• Anonym (Hmm?)

Män som både älskar och knullar?

Jag är en kvinna som både uppskattar mjuk, sinnligt och känslofyllt sex och sex som är hårt och hetsigt (gärna med inslag av bondage, smisk mm). Jag har ännu dock inte mött en man som ger mig båda. De män som älskat mig har alla varit ömsinta och kärleksfulla. Det kan vara helt underbart bra sex men ibland vore det kul med lite hårdare tag också. Sedan har jag haft några ytligare relationer och då har jag kunnat få det hårda, men inte det mjuka för det har inte funnits i vår relation.

Finns det män som kan växla mellan mjukt och hårt eller är det så att de inte klarar av att ta i med en kvinna de älskar? Min nuvarande sambo säger att det är honom fullständigt främmande att smiska mig för då gör han ju illa kvinnan han älskar, oavsett att jag bett honom om det. Så det har jag slutat med.

• Svar på tråden Män som både älskar och knullar?
  • Tusselina
    Anonym (Malin) skrev 2021-09-12 12:26:53 följande:

De män jag talar om är dominanta i övriga livet. Och de är definitivt manipulativa då de inte alltid träffar partners som är undergivna.

Men jag har inte så mycket erfarenhet som ni andra, som det verkar. Men jag har lärt av misstagen!

Intressant också hur vissa blir besvärade när man kritiserar dominanta män. Vad säger det om kvinnors preferenser?

Ditt sista stycke säger egentligen allt om hur du totalt missförstått. Det har överhuvudtaget inget att göra med ?kvinnors preferenser?.

Det är ju också uppenbart att du inte är undergiven (vore du det skulle det vara fruktansvärt avtändande med en man som låtsas för din skull) och ska ju naturligtvis då inte ha en dominant partner. Naturligtvis blir det fel då. Du gillar att vara ?bottom? och det är en väldigt viktig skillnad och handlar då mer om tycke och smak i sängen ungefär på samma sätt som om man gillar missionären eller bakifrån bättre. Det andra handlar mer om en sexuell läggning. Det är inte och kommer aldrig att vara ?normalt? och kan därmed aldrig säga något om kvinnors (eller mäns) preferenser i allmänhet.

En dominant person som försöker utöva dominans över en icke samtyckande person (man samtycker även till så kallad consentual non-consent) begår ett övergrepp. Vettiga människor vill inte begå övergrepp oavsett sexuell läggning.

Det vanliga (bland det automatiskt ovanliga i att faktiskt vara dominant eller undergiven ur ett befolkningsperspektiv) är att en icke undergiven person är frustrerande och ganska avtändande som partner.

Skitstövlar bryr sig sällan om vem deras partner är, oavsett om de är normativa, dominanta, undergivna, switchar, asexuella eller något annat
  • Anonym (C)
    Anonym (Malin) skrev 2021-09-12 12:26:53 följande:

De män jag talar om är dominanta i övriga livet. Och de är definitivt manipulativa då de inte alltid träffar partners som är undergivna.

Men jag har inte så mycket erfarenhet som ni andra, som det verkar. Men jag har lärt av misstagen!

Intressant också hur vissa blir besvärade när man kritiserar dominanta män. Vad säger det om kvinnors preferenser?

Blir inte ett dugg besvärad av kritiken i sig, men det går inte i min världsbild ihop. Själv är jag dominant i övriga livet, undergiven i sängen. Min exmake var dominant i sängen och mer undergiven i vår relation i övrigt. Därför ifrågasatte jag din koppling mellan dominant i sängen = skitstövel förövrigt.
  • Tusselina
    Anonym (tillgänglighet) skrev 2021-09-12 12:38:03 följande:

Mycket bra förklarat!

Jag har erfarit flera män som sagt sig vilja bli dominerade (enbart för att få sex egentligen). Vad de menat med dominant är att kvinnan helt ska ägna sig åt deras kropp och kön och att de ska slippa tillfredsställa tillbaks. Alltså bara ren egoism och omogenhet.

Egentligen har de varit relativt ointresserade av mig, min kropp och mitt kön och varit mestadels rätt fumliga och tafatta. Också ganska oerfarna i hur man har givande ömsesidigt sex och framförallt hur man beter sig som undergiven och hur en kvinnokropp fungerar.

De har inte varit intresserade av den psykiska aspekten av att bli dominerade och att ha en sådan sexuell relation. Istället har de mest blivit rädda när jag kommit med mina önskningar och förklarat vad jag förväntat mig av dem.

