Anonym (Malin) skrev 2021-09-12 12:26:53 följande:
De män jag talar om är dominanta i övriga livet. Och de är definitivt manipulativa då de inte alltid träffar partners som är undergivna.
Men jag har inte så mycket erfarenhet som ni andra, som det verkar. Men jag har lärt av misstagen!
Intressant också hur vissa blir besvärade när man kritiserar dominanta män. Vad säger det om kvinnors preferenser?
Ditt sista stycke säger egentligen allt om hur du totalt missförstått. Det har överhuvudtaget inget att göra med ?kvinnors preferenser?.
Det är ju också uppenbart att du inte är undergiven (vore du det skulle det vara fruktansvärt avtändande med en man som låtsas för din skull) och ska ju naturligtvis då inte ha en dominant partner. Naturligtvis blir det fel då. Du gillar att vara ?bottom? och det är en väldigt viktig skillnad och handlar då mer om tycke och smak i sängen ungefär på samma sätt som om man gillar missionären eller bakifrån bättre. Det andra handlar mer om en sexuell läggning. Det är inte och kommer aldrig att vara ?normalt? och kan därmed aldrig säga något om kvinnors (eller mäns) preferenser i allmänhet.
En dominant person som försöker utöva dominans över en icke samtyckande person (man samtycker även till så kallad consentual non-consent) begår ett övergrepp. Vettiga människor vill inte begå övergrepp oavsett sexuell läggning.
Det vanliga (bland det automatiskt ovanliga i att faktiskt vara dominant eller undergiven ur ett befolkningsperspektiv) är att en icke undergiven person är frustrerande och ganska avtändande som partner.
Skitstövlar bryr sig sällan om vem deras partner är, oavsett om de är normativa, dominanta, undergivna, switchar, asexuella eller något annat