persons vilja är ?lag?, där svaret på ?varför? helt legitimt kan vara ?därför?, ?för att jag sa det?, eller ?för jag känner för det?. I en normal och sexuellt jämställd relation bör ingen acceptera det (då bör man arbeta på sin självkänsla), alltså återstår rövhåleri och manipulation om man ändå promt vill ha sin vilja igenom mot sin partners vilja. Där samtycket inte finns.
En dominant person kan naturligtvis fortfarande älska någon djupt och också ibland önska kärleksfull sinnlighet, och då blir det det som står på ?menyn? oavsett om man försöker vara brattig och provocera fram något annat - det är ju fortfarande de som bestämmer.
Det här är ett av de stora problemen med att bdsm blivit ?populärt? många som bara tycker om att leka lite bortom tror de är undergivna och inte alls ute efter någon som är faktiskt dominant och lätt blir lurade av så kallade duminanta och skitstövlar som helt enkelt bara är skitstövlar. Betydligt färre tänder på en faktisk D/s dynamik än som tror det, och det är helt ok, det ?normala? är att vilja ha en jämställd relation där bådas vilja är lika viktig (naturligtvis ska bådas behov i även en D/s relation tillfredsställas i relationen som helhet, men inte genom jämställd bestämmanderätt, då är det inte längre en D/s relation)
Om man vill nörda till det lite så finns det naturligtvis dominanta personer som tänder just på det edgeplay det är med mindgames det är att manipulera till sig vad de vill istället för att vara öppet dominanta. Men det är knappast inte det vanliga och faller definitivt inte under SSC och bara nästan under RACK och det bara i fåtal fall.
Men allt det här är väldigt off topic till TS som ju inte ens är undergiven utan bara vill krydda till det lite (tycker absolut fler borde experimentera mer)
Men nej, dominanta har mindre anledningar att vara manipulativa. Skitstövlar är alltid skitstövlar. Sen är det väl inte helt ovanligt att de hävdar de är dominanta för att det är lättare att komma undan med att vara skitstövel då många inte riktigt vet hur det ska vara.
Mycket bra förklarat!
Jag har erfarit flera män som sagt sig vilja bli dominerade (enbart för att få sex egentligen). Vad de menat med dominant är att kvinnan helt ska ägna sig åt deras kropp och kön och att de ska slippa tillfredsställa tillbaks. Alltså bara ren egoism och omogenhet.
Egentligen har de varit relativt ointresserade av mig, min kropp och mitt kön och varit mestadels rätt fumliga och tafatta. Också ganska oerfarna i hur man har givande ömsesidigt sex och framförallt hur man beter sig som undergiven och hur en kvinnokropp fungerar.
De har inte varit intresserade av den psykiska aspekten av att bli dominerade och att ha en sådan sexuell relation. Istället har de mest blivit rädda när jag kommit med mina önskningar och förklarat vad jag förväntat mig av dem.
De allra flesta män tänder på sexuellt driftiga kvinnor och drömmer om att få bli förförda och att få vara passivt njutande, de vill inte alls vara undergivna.
Män är bara trötta på rollen som de aktiva!
Jag kan leka med roller och definitivt ha ömsint och kärleksfullt sex, men trivs inte i den undergivna rollen personligen. Jag faller för en viss typ av män som inte är klassiskt manliga och som inbjuder till min dominanta sida. Men än återstår att hitta någon som verkligen tillfredsställer detta behov inom mig.