De allra flesta män tänder på sexuellt driftiga kvinnor och drömmer om att få bli förförda och att få vara passivt njutande, de vill inte alls vara undergivna.

Män är bara trötta på rollen som de aktiva!   

Jag kan leka med roller och definitivt ha ömsint och kärleksfullt sex, men trivs inte i den undergivna rollen personligen. Jag faller för en viss typ av män som inte är klassiskt manliga och som inbjuder till min dominanta sida. Men än återstår att hitta någon som verkligen tillfredsställer detta behov inom mig.

Även om den här tråden handlar om dominanta män så beskriver du väl hur de icke undergivna männen som hävdar de är det ofta är. (Tyvärr för de dominanta männen är motsvarande icke undergivna kvinnor som hävdar de är det väldigt vanliga också när de mest är ?do-me-queens? som vill slippa eget ansvar för det sexuella)

Kan dock glädja dig med att de männen du söker finns, men tyvärr är de oftare lättare att hitta bland de som inte än hittat sin undergivna sida, de som ?skriker högt? är ofta självcentrerade

((Är alltså switch så har erfarenhet av både dominanta, undergivna och switch män samt själv både och beroende på tid/plats/partner - innan någon blir alltför förvirrad))
  • Rti

Vi brukar ha både känslomässigt sex och dominant , funkar bra att byta mellan

• Tukt

...Dominant eller för den delen även undergiven är inte skyddade titlar. Inte heller kommer de med iso-certifiering och dominanskörkort.
    Och de individuella skillnaderna är precis som hos "vaniljisar" precis lika stor.
    Därför dum generalisera.
    Det viktiga är också att det finns olika typer av dominanta, det finns de som är sexuellt dominanta, socialt dominanta, och sedan sadisterna. Ett begrepp som många såklart ryggar för, men det är ofta det man faktiskt söker, då man pratar om dominans.
    Sedan kan man ju lägga fokus på en himla massa olika saker i dominansen. Så variationen är oändlig och svår ringa in.

• BAAM
    Anonym (Hmm?) skrev 2021-09-11 22:53:38 följande:

Jag är en kvinna som både uppskattar mjuk, sinnligt och känslofyllt sex och sex som är hårt och hetsigt (gärna med inslag av bondage, smisk mm). Jag har ännu dock inte mött en man som ger mig båda. De män som älskat mig har alla varit ömsinta och kärleksfulla. Det kan vara helt underbart bra sex men ibland vore det kul med lite hårdare tag också. Sedan har jag haft några ytligare relationer och då har jag kunnat få det hårda, men inte det mjuka för det har inte funnits i vår relation.

Finns det män som kan växla mellan mjukt och hårt eller är det så att de inte klarar av att ta i med en kvinna de älskar? Min nuvarande sambo säger att det är honom fullständigt främmande att smiska mig för då gör han ju illa kvinnan han älskar, oavsett att jag bett honom om det. Så det har jag slutat med.

jag har inga problem med det. ser gärna en röd rumpa
  • KimLinnefeldt

Jag älskar både och. Smeker, slickar, andas i örat, backar undan, kommer tillbaka. Och smiskar, binder, biter, snuskpratar. 

• Danniboy

Hade sex med en tjej förra veckan, som kom 5 gånger på 6 sessioner under 1 dag, och då växlade jag mellan hårt och mer "kärleksfullt" sex. Det var väldigt passionerat, med tanke på att det var första gången vi träffades. Hårdare sexet involverade väldigt intensivt penetrationssex+ mycket smisk, och det kärleksfulla sexet involverade mycket smek, hångel och kyssar (nacke, insida lår och tuttar primärt), samt långsamt penetrationssex i missionären.

Åt henne rätt så intensivt också, samtidigt som jag pullade henne, vilket hon kom till. Lutar sig mer åt det romantiska hållet, antar jag, fast osäker.

• Danniboy

Ah, såg inte "med någon du älskar". I vilket fall är jag 100000% säker på att jag hade kunnat smiska någon jag älskar. Hade t.o.m kunnat ta stryptag och dra i håret. VET jag att min tjej hade gått igång på det, går ju också jag igång på det, och då blir det ju win-win, så förstår inte varför man inte unnar sin tjej det hårda sexet hon vill ha.. bokstavligen att missunna sin tjej njutning (och således en själv). Ett främmande koncept, för mig, minst sagt.

• Gaskarl

Passar in på mig. Underbart med hårdhänt, svettig sex och sedan få hålla om in älskade kvinna.

Svar på tråden Män som både älskar och knullar